Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 28-12-2021, 15:29   #18021   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Coming out in 2012, film uit 1999.
Ik zie er vooral projectie in (naast een invloed), veeleer dan een metafoor. Maar geloof gerust alles wat men u vertelt. Staat u vrij ze.
"geloof gerust alles wa me u vertelt" lol wtf. ze zegt toch juist waarom het vroeger een pak minder expliciet moest van zowel de filmbedrijven/producenten als maatschappij tout court. transpersonen werden misselijkmakend behandeld tot op het punt dat pas de laatste 2-3 jaar ze durven uit te komen, tot op huidig dag is't nog altijd een moeilijk situatie dus ik wil zelfs niet weten wat dat moest zijn in 1999

subjectieve interpretatie van een film is juist dat, subjectief dus der is hier niemand die zegt dat uw visie op die film volledig fout is. maar die interpretatie die voor iedereen anders is, staat natuurlijk wel los van de oorspronkelijke bedoeling van de twee vrouwen die hem gemaakt hebben hé; hun uitleg wegcijferen alsof het allemaal alleen maar post hoc justificatie van hun transgederisme is vind ik een zwaktebod

alé ja, mensen interpreteren filmen van bvb kubrick ook tot in het zotste en relateren dat onder andere naar hun eigen levenservaringen maar er niemand die zo maar de intentie van kubrick in interviews in zijn laatste jaren wegwuift, geen idee waarom men dat wel zou moeten doen moet de wachowski's

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2021, 22:55   #18022   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Don't look up

De boodschap is natuurlijk cool, en Leo en jlaw en meryl streep naast Jonah hill in zoiets zou mega coolest moeten zijn maar bij mij pakte het toch niet echt.

Einde was dan weer wel epic
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2021, 13:48   #18023   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Welp.

Cool cool cool. Je verwacht het niet, want wie kan er buiten Linkeroever nog schappelijke Vlaamse horrorfilms opnoemen, maar dit was echt plezant. Verdient meer aandacht.
Old 31-12-2021, 08:01   #18024   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

De nieuwe space jam.

Veel slechter als het origineel.
Wel paar coole lols en refs naar het wb universe maar verder veel en veel te druk, en een nog dommer en matiger verhaal dat origineel.
Old 31-12-2021, 13:28   #18025   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vorige week zaterdag nog net voor de tijdelijke sluiting van de bioscopen 'The Matrix resurrections' meegepikt.

Goed begin, saai vervolg.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2021, 15:20   #18026   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

geen commentaar vooralsnog.

Wel Spiderman No Way Home
Een onbehaaglijk gevoel van fan-service was steeds aanwezig, de film leek toch van serieus wat voorkennis uit te gaan die ik miste (enkel de eerste Spiderman gezien, en dan al de nieuwste). Dat deed me toch wat zaken missen. Dan heb je ook nog dat groot risico oude sterren terug te halen jaren na datum; het Luke Skywalker effect. Die staan dan vaak te acteren alsof ze cameos zijn, met een nerveuze glimlach inplaats van in karakter. Ik geloofde Toby Mcguire net zomin als ik Mark Hamill geloofde in de laatste, ze zijn te knuffelbaar op een vremede manier.

Daar buiten is de fim wel erg geslaagd. Paar emotioneel rake scenes (geslaagd in mijn huiltest), boeiend samenspel van de drie spidermans en perfecte visuals danzkij Dr Strange invloeden.
De slotscene was behoorlijk zwaar, en origineel (allez, misschien Eternal Sunshine invloed?)
Meesterwerk als je fan bent van het universum, nog steeds een sterke film indien niet.
acku is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2022, 22:25   #18027   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

No time to die

Knap gedaan.
Had beter spectre nog eens gezien. Eindelijk nog eens echt goeie bond.

Also Ana das armas en leya seidoux in 1 film is teveel.
Old 02-01-2022, 16:50   #18028   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

The Green Knight
Had me ergens laten vertellen dat het over een ridder ging die heel de film met een pratend hoofd rondloopt. Bleek toch grotendeels niet het geval te zijn. Was ook totaal niet voorbereid over wat t ging, en heb pas de link met King Arthur na de film kunnen leggen.
Misschien net goed,want het was zo een geweldige ervaring. Als je niet weet dat het over een mythische legende gaat, dan is alles des te verrassender. Vond het er magisch, over heel de film boeiend en erg knap in beeld gebracht.
Ietwat moeilijk om te volgen wel, als je het niet kan plaatsen vanuit de originele context, maar uiteindelijk maakte t zichzelf kenbaar als een soort van Scrooge-verhaal.
Erg blij dat ze zulke zaken nog maken, en jammer dat filmliefhebbers Japisee/Jonah het afbraken als zijnde saai. Dit is allesbehalve dat. Maar mogelijk zijn ze ooit mismeesterd met het verplicht lezen van
Engelse literatuur tijdens studiejaren ofzo.
Old 02-01-2022, 16:57   #18029   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Tommorowland
Moeilijk geval deze. De film doet erg Spielberg aan in zijn kinderlijke fantasie en naieviteit, en van dat mag dat altijd wel meer in tijden dat alles dezelfde MCU toer opgaat. De nieuwe wereld wordt mooi geschetst, is hoopgevend.
Wat er dan in deze wereld gebeurt is ook allemaal onderhoudend (wat meer Stranger Things vibes wel).

Maar de actie op het einde is verwarrend, eentoning en weinig geinspireerd. Heel dat stuk is eendimensionale voer voor een doorsnee kinderfilm.
En waarom worden de 'change agents' (allemaal heel PC btw, ge ziet zo de vakjes afgevinkt worden) naar de andere wereld gehaald als al het werk hier te doen is?

Goed als familiefilm, en eerste helft goed voor volwassenen die bvb Bioshock cool vinden.
Old 02-01-2022, 17:45   #18030   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by acku View Post
The Green Knight
Had me ergens laten vertellen dat het over een ridder ging die heel de film met een pratend hoofd rondloopt. Bleek toch grotendeels niet het geval te zijn. Was ook totaal niet voorbereid over wat t ging, en heb pas de link met King Arthur na de film kunnen leggen.
Misschien net goed,want het was zo een geweldige ervaring. Als je niet weet dat het over een mythische legende gaat, dan is alles des te verrassender. Vond het er magisch, over heel de film boeiend en erg knap in beeld gebracht.
Ietwat moeilijk om te volgen wel, als je het niet kan plaatsen vanuit de originele context, maar uiteindelijk maakte t zichzelf kenbaar als een soort van Scrooge-verhaal.
Erg blij dat ze zulke zaken nog maken, en jammer dat filmliefhebbers Japisee/Jonah het afbraken als zijnde saai. Dit is allesbehalve dat. Maar mogelijk zijn ze ooit mismeesterd met het verplicht lezen van
Engelse literatuur tijdens studiejaren ofzo.
Ik vond The Green Knight niet saai. Gewoon dwaas, pseudocomplex en lui.
Old 02-01-2022, 18:46   #18031   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

De nieuwe Spiderman. Bwaja, kon er wel mee door. Heel het verhaal is geschreven om de fans te plezieren, maar het was best wel entertainend.
Old 02-01-2022, 23:10   #18032   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Titane

Ja jongens wat was dat
Probleem is dat eerste pakweg 40 min zo brutaal en grof zijn dat het iet wat lastig wordt het laatste uur nog überhaupt iets te voelen voor eender welk personage, en je dus apatisch nog even wacht of er een of ander punt komt of volgt, wat eig ook niet helemaal komt.
Veronderstel dat het 2e deel ergens wel warm of ontroerend zou moeten of kunnen zijn maar dat doet het dan ook niet echt.
Toch al betere gouden palm winnaars gezien. Dit was weliswaar uniek en het komt wel binnen, maar ik ga hem zeker nooit nog opnieuw zien of iemand echt aanbevelen.
Old 03-01-2022, 23:38   #18033   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Last night in soho

Zeer leuk en degelijk tussendoortje
Geweldige jonge actrices. Beetje wazig en gerokken in het midden toe, maar herpakt zich goed op tijd en breekt dan weer helemaal los.

Coole plot, ik zag em in ieder geval niet komen.

Visueel ook mooi gedaan met Anna Taylor Joy en tommison mckenzie

Topfilm

Last edited by Maniac; 04-01-2022 at 08:04.
Old 04-01-2022, 12:42   #18034   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Boiling Point.

Damn, zo een nerveuze stressvolle film waar ik niet van kon wegkijken die u langzaamaan meer en meer de keel doet toeknijpen.
Deze komt in mijn top van 2021. Een one-shot Uncut Gems maar dan in de keuken. Indrukwekkend.

'An electrifying work of high-wire cinematic theater, a one-take, one-location wonder. Documentary-esque but even more immediate, simultaneously intimate and explosive. Stephen Graham is glorious.'
Cage is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 12:52   #18035   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Denk dat je C'mon C'mon van Mike Mills wel zou diggen, Cage!
I do! Merci. Gisteren eindelijk bekeken.
Een zeer mooie, warme, reflectieve film met prachtprestaties van de hele cast.

Soms had ik wel het gevoel dat er ietwat te veel pseudo-intellectuele dialogen waren maar bon, dat is mierenneuken.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 13:08   #18036   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ietwat? fucking hell maat. en diene vorte kleinen ook
Old 04-01-2022, 13:34   #18037   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Voorbeeldjes? Kan mij zo niets herinneren.

Blij dat je het de moeite vond, Cage
eye is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 13:55   #18038   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

• alles wa da joker opneemt/opschrijft opt einde van den dag
  • reflecterende muziek zetten onder gezwans van wa domme pubers
  • zwart wit voor letterlijk geen reden. enfin tpaste goed mee de saaiheid van de film da wel
  • alles wat da irritant rotkind doet is mooi en prachtig en geniaal en wow het leven toch mooi he eigenlijk even lekker helikopteroudertje spelen twee uur lang
neje twas mijn meug nie maw tstond dan ook vanonder in mijn jaarlijstje
Old 04-01-2022, 14:18   #18039   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Dat (idd soms behoorlijk irritant) kind wordt toch niet verheerlijkt door de film of door hem? Rest is me ook niet opgevallen. Maar goed, mensen spreken soms in pseudo-intellectuele zever. Beetje zoals Before Sunrise ofzo, twee behoorlijk irritante twintigers die je wel leert appreciëren in hun gezwets en menselijkheid.

Zwartwitargument vind ik ook wat raar. Mag dat alleen met een specifieke reden? (Misschien eens interessant om de test te doen met een paar films die in twee versies bestaan, zoals Parasite, Nebraska en Mad Max: Fury Road)

Last edited by eye; 04-01-2022 at 14:48.
eye is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 16:05   #18040   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

kweenie als ge voor zwart wit gaat kunde voor twee opties kiezen
  • ist mooier dan kleur y/n -> n, ik dacht zelfs vaak "allez da zou beter in kleur geweest zijn" vb. de parade. ga naar optie 2:
  • ist functioneel-> n, de keuze zwart wit (tis eerder grijs eigenlijk jongens toch zo drab) deed mij nie iets extra voelen of gaf de film nie dat extra laagske diepte. integendeel, tpaste mijn verwachtingspatroon al direct aan want kdacht "aja tzal een specialleke worden" en dan bleek het maar gwn wa ne saaie film te zijn

dus conclusie eye twas nie nodig

ma kijk ge moogt het hebben he kheb daarsjuust naar free willy 3 gekeken en kvond hem best goed

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules