![]() |
![]() |
#1 link |
Chairman of the bored
|
PS5 & Xbox Series X
Plebejers aller landen. Is uwen lijf er gereed voor?
De Xbox Series X is al aangekondigd. CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.8GHz (3.6GHz with SMT) 7nm GPU: 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2 Memory: 16GB GDDR6 Storage: 1TB custom NVMe SSD - meerdere games tegelijk suspenden (beke gelijk mobile devices) en dan ook wel best snel switchen tussen die games - Een SSD met mogelijkheid tot uitbreidbare SSD met zo van die kaartjes (al vrees ik dat dat stukken van mensen gaat kosten) - ne vrij wijze built eigenlijk - Voor het eerste jaar geen exclusieve XSX games (dus kweetni goe waarom ge hem zou kopen buiten dan voor de specs) - BC met de vorige generaties - Een iets gefinetunede controller, maar uw ouwe Xbox One controllers werken er ook mee De vraag is voor wie diene XSX is gemaakt. Mijne Xbox one X is nog een beestje en zal diene nieuwe halo ook kunnen draaien. (lol wa zeggek nu, kga diene toch kopen duuuh). Tis wel super consumer friendly dat alles kan herbruikt worden van de vorige generatie, maar zo'n geheel nieuwe console vind ik nu ook wel spannender. Ik smijt keer graag me wa geld hé. De PS5 zou vandaag worden aangekondigd door diene Mark Cerny. Ze spreken van een goeie 11 TFLOPs. https://www.techradar.com/news/ps5-reveal-live-blog Allemaal bienkes. Wat ik vooral wil is dat games nu eindelijk godverdomme eens ne rocksolid 60 fps gaan hebben. 4k interesseert mij geen kloten, 8k nog minder en 120fps... ja peet hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Senior Member
|
Ik ga na ps3, xbox 360, ps4, xbox one, xbox one x deze eens overslaan.
xbox one x werd terug meer gebruikt om plex te draaien dan om te gamen, gamen doe ik liever op pc. Ik opteer dan toch om eerder een up to date gaming laptop aan te schaffen voor in de zetel dan alweer een nieuwe console. Maar laat dat geen domper voor jullie zijn. Als ik het zou kopen, dan zou ik voor playstation 5 gaan in deze generatie. Gewoon omdat ik geen ps4 pro heb gehad, en daardoor wel wat exclusives gemist heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 link |
Senior Member
|
Wat ik positief vind op Xbox, is dat ge uw spel kunt kopen op de One en ge daarna ook recht hebt op de Xbox X remaster op voorwaarde dat de publisher het ondersteund.
Microsoft zal het wel ondersteunen en Project CD Red ondersteunt het ook al. Ik hoop dat Sony dit ook zal introduceren. Wil niet zeggen dat ik daarvoor terug een xbox zal kopen. Die paar exclusives zal ik wel op pc spelen.
![]() |
#6 link |
Senior Member
|
PS5 & Xbox Series X
Daarnet is er een PowerPoint met de PS5 specs geweest.
Hier zijn ze: ![]() Ik heb er 10 minuten naar gekeken en heb nul woorden begrepen.
![]() |
#7 link |
Senior Member
|
Uwe screenshot gaat over de 3d audio chip die ze ingebouwd hebben.
Video bekijken is niet de moeite, dit artikel somt alles goed op wat er gezegd werd. https://www.eurogamer.net/articles/d...ext-gen-vision
![]() |
#12 link | |
Pro-shrimper
|
Quote:
Wij willen de console zien, wat het ding kan en welke games in de launch zullen zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link |
Senior Member
|
Ik probeer elke generatie af te wisselen, dus aangezien ik nu een X1 had, zou ik opteren voor de PS5. Hardware specs zeggen mij eerlijk gezegd weinig, het zijn uiteindelijk de games die het hem doen. Aangezien ik geen PS4 had, ben ik wel eens benieuwd naar een aantal exclusives op dat platform en naar wat ik gelezen heb is PS5 sowieso BC.
En kan ik eindelijk eens een nieuwe TV aanschaffen eind dit jaar ![]()
![]() |
#15 link |
Senior Member
|
XBX exclusives niet de eerste 2 jaar hebben ze gezegd. Dat is maar een bummer eigenlijk, vooral voor de CPU moet je toch spellen kunnen maken met features gelijk AI die gewoon niet kunnen op de oude CPU. Grafix kunnen ze altijd ferm downscalen voor oude xbox.
Interessante tijden wel, hier komt de XSX in huis. Microsoft + digital foundry was echt wel interessanter dan die PS5 presentatie. MS lijkt meer snufjes erin gestoken te hebben. Wat verschillen, nice stuff dat ik gezien heb:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link |
Chairman of the bored
|
Xbox exclusives van Microsoft dan, specifiek voor diene XSX. Kan natuurlijk altijd zijn dat andere devs wel exclusive games gaan maken, maar kzou daar niet op rekenen. De komende tijd gaan we toch waarschijnlijk niet anders dan van die cross gen games zien.
Momenteel vind ik die backwards compatibiliteit het geniaalst aan het Xbox platform (zonder dan naar PC te gaan kijken) en da's voor mij wel wat waard. Ik speel nog quasi wekelijks Xbox 360 games. En natuurlijk gamepass; daar zal microsoft wel zwaar op inzetten. En den design is natuurlijk ook sexy af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 link |
Senior Member
|
![]() Absolute geen fan van te veel wit maar bon het zal wel in orde zijn. Hopelijk beschikbaar in andere kleurencombinaties.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|