Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 17-03-2022, 08:06   #18201   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Onlangs Hunt for the Wilderpeople gezien.
Mja, Taika Waititi is echt heel hard mijn ding niet. Als je Jojo Rabbit gezien hebt kan je deze film al bijna helemaal voorspellen. Maar goed, gewoon absoluut mijn soort films niet. Zie ook Peanut Butter Falcon.
Old 19-03-2022, 16:08   #18202   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

The worst person in the world

Was wel ok ondanks mijn onvermogen naar films te kijken in een taal die ik niet spreek. Die vrouw speelde dat heel goed.
Enkel jammer, hebben scenaristen echt niks anders om de toon van hun film om te buigen dan iemand kanker of aids te laten krijgen. Daarna wel wat sterke scènes. Had er gezien de hype mss wel net iets meer van verwacht. 2e helft wat moeite mij te blijven concentreren
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 19-03-2022, 17:12   #18203   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

alien vs predator 2

ideaal om bij zware coronasymptomen te kijken zowat op de achtergrond - niets voor een normaal fit brein
2/10
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2022, 23:07   #18204   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

The Batman

Mja, als er persee nog eens een nieuwe reboot moest komen was het zeker een verdienstelijke poging maar toch wel met heel veel maar´s. Kwestie van smaak of niet.

Beginnen met het positieve.
Visueel vond ik het wel goed en een geslaagde versie van gotham city. De actiescenes zaten ook goed. Pattinson als Batman was ook overtuigend. The riddler sowieso een cool personage waar nog niet teveel mee gedaan is in vorige films.Het iets tragere tempo was an zich geen probleem, alz laat ons zeggen voor de eerste 2u.

Waarmee we stilaan aan de vele maar´s en dus minpunten komen.
Pattinson als Wayne was lachwekkend. Precies jared leto die nog in the joker moest veranderen ofzo. wtf.
De film duurde een half uur te lang. T verhaal was ook maar wat Se7en/Saw achtige lets play a gamen shit. Ge moet dat niet nodeloos rekken. De father son hoe Bruce of Thomas Wayne moest denken was eens leuk maar maakte het wel langdradig.
De obligatoire ´White privelege´ quote voelde wat makkelijk aan van de makers.
Denk niet dat Cobain zijn nummers hiervoor geschreven heeft maar alz as the kids daarmee wat meer naar Nirvana luisteren is dat mss niet erg.
Ander probleem dat ik ermee had was dat ik geen een vertolking echt beter vond dan hun voorgangers. Kan mij voorstellen dat de kids van nu daar geen last van hebben.
Den echte end fight was ook maar matig. Nen 4chan neckbeards met vershoudfolie op hun kop.

Wachten op dr Strange dus
Old 20-03-2022, 17:46   #18205   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Creed

Had de naam al paar keer horen vallen in de categorie betere sportfilm/inspirerend. Ook erg lovende recensies algemeen. Anders zou ik er niet aan beginnen, van alle sportfilms vind ik boksen het lelijkst. Na amerikaanse rugby of honkbal.
Hoeveel keer kan je uiteindelijk Rocky verfilmen? Boksen is een sport waar je weinig creatief mee kan zijn. Ofwel ben je dat, en is het totaal onrealistisch, ofwel doe je het niet en is het doodsaai voor de leek.

Creed leek me vooral te mikken op de nostalgie van Rocky, de hele film was een lange referentie naar de vorige. Niet anders dan Corbra Kai het doetvoor KarateKid, al gebruiken ze daar vooral humor, hier is het ernst. Om dan toch niet enkel het bierzuipende BBQ-volk te trekken hebben ze het wel gemoderniseerd met een charismatische gast, en een onnozel 'hip' liefdesverhaal.

Het resultaat kon me weinig boeien. Er wordt eigenlijk nauwelijks in gevochten, en een weing getraind, wat het meer een relatiedrama maakt dan een actiefilm. Stallone kan dat ook niet meer trekken als acteur, laat staan inspireren.

Lichtpunt was vooral die Michael B Jordan die dat allemaal vlot deed. Dat ze er drie van makemn doet me t ergste vermoeden.

Toevallig nadien ook even Ong Bak 3 finale gezien. Hahahahaha. Een masterclass in waarom directie er hard toe doet in deze films. Hoe die van cult-classic naar b-level bagger is gegaan, nochtans met dezelfde getalenteerde acteur (Tony Yaa), is een raadsel.
Mocht ik een martial arts film maken, ik denk dat dat ongeveer het resultaat zou zijn.
acku is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2022, 12:59   #18206   link
Wannes.
Senior Member

Moonfall

haha wat een parel.
best niet nuchter naar kijken, it is very very stupid
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2022, 22:07   #18207   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
Moonfall

haha wat een parel.
best niet nuchter naar kijken, it is very very stupid
Gisteren gezien. Wtf, weer zo'n film waarbij ik elfduust keer pauzeerde om gelijk wat anders te doen.
Old 15-04-2022, 10:08   #18208   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Belle

Fantastisch. Prachtige anime film.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 22:16   #18209   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

The passion of the christ

Vorig jaar zag ik er wel de humor van in en wauw ik daar wel een jaarlijkse paastraditie van maken, maar daarvoor is het toch allemaal maar dwaas.

En dat hebreeuws wat dan nog maakt dat ik ondertitels moet gaan zitten lezen verkloot het dan helemaal .
Old 17-04-2022, 06:43   #18210   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

En wauw ik daar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2022, 10:33   #18211   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Ik moet echt naar een slaapkliniek of mij laten testen op korsakov vrees ik

Ot: gisteren the departed voor de 15e keer ofzo.
Die is dan weer wel goed genoeg om minstens 1 keer per jaar te bekijken. Herejeezus wa ne film. Die cast alleen al. Matt Damon alfa chad cuck , Leo be Leo, briljante Jack Nickolson en dan die setting. Gaat mij nooit vervelen denk ik. Nog altijd spijt dat ik die nooit in de cinema gezien heb.

Last edited by Jack Carver; 17-04-2022 at 11:34.
Old 22-04-2022, 10:04   #18212   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

The Ambulance. MICHAEL FUCKING BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY.

Hahaha, holy shit. ik heb mij hier kapot mee geamuseeerd. Zo slecht.
Die kerel is dus nog altijd exact dezelfde films aan het maken :D

Karakters in deze film praten over Micheal Bay films en hoe goed ze zijn. Letterlijk.
2 KEER.

"Lewis Hamilton? Who is he?
F1 Driver.
Aaah, that fancy stuff. I dont do that. I like dogs"

"You mean soccer?
-No, we say football.
I DO NOT CARE ABOUT YOUR STUPID SPORT AND YOUR STUPID BALL"

Is dan ook nog eens een remake van een deense film.
Die duurde 80 minuten. Deze twee uur :D

SUNSET. HELICOPTERS. SLOW MO. FUCK YEAH ARMED FORCEEEEEES.
USA USA USA.

Last edited by Cage; 22-04-2022 at 10:09.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2022, 10:14   #18213   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Never change a winning formula!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2022, 10:40   #18214   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Is dan ook nog eens een remake van een deense film.
Die duurde 80 minuten. Deze twee uur :D
Net als Guilty dan?
Die heb ik van de week gezien. Beetje voorspelbaar, maar Gyllenhaal weer top tier.
Aan Ambulance begin ik zelfs niet. Mijn theorie van de correlatie tussen de hoeveelheid reclame voor en de kwaliteit van een actiefilm blijft duidelijk overeind

En, omwille van de lovende recensies, ook naar The Adam Project gekeken.
Die kleine is perfect gecast als een mini-Reynolds, maar halverwege in slaap gevallen.
Heel lang geleden bij een film dus dat zegt imo genoeg
Old 26-04-2022, 14:39   #18215   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zaterdag gezien: 'The unbearable weight of massive talent'

Een viering van alles wat Nicolas Cage is. Au fond een routineuze buddy movie, maar dankzij Cage toch meer dan behoorlijk. Geregeld oprecht mee moeten lachen, en het zit vol referenties naar 's mans oeuvre. Plezierig.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 09:50   #18216   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Promising Young Woman

Prime TV bleef dat maar aanraden en had wel zin in een erotische thriller ofzo. Het was veeleer een #metoo verhaal rond rape culture, een verhaal die zowat hetzelfde is als Twee Zomers van Tom Lenaerts onlangs.
Het was daten vooral geen thriller eigenlijk. En weinig erotisch. Wel vanalles anders. Had het mogelijk opgegeven mochten er geen sterke namen meedoen: Adam Brody, Carey Mulligan, Bo Burnham, Alison Brie, Jennifer Coolidge etc. Dan moeten er toch al mensen in het script geloven.

Film lag moeilijk omdat ie oneven was beide in sfeer als in beeldvoering (dat laatste deed me denken aan Eye's essays hier, was de eerste keer dat het me opviel dat ze probeerden via camerapunten de toon te zetten. Het was te weinig subtiel en dus storend). Film had het ook lastig met Carey die erg goed de slacker speelde, het lieve meisje en de dronken vrouw, maar erg zwak overkwam in haar wraakscenes. Dat was niet te geloven, en deed afbreuk aan de scenes. Zeker als je er letterlijk gaat uitzien als The Joker, of Harley Quinn.

Bo Burnham was wel grappig en erg zichzelf precies. Dacht dat ik weer naar Inside aan het zien was.

De film werd erg zwak in het midden en voorspelbaar. Daar was dan toch nog een koerswijziging die kon boeien en me mee had. Dat redde de film, anders was het een doorsnee aanklacht zoals vele in deze tijd.
Old 01-05-2022, 10:11   #18217   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Straf

Ik was die zonder enige voorkennis of verwachting begonnen en vond die eig best goed en sterk omdat die toch wel verder ging dan ik verwacht had en het dus niet meteen de zoveelste flauwe metoo aanklacht was.
Old 01-05-2022, 10:23   #18218   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Had je niet het gevoel naar een tienerfilm ter kijken dan? Het wou een zekere cool hebben, door zijn muziek zelfs wat QT, maar was eigenlijk een zeer brave 12+ film. Vond de muziek wel verfrissend. Dacht zelfs even Girl in Red te horen. Of Charli XCX.

Deze kritiek kan ik volgen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210128_93993479

Quote:
Variety plaatste echter vraagtekens bij de casting. ‘Mulligan, een sterke actrice, lijkt een vreemde keuze voor deze gelaagde femme fatale’, schreef de recensent. Hij impliceert dat de rol allicht bedoeld was voor Margot Robbie, die betrokken is als producer. ‘Deze filmster draagt haar versierkleren als een slechte travestiet; zelfs haar lange blonde haren lijken een pruik’, gaat hij verder. Al bij al, vindt hij de vertolking -en bij uitbreiding de film- wel bekwaam, vermakelijk en uitdagend.

Verknipte schoonheidsidealen

Mulligan kon de beschrijving maar moeilijk verteren. ‘Waarom moet elke vrouw op het scherm eruitzien als een supermodel?’, zei ze aan NYT. ‘Onze verwachtingen van schoonheid en perfectie op beeld is compleet uit de hand gelopen.’ De ironie wil dat de film net commentaar geeft op zulke verwachtingen. ‘Ik werd er zo gek van, echt, voor deze film ga je zoiets schrijven?’, reageerde Mulligan vol ongeloof.
exact mijn gevoel bij het wraak-gedeelte. Het leek idd Margot Robbie te moeten zijn, maar kwam over als Disney-familiefilm.
Nu is dat wel grotendeels verwachting... de film kon inderdaad ook zonder. Het was enkel
moeilijker u geboeid te houden zonder uitspattingen. Dan heb je enkel cringe over. Wat meer nadruk legt op de echte boodschap natuurlijk
Old 01-05-2022, 11:39   #18219   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Een tiener film zeker niet.

En zeker ook niet naar een volmaakte klassieker dat verre van, maar de film slaagde er toch wel in enerzijds toch redelijk schokkend uit de hoek te komen en mij eens totaal te verrassen wat tegenwoordig toch maar heel zelden gebeurd.

Alleen al daarom vond ik het best een verdienstelijk kijkstuk die tenminste nog een beetje blijft hangen itt 80% van de films die tegenwoordig gemaakt worden.
Old 01-05-2022, 20:22   #18220   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik vond dat anders echt wel een van de betere films die ik vorig jaar heb gezien.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules