Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 29-11-2020, 16:41   #721   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ha bon. Dat wist ik zelfs niet. Ik heb er wel al veel afgemaakt, gaandeweg, maar die in de zone rond die temple of time gaan nog altijd neer in 1 mep ik heb wel wat stevige armour gecrafd en 15 hartjes.

Last edited by blumcole; 29-11-2020 at 16:47.
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2020, 20:07   #722   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Ik heb het een jaar geleden geprobeerd en het na 10+ uur opgegeven omdat de vijanden mij en mijn gear outleveled hadden.
Git gud scrub.

Ma efkes serieus, het begin van het spel is beduidend moeilijker dan de mid- & endgame. In het begin is het inderdaad meer een survival game, van het moment dat ge wat betere gear hebt, wordt het makkelijker. Zeker vanaf het moment dat ge 1 bepaald wapen hebt (no spoilers) wordt het spel beduidend makkelijker.

Ik heb zelf 445 uur op de teller staan, en bijna alles gedaan wat er te doen valt. Alle shrines, alle main en alle side quests, inclusief DLC.
Alleen heb ik nog niet alle Korok seeds (682 van de 900, wtf) en heb ik de medailles nog niet behaald voor het doden van alle Hinoxen en Talussen.

Ik zit nu op een punt dat geen enkel gevecht een echt gevaar vormt, zelfs Lynels niet eigenlijk. Dat komt deels door skill (attack patterns herkennen en op het juiste moment dodgen of parryen zijn heel belangrijk), maar ook gewoon door de betere gear: sterke wapens en outfits die geŁpgraded zijn naar max defense. Zelfs guardians zijn niet echt moeilijk meer eenmaal ge weet hoe ge ze moet aanpakken, buiten dan als er zo 4 tegelijk rond u hangen zoals aan Hyrule Castle.

Vijanden levelen up, maar de wapens die ze dragen ook. In het begin moet ge gevechten vaak inderdaad uit de weg gaan, maar in de mid game is het vaak nuttig om gevechten op te zoeken om betere wapens te krijgen.

Ah, en koken. Het baat echt om goed na te denken over welke ingrediŽnten ge samengooit en welke gerechten ge altijd bij de hand wilt hebben voor als het fout gaat.
Old 29-11-2020, 20:17   #723   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Het is duidelijk overbodig om te zeggen, maar ik vind het trouwens een geweldig spel, voor mij met gemak het beste van de afgelopen 10 jaar.
Het gevoel van vrijheid, het feit dat ge overal naartoe op ontdekkingstocht kunt gaan en onderweg 1000x kunt afgeleid worden door vanalles en nog wat, het feit dat ge op deze manier kunt spelen met de physics en weerelementen...

Ik vind het enorm indrukwekkend dat Nintendo er bij hun eerste open world game zo goed in geslaagd is om de juiste balans te vinden.
Nee, 't is niet perfect (die fucking regen ), maar het is voor mij toch de meest memorabele spelervaring sinds lang.
Old 29-11-2020, 20:35   #724   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Het enige echte nadeel vind ik dat je wapens continu kapot gaan, waardoor je dus continu op zoek bent naar nieuwe wapens.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2020, 22:13   #725   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ik ben eigenlijk wel voorstander van dat systeem, het verplicht u om na te denken over wat ge wel of niet houdt. Alleen hadden ze het wat meer kunnen balanceren, in het begin breken de wapens net iets te snel.

Maar ja, vanaf een bepaald moment in het spel is ook die weapon durability niet echt een probleem meer dankzij de Master Sword.
Wat handig is, maar ik vind het eigenlijk zelfs een beetje spijtig, want dan is het allemaal een beetje OP.

Last edited by Mr. Santa; 29-11-2020 at 22:16.
Mr. Santa is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2020, 22:16   #726   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Ik ben eigenlijk wel voorstander van dat systeem, het verplicht u om na te denken over wat ge wel of niet houdt. Alleen hadden ze het wat meer kunnen balanceren, in het begin breken de wapens net iets te snel.

Maar ja, vanaf een bepaald moment in het spel is ook die weapon durability niet echt een probleem meer dankzij [spoiler[de Master Sword[/spoiler].
Wat handig is, maar ik vind het eigenlijk zelfs een beetje spijtig, want dan is het allemaal een beetje OP.
bwa ge hebt binnen het eerste uur al al uw sheika powers. kheb nooit last gehad van te kort aan wapens daardoor.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 08:51   #727   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Bwoa, zeker in het begin breken de wapens echt wel snel. Ge hebt er genoeg, maar ze gaan ook direct kapot en doen weinig damage. Dat is een van de dingen die het begin zeer moeilijk maken, net als de lage defense van de gear die ge dan hebt.
Old 30-11-2020, 09:30   #728   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Kheb nu gedurig te weinig plaats. En kheb nog maar zoveel koroks gevonden.

Old 30-11-2020, 09:40   #729   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Git gud scrub.

Ma efkes serieus, het begin van het spel is beduidend moeilijker dan de mid- & endgame. In het begin is het inderdaad meer een survival game, van het moment dat ge wat betere gear hebt, wordt het makkelijker. Zeker vanaf het moment dat ge 1 bepaald wapen hebt (no spoilers) wordt het spel beduidend makkelijker.

Ik heb zelf 445 uur op de teller staan, en bijna alles gedaan wat er te doen valt. Alle shrines, alle main en alle side quests, inclusief DLC.
Alleen heb ik nog niet alle Korok seeds (682 van de 900, wtf) en heb ik de medailles nog niet behaald voor het doden van alle Hinoxen en Talussen.

Ik zit nu op een punt dat geen enkel gevecht een echt gevaar vormt, zelfs Lynels niet eigenlijk. Dat komt deels door skill (attack patterns herkennen en op het juiste moment dodgen of parryen zijn heel belangrijk), maar ook gewoon door de betere gear: sterke wapens en outfits die geŁpgraded zijn naar max defense. Zelfs guardians zijn niet echt moeilijk meer eenmaal ge weet hoe ge ze moet aanpakken, buiten dan als er zo 4 tegelijk rond u hangen zoals aan Hyrule Castle.

Vijanden levelen up, maar de wapens die ze dragen ook. In het begin moet ge gevechten vaak inderdaad uit de weg gaan, maar in de mid game is het vaak nuttig om gevechten op te zoeken om betere wapens te krijgen.

Ah, en koken. Het baat echt om goed na te denken over welke ingrediŽnten ge samengooit en welke gerechten ge altijd bij de hand wilt hebben voor als het fout gaat.
Git gud, scrub. Alle 900 seeds gevonden!

Maar voor mij, met al zijn "fouten", staat dit spel makkelijk in de top 3 van allerbeste games die ik ooit al heb gespeeld. Dat er bijna 4 jaar na datum nog nieuwe manieren worden gevonden om u te verplaatsen, monsters te verslaan, enz. zegt genoeg denk ik. Creativiteit ten top.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 09:50   #730   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
Alle 900 seeds gevonden!
Nice one Tjahzi. Met of zonder gids?
Ik ben aan het overwegen om de interactieve kaart van zeldadungeon.net te gebruiken voor die resterende 218 Koroks, maar het voelt zo fout aan.
Old 30-11-2020, 10:01   #731   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik wil al die shrines maar die koroks kunnen mijn kloten kussen. Moest er nu een achievement op zitten zou ik het nog overwegen.

Old 30-11-2020, 10:09   #732   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ge krijgt er een reward voor:

Ultimate Korok troll.
Old 30-11-2020, 10:15   #733   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Tis zo'n leuke extra om te doen als ge zo wat aan't exploren zijt, maar 900 van die mongs is er wel wat over. Pls someone think about the backlogs.

Old 30-11-2020, 11:00   #734   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Introductie gedaan op dat drijvend eiland. Ik moet dringend verder doen
Old 30-11-2020, 11:39   #735   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Als iemand mij tips kan geven hoe ik zo snel mogelijk een onbreekbaar wapen vind/maak begin ik er ook weer aan lol
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 13:00   #736   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

De snelste weg is 40 shrines voltooien, upgraden naar 13 hartjes, naar de Lost Woods gaan en de Master Sword claimen.

Het is niet volledig onbreekbaar: het "breekt" ook na een tijd, maar ge verliest het wapen niet en moet gewoon een tijdje wachten tot het terug is opgeladen. En het is gewoon een pak duurzamer dan de meeste andere wapens.
Ge kunt het met de quest Trial of the Sword (DLC) ook nog upgraden, en dan is het al helemaal OP as shit. Attack x2 en durability x4,7.
Old 30-11-2020, 13:17   #737   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
Git gud, scrub. Alle 900 seeds gevonden!

Maar voor mij, met al zijn "fouten", staat dit spel makkelijk in de top 3 van allerbeste games die ik ooit al heb gespeeld. Dat er bijna 4 jaar na datum nog nieuwe manieren worden gevonden om u te verplaatsen, monsters te verslaan, enz. zegt genoeg denk ik. Creativiteit ten top.
De īinner completionist ī en cheap skate budget retro gamer in mij *ist de moeite eerst ocarina of time te spelen?*

Twilight Princess nooit uitgespeeld omdat mijne wii beneden in de living stond.

Link to the past moek ook is afwerken.

Of kunde beter gewoon BoW spelen en dat als beste ooit dus rest irrelevant beschouwen ?

Kweeget mijn brein steekt raar ineens op dat vlak om zaken closure te kunnen geven
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 13:24   #738   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Naah. Ieder game heeft toch z’n eigen sfeer? Ik zou BOTW ook beschouwen als de beste Zelda ever, maar gewoon puur alsk naar alles objectief kijk. Gigantisch, openworld, crafting, etc... Maar Twilight Princess is veel meer gefocust en heeft ook echte dungeons (kmoet die ook verder doen... toch ook een 30-tal uur op de teller) en is ook gemakkelijker om echt uit te spelen. Ook een totaal andere pacing. Link to the past van’t zelfde. Dat zijn van die games die ge gewoon moet doorgespeeld hebben. Ocarina of Time staat hier ook al duzend jaar op mijne lijst op af te werken En vergeet The Windwaker niet.

ZOVEEL NOG TE DOEN JONG AL DIE UREN KUNDE AAN?!

Ik dacht eigenlijk ver klaar te zijn met BOTW maar nu blijkt da die 2 DLC packs toch wel de moeite zijn. Godverkloten, nu wil ik die ergens ook wel aanschaffen en tis op de WiiU dus kga niet te lang moeten wachten. Ik kan toch geen spel 75% bezitten man?!

Old 30-11-2020, 13:32   #739   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Of kunde beter gewoon BoW spelen en dat als beste ooit dus rest irrelevant beschouwen ?
Ooohhh that's a whole other can of worms.
Voor sommigen is OoT nog steeds de beste Zelda ooit, voor sommigen is dat ALTTP, en voor anderen heeft BoTW beide voorbij gestoken.

De waarheid is dat het gewoon heel erg andere spellen zijn. ALTTP was de perfectie van de 2D-Zelda, OoT was een perfecte instap in een 3D-wereld met een geweldig verhaal (al doet nostalgie ook veel) en BoTW is de eerste open world Zelda en op veel vlakken een spirituele throwback naar Zelda 1, en is gewoon gigantisch qua vrijheid en ontdekking.

Ge kunt die spellen perfect los van elkaar spelen. Er steken in BoTW wel een aantal nostalgische verwijzingen naar vorige Zelda's waarvan een echte fan een Zeldaboner krijgt, maar die zijn zeker niet essentieel aan het spel.

Dus moet ge OoT en ALTTP spelen om BoTW te spelen? Zeker niet.
Zou het zonde zijn om OoT en ALTTP nooit gespeeld te hebben? Absoluut wel.
Old 30-11-2020, 13:56   #740   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Ik zou BoTW ook beschouwen als de beste Zelda ooit, gevolgd door OOT. En sowieso ook het defining game van de vorige decade.
Karel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules