Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-02-2021, 18:49   #1441   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

kvind het voorlopig niet in m'n mails..
heb die kerel op facebook maar kweet z'n naam niet meer dus moet wachten tot ik hem eens random tegenkom
rooz is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 08:46   #1442   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Iemand suggesties voor een goede app (mag betalend) die turn-by-turn navigatie aanbiedt?
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 09:27   #1443   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Voor Android weet ik dat Locus Pro en Kurviger Pro gesproken turn-by-turn instructies hebben, samen met offline (vector) maps en offline routing (icm. brouter). Op de motor heb ik ze echter nog niet geprobeerd.

Voor iOS en Android is er osmand, wat ook spoken turn-by-turn navigatieinstructies heeft en offline maps met offline routing (toch in de android versie). Mijn main gripe met osmand was dat als ik een afslag miste, osmand de route wel herberekende maar me telkens terugstuurde naar die afslag ipv. gewoon die afslag te skippen en een kruispunt later op de route terug aan te sluiten (soms is de kaart out-of-date en mag je niet in een straat rijden bv.). Nu komt dit waarschijnlijk omdat ik een track aan het volgen was, ipv. een sequentie van 'via-punten' (of gewoon 1 bestemming zoals je in Waze/GM zou doen). Hierbij stuurt osmand je langs elk punt van die track. Autozoom vond ik ook wel wat te ingezoomed in osmand, sommige apps laten je toe om zelf zoomlevels in te stelllen afhankelijk van jouw snelheid. Wat ik wel positief vond: scherm automatisch dimmen op langere stukken rechtdoor werkte goed. Bij een navigatie-instructie springt het scherm dan weer aan (zonder dat je deze hoeft te unlocken). Het scherm kan ik ook handmatig unlocken door eens met mij handschoen over de proximity sensor te gaan. Dit alles is ook nog eens instelbaar in de app.

Vermoed trouwens dat meeste apps dat omleidingprobleem gaan hebben met tracks (wat gewoon een domme sequentie van punten is), zeker als je de route van elders importeert (want dan krijg je meestal tracks met heel veel punten). Heb al gelezen dat Kurviger dit beter afhandelt, maar Kurviger pro heb ik nog niet getest. Wil eerst Locus testen, want die betalende versie heb ik ooit al eens gekocht.

Gegeven de belabberde omleidingen bij het volgen tracks, zou ik osmand toch aanraden. Als je geen uitgetekende GPX tracks volgt zoals ik, dan ga je van mijn gripe niets merken. Op android heeft de free versie zelfs geen reclame, je bent enkel beperkt in het aantal kaarten dat je via de app kunt downloaden voor offline gebruik.

Die track heb ik trouwens uitgetekend op kurviger.de en daar kwam een mooie route uit langs rustige wegen met relatief weinig input van mijn kant (slechts drie a vier via punten). Ga daar zeker nog routes in plannen. In de locus app kun je bv. ook eenvoudig routes plannen (met via punten, zou ik denken), maar de routing engine in locus heeft nogal snel de neiging om grotere wegen te volgen. kurviger lijkt veel beter in het vinden van rustigere wegen.

Last edited by logion; 23-02-2021 at 09:34.
logion is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules