Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 30-11-2020, 14:04   #741   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

The Witcher 3 fans incoming in 3.. 2..
Old 30-11-2020, 14:08   #742   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Ja ik zou nu niet zeggen dat het op dit forum wemelt van mensen met deftige game-smaak. Beetje blijven hangen in het verleden heb ik soms de indruk .
Karel is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 14:15   #743   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ha bon. Dat wist ik zelfs niet. Ik heb er wel al veel afgemaakt, gaandeweg, maar die in de zone rond die temple of time gaan nog altijd neer in 1 mep ik heb wel wat stevige armour gecrafd en 15 hartjes.
Meer info over de difficulty scaling hier: https://zeldamods.org/wiki/Difficulty_scaling
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 14:24   #744   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Ik zou BoTW ook beschouwen als de beste Zelda ooit, gevolgd door OOT. En sowieso ook het defining game van de vorige decade.
Ben toch ook geneigd Klaas hier meer te volgen: 't hangt ervan af wat ge in een Zelda-game zoekt. Persoonlijk vond ik het "geheel vrijblijvende" van BotW er soms ook voor zorgen dat ik niet goed wist of het wel nut had dat ik verder deed, behalve dan het feit dat het allemaal wel plezant was.
Dat hebt ge bij die andere games natuurlijk wel: door het ontbreken van bepaalde items steken ze een bepaald volgordelijkheid in het spel, wat ervoor zorgt dat ge altijd stukken hebt die ge vrij moet spelen en er een flow doorheen het spel gecreëerd wordt. Ge *moet* iets afwerken om verder te kunnen maw, wat ergens wel zorgt dat ge die events als verhaal aan mekaar kunt knopen. Dat miste ik gewoon wel een beetje bij BotW.

Persoonlijk staat voor mij ALTTP nog op eenzame hoogte op #1, maar dat is natuurlijk puur de nostalgie om als 6-jarig kind trial & error-gewijs zo'n spel uit te spelen.

'k Peis dat als ik ook verhaal & sfeer moet scoren, Twilight Princess voor mij uiteindelijk misschien wel nog de "beste" was. Enige die ik niet uitgespeeld heb, was Skyward Sword, omdat ik halverwege strontonnozel werd van die motion controls in mijne zetel.
edit: heb TP natuurlijk op Cube uitgespeeld.

Last edited by Jaak; 30-11-2020 at 14:29.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 15:36   #745   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Zotn allemaal. Ffkes los Wind Waker vergeten.

Samen met link to the past en waarschijnlijk BotW. Die laatste heb ik echter nog niet kunnen spelen. Ik zit altijd een generatie achter met consoles.
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 15:48   #746   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Nee ze. Wind Waker was heel goede game, maar niet zo memorabel als TP, ALTTP, OoT of MM.
Old 30-11-2020, 15:50   #747   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Zoekt u een cheape WiiU Kar. Dan hebt ge direct WW remake, TP remake, BoTW en Skyward Sword (op wii). En ge kunt er OOT, MM en ALTTP erbij zwieren via virtual console, voor de leute.

WW was zot memorabel, Jaak. Wazegdegijnu.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 15:51   #748   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

WW was zelfs plezanter op Wii-U dan op Cube dankzij de map & inventory op uw 'controller'.
Old 30-11-2020, 15:52   #749   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Denk dat mijn 11-jarige zoon dit spel ook eeuwig en altijd als beste Zelda gaat bestempelen. Eerste die ie speelt, en meteen een erg goeie. Kan er niet over zwijgen ook, wilt me alles super-enthousiast uitleggen terwijl ik dat eigenlijk maar 10 uur heb gespeeld.
Die mag maar een uur per dag spelen en het kan zijn dat ie een uur lang in een bos rondjes heeft zitten lopen

beetje beu, maar ge moogt dat niet laten merken
acku is online now   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 17:16   #750   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Zoekt u een cheape WiiU Kar. Dan hebt ge direct WW remake, TP remake, BoTW en Skyward Sword (op wii). En ge kunt er OOT, MM en ALTTP erbij zwieren via virtual console, voor de leute.

WW was zot memorabel, Jaak. Wazegdegijnu.
Ik heb ne WiiU. En ik heb er WW en TP op. Ik heb ook nen gamecube en heb daar ook ooit WW op gehad, maar ik ben ooit zo stom geweest om het te verkopen. Nu kosten die geregeld 65 euro.

BotW is niet zo gemakkelijk te vinden op WiiU. Maar ik hou mijn ogen open.
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 18:16   #751   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ge kunt uwe wiiu ook hacken en dan kunt ge er alles op spelen.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
A-star is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 19:38   #752   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ja ma das gruwelijk

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2020, 20:28   #753   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Ge kunt uwe wiiu ook hacken en dan kunt ge er alles op spelen.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
Daar ist me mijne wii wat misgegaan. Dienen tijd wast nog ´cool´ al u bazaar te ´jailbreaken´ dus nu weet ik niet eens meer of er überhaupt nog een os opstaat.
Als er iemand weet hoe ge dat goedkrijgt eeuwig dank.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 13:02   #754   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Nice one Tjahzi. Met of zonder gids?
Ik ben aan het overwegen om de interactieve kaart van zeldadungeon.net te gebruiken voor die resterende 218 Koroks, maar het voelt zo fout aan.
Voor de laatste +- 100 heb ik toch wel een guide moeten gebruiken. Toen was dat gear item er nog niet ingepatched die de speler helpt om Koroks te vinden... Een heel karwei, enorm tijdrovend! En zonder dat item zou ik het zeker niet meer doen. Want de reward was toch wel de ultieme troll.

In de discussie over beste Zelda: ik zet ALttP toch zeker naast BotW, maar dat heeft misschien meer te maken met nostalgie dan qua overall kwaliteit. ALttP heeft me verslaafd gemaakt aan het genre, en de Zelda's specifiek.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2020, 20:00   #755   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Net eerste Divine Beast achter de rug.

Veel doodgegaan bij die Lynel, deels doordat ik vaak te koppig ben om te healen, maar toch vooral omdat ik de combat duidelijk nog niet genoeg in de vingers had. En dat voor donderpijltjes waarvan je er uiteindelijk maar een vijftal nodig hebt.

Bij het stuk om Vah Ruta binnen te geraken erg geknoeid met de ijsblokken, was er van overtuigd dat je die met de juiste timing met je zwaard moest proberen breken. Na ettelijke gefaalde pogingen toch maar eens opgezocht, blijkt dat je gewoon Cryonis kan gebruiken.

Dan bij het dungeon-achtige stuk ook wreed gesukkeld. Die eerste terminals gingen vrij vlot, maar dan lang doelloos zitten ronddwalen. Uiteindelijk toch dat stomme gangetje om op de slurf te komen gevonden, geen idee hoe ik dat compleet heb kunnen missen. Waterblight Ganon viel dan weer mee, heeft die Lynel neerhalen toch z'n vruchten afgeworpen.

Fucking hell, ik ben slecht in dit spel.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2020, 18:25   #756   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

heerlijk toch ^-^ just like the old days
Moer is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 21:30   #757   link
Dorfmeister
O_o

TLDR: Een game die aanvoelt als een reis naar een andere wereld, inclusief de ongemakken die bij reizen horen.

De laatste twee, drie weken ben ik intensief met Breath of the Wild bezig geweest en na +80 uur is Ganon het Onheil verslagen. Dit is echt wel een fantastisch spel waar ontzettend veel over te zeggen is, goede en minder goede dingen.

Als game is dit echt wel een belevenis, een reis die me naar een geheel andere wereld brengt. Het is van Okami geleden dat ik zo ben opgegaan in een spel en dat is ook alweer dik tien jaar geleden. Mijn persoonlijke beleving is wel dat ik door verscheidene fases ben gegaan. Het begin vond ik best wel moeilijk omdat de open wereld echt wel gigantisch is en in het begin is het echt wel uitkijken om te overleven. Dat wordt gestaag gemakkelijker naarmate ik meer torens en shrines heb gevonden, maar het blijft opletten geblazen.

De eerste divine beast die ik bezocht was bij de Zora's en hier kwam alles bij elkaar. De tocht naar Zora's Domain, de charme van de personages, het gevecht met een Lynel en uiteraard de divine beast zelf. Dit was het moment van euforisme waarop ik dacht "Fok man, dit is het beste spel ooit. De wereld erna verkennen was misschien wel het grootste plezier in BotW. Ik ga regelmatig hiken en ik ben in diverse uitstreken van de wereld geweest zoals Antarctica, Patagonië en Mongolië. Die adembenemende vergezichten die ik daar heb gezien, zag ik eveneens in BotW. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets over een game zou zeggen.

Tijdens mijn verkenningstocht gebruikte ik de torens om de shrines te spotten en ik moet zeggen dat die toch echt wel goed in elkaar steken. Het ontwerp van een shrine is wel steeds hetzelfde, maar de geniale physics worden optimaal gebruikt voor puzzels. De gevechten met de guardians vind ik van een minder allooi. Maar naarmate ik de wereld van Hyrule meer ken, begint er ook wat routine op te treden. De kinderlijke onbevangenheid van waarmee ik de wereld verken, verdwijnt een beetje, spelmechanieken beginnen meer routineus aan te voelen, ik begin me meer te ergeren aan kleine minpunten zoals het trage verloop van het zwemmen, dat ik niet kan klimmen wanneer het regent, ... Kortom, de fase van verliefheid was voorbij.

Daarna heb ik me meer geconcentreerd op de Divine Beasts en dat is één van de dingen die ik ongebalanceerd in het spel vind. De dungeons zijn tamelijk kort en drie van de vier zijn gemakkelijk of redelijk gemakkelijk op te lossen. Enkel bij Vah Naboris heb ik echt uren moeten zoeken voor twee zaken. De Zelda-reeks is op gamegebied mijn favoriete reeks omdat die dungeons zo geniaal zijn. Daarom vind ik Twilight Princess nog steeds de beste Zelda omdat het imho over de best ontworpen dungeons beschikt in de hele reeks. Ontneem een Zelda-game deze dungeons en je ontneemt het een groot deel van de charme. En dat is toch wel wat er hier (gedeeltelijk) gebeurd is. Recensenten die Skyward Sword destijds bekritiseerden omdat het geen Skyrim was, heb ik dus nooit begrepen.

Nadat ik alle divine beasts had bezocht, kwam wel het gevoel van het is genoeg geweest. De drang om de ruim zestig overgebleven shrines op te lossen, de wereld verder te verkennen of sidequests te voltooien was niet meer aanwezig. De houdbaarheidsdatum ging dus aan mijn zijde overschreden worden. Er was ook geen behoefte om dat te doen want ik had ondertussen voldoende (krachtige) wapens, potions, eten en de vier skills van de champions. Het baasgevecht vond ik een kleine anti-climax, maar al bij al was het wel een waardig einde voor een werkelijk episch spel.

Ik had nooit gedacht dat Nintendo er zou in slagen om van Zelda een open world game te maken. Ze hebben niet alleen dat gedaan, maar bovendien hebben ze het volledige genre naar een (veel) hoger niveau getild. Dat gezegd zijnde, vind ik de totaalbeleving ongebalanceerd. De vorige, lineaire Zelda's hadden misschien minder vrijheid en geen organische wereld, maar de opbouw gebeurde wel telkens op een meesterlijke manier die me op het puntje van m'n stoel deed blijven zitten. Bij BotW is het meer met hoogtes (in het midden van de game) en laagtes (bij het begin en einde).

De rest van de shrines zal ik wellicht nog bezoeken, maar verder heb ik weinig reden om de rest van de sidequests te voltooien. Breath of the Wild bevat de mooiste momenten van de hele reeks, maar weet imho dat niveau niet altijd aan te houden omdat het de lineaire structuur mist van de vorige games. De open world structuur zal wellicht de nieuwe standaard worden in de reeks, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat Nintendo de klassieke structuur niet volledig laat varen. A Link between Worlds is het beste bewijs dat die formule nog steeds garant staat voor een hoog niveau én dat je kan innoveren.
Dorfmeister is online now   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 08:51   #758   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Nadat ik alle divine beasts had bezocht, kwam wel het gevoel van het is genoeg geweest. De drang om de ruim zestig overgebleven shrines op te lossen, de wereld verder te verkennen of sidequests te voltooien was niet meer aanwezig.
Heb ik ook altijd heel hard. Als gevolg verplicht ik mezelf altijd om alle sidecontent te doen vooraleer ik de hoofdcontent afrond, cuz toch wel stevig OCD. En ik denk dat ik toch wel een gemis had gevoeld had ik de shrines in BoTW niet allemaal gedaan.

Het probleem is dat de sidecontent in veel games tegenwoordig echt niet goed gebelanceerd is (i.e. Witcher 3, AC Oddyssey/Origins, Cyberpunk, etc) en ze het eerder zien als een makkelijke manier om 15u+ aan hun playtime toe te voegen. Vooral AC met hun (ik vermoed) random gegenereerde quests, wtf.

Die korok seeds konden wel allemaal mijn rug op.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 10:19   #759   link
Matthias
*snore*

Quote:
De laatste twee, drie weken ben ik intensief met Breath of the Wild bezig geweest en na +80 uur is Ganon het Onheil verslagen.
Na 70+ uur nog maar twee divine beasts gedaan.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 11:55   #760   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
De rest van de shrines zal ik wellicht nog bezoeken, maar verder heb ik weinig reden om de rest van de sidequests te voltooien. Breath of the Wild bevat de mooiste momenten van de hele reeks, maar weet imho dat niveau niet altijd aan te houden omdat het de lineaire structuur mist van de vorige games. De open world structuur zal wellicht de nieuwe standaard worden in de reeks, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat Nintendo de klassieke structuur niet volledig laat varen. A Link between Worlds is het beste bewijs dat die formule nog steeds garant staat voor een hoog niveau én dat je kan innoveren.
Hier kan ik wel een stuk inkomen. Voor mij vervangt BotW ook niet de klassieke Zeldastructuur. Ze mogen wat mij betreft gerust naast elkaar blijven bestaan. Maar als open wereld ervaring en exploratie staat BotW aan de absolute top. Je voelt ook wel de invloed van Monolith bij de ontwikkeling. Die mannen weten hoe ze zo'n wereld levendig moeten maken.

Erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen in BotW2. Ik hoop dat ze naast shrines er ook wat grotere puzzels insteken waarvoor de oplossing je dwingt om over heel de spelwereld zaken te doen. Dat zou het nog epischer maken en nog meer incentive geven om te ontdekken.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules