Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 28-03-2022, 17:27   #1281   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Of toch niet dat jij weet.
Vlak na het incident zat zijn publicist erbij, ik vermoed dat dat niet om te vragen was waar zijn kostuum vandaan kwam. Als er al iets van excuses zou zijn aangeboden, was het ofwel officieel geweest of naar de pers gelekt, want hij heeft daar zowat het restant van zijn carriere getorpedeerd met die move.

Van mij moet die peet trouwens niets ť. Enfin, buiten dan zijn handen thuis houden omdat er iemand iets zegt dat hem niet aanstaat.
Old 28-03-2022, 17:33   #1282   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
want hij heeft daar zowat het restant van zijn carriere getorpedeerd met die move.
Goh, een oscar winnen is doorgaans een goeie carrierzet, en een stevige emotionele speech erbij helpt al zeker.
Dat hij iemand mept omdat die lacht met een zieke vrouw is ook moeilijk kwaadaardig te framen.

Dus nee. Denk niet dat ie zich moet excuseren om dit te overleven. In het slechtste geval mag ie nu meer serieuzere rollen spelen.
acku is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 18:16   #1283   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Enfin, buiten dan zijn handen thuis houden omdat er iemand iets zegt dat hem niet aanstaat.
Ik sta hier ook niet voor de applaudisseren, voor alle duidelijkheid. Het was daarentegen wel zo bedenkelijk flauw/laag dat die welgeplaatste bitch slap enigszins te verantwoorden is.

wollah uw kale moeder ik zweer
Old 28-03-2022, 18:58   #1284   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Van alles wat ik gezien heb had ik het liefst Amy Schumer een vlaai gegeven. Mijn god ik snap niet waarom die zoveel airtime krijgt daar in Amerika. Wat een ongrappig, belachelijk en pretentieus wijf is me dat.

Vond Smith zijn reactie er wel zwaar over, maar blijkbaar zijn er vroeger ook nog veel zaken gezegd door Rock en was dit de spreekwoordelijke druppel.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 19:55   #1285   link
radje
wadist

radje's Avatar

al een paar jaar probeer ik die oscars brol te vermijden en als die amy schumer daar dan ook nog eens rondloopt als presentatrice weet ge gewoon al weken op voorhand dat ge zelfs geen mogelijkheid openlaat om impulsief die shit op te zetten. ik denk dat veel mensen zo denken dus dees drama kwam op een perfect moment ook al was het wss nie gepland

ik ben trouwens al een hele tijd uit mijn le epic centrist fase en redelijk leftie tegenwoordig als't komt op genderuitdrukkingen en transpolitiek maar de heel lichte en lacherige veroordeling of soms zelfs begrijpen/toejuichen van dat geweld van will smith is toch wel een ferm staaltje misandrie. moest bvb die amy schumer een muilpeer hebben gekregen voor dezelfde mop dan durf ik er op wedden dat de reacties niet zo meh of instemmend geweest zouden zijn

waarom al die nuances en "begrijpen" terwijl we totaal anders zouden reageren moest een wijf op haar gezicht hebben gekregen? ik had echt een shitstorm verwacht na da geval maar blijkbaar is geweld om een smakeloze mop best ok, zolang het slachtoffer maar een man is

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 20:09   #1286   link
radje
wadist

radje's Avatar

LOL JK

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 20:28   #1287   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Toch beke code dat ge met ziektes en met een man zijn gezin niet lacht

As ge ge de 2 dan combineert

Tja
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 20:38   #1288   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ik kak op da kutwijf hare kale kutkop
Old 28-03-2022, 22:06   #1289   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik vind de acties van beiden ongepast, met ziekte lach je niet, period. Langs de andere kant had Will Smith het beter verbaal gehouden en de backlash/controvery zou aan Rock's adres zijn geweest. Wat echt ergens fout zit, is het gegeven dat Will Smith dit wellicht heeft gedaan van uit zijn mannelijke trots geen "lafaard" te zijn en het oeroude, doch achterhaalde, concept van een man die zijn vrouw moet verdedigen. Euh nee, dat kon ze zelf ook wel en haar "roll eyes" ging de wereld rond gaan in plaats van Smith's slap.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 22:13   #1290   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

scripted
Old 29-03-2022, 07:47   #1291   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
waarom al die nuances en "begrijpen"
How how, ik wil de frisse prins van Bel-Air hier niet verdedigen. Wat hij deed was fout en mag afgekeurd worden. Daar is geen plaats voor al te veel nuance. Ondertussen zijn er ook, terecht, excuses de wereld ingestuurd. Het was echter wel een bijzonder smakeloze grap en dan kan ik het, louter persoonlijk en zonder het daarom ook goed te keuren, wel verstaan dat de stoppen effie doorslaan.

Dat heet toch gewoon empathie, honnepon? A en B kunnen perfect samen in dit geval. Los van het idee of de belaagde een flosj heeft of niet.
Old 29-03-2022, 07:54   #1292   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zťťr goede analyse van de hele kwestie.
Old 29-03-2022, 08:16   #1293   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
moest bvb die amy schumer een muilpeer hebben gekregen voor dezelfde mop dan durf ik er op wedden dat de reacties niet zo meh of instemmend geweest zouden zijn

waarom al die nuances en "begrijpen" terwijl we totaal anders zouden reageren moest een wijf op haar gezicht hebben gekregen? ik had echt een shitstorm verwacht na da geval maar blijkbaar is geweld om een smakeloze mop best ok, zolang het slachtoffer maar een man is
maar jij had het dan weer een goeie zaak gevonden!

vind dit allemaal full circle gaan: eerst had je vrouwen die zoals mannen moeten worden behandeld, nu toets je het gedrag tegeover mannen af indien ze hypothetisch vrouwen waren.
Misschien moet je dan gewoon stoppen met het vergelijken en iedereen gelijk behandelen?
Old 29-03-2022, 08:41   #1294   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Tja laten we eerlijk wezen voor dienen bitch slap zou je in BelgiŽ niet eens voor een rechter komen. Ik snap de heisa niet zozeer , in elke uitgangsbuurt gebeurt 5x meer en erger. Zwijgt stil op voetbal matchen (bijten, kopstoten, volle vuist)
Old 29-03-2022, 10:24   #1295   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Langs ene kant zijn we hypergevoelig voor elke uitspraak of mop die iets of iemand op basis van gender geloof of geaardheid zou kunnen beledigen. (Hence eddy demarez)

Maar als het over iemand zijn vrouw haar gezondheid gaat moet alles kunnen want humor.

Dunno, als ge dat doet met iemand die ge goed genoeg kent om te weten hoe die gaat reageren geen probleem voor mij maar als je je dan vergist moet je er toch niet van verschieten dat er reactie op komt.

En uiteraard is geweld als reactie nooit goed te praten (al moeten we nu ook niet doen alsof er iemand ko was of zelfs maar een gebroken neus had). Dat snapt Will Smith nu ook wel.
Maar niet perfect zijn en fouten maken is nu eenmaal des mensen.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 29-03-2022, 14:25   #1296   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Langs ene kant zijn we hypergevoelig voor elke uitspraak of mop die iets of iemand op basis van gender geloof of geaardheid zou kunnen beledigen. (Hence eddy demarez)

Maar als het over iemand zijn vrouw haar gezondheid gaat moet alles kunnen want humor.

Dunno, als ge dat doet met iemand die ge goed genoeg kent om te weten hoe die gaat reageren geen probleem voor mij maar als je je dan vergist moet je er toch niet van verschieten dat er reactie op komt.

En uiteraard is geweld als reactie nooit goed te praten (al moeten we nu ook niet doen alsof er iemand ko was of zelfs maar een gebroken neus had). Dat snapt Will Smith nu ook wel.
Maar niet perfect zijn en fouten maken is nu eenmaal des mensen.
Er is wel een gigantisch groot verschil tussen een stand-up comedian die een poging tot slechte grap maakt en Eddy Demarez, die zijn mysoginistische en sexistische klap deed omdat hij dacht dat zijn microfoon uitstond. Als je dat verschil niet inziet, gaan we toch een paar stappen terug moeten zetten peis ik.

Er is ook niemand die zegt dat zomaar alles moet kunnen, dat is hier echt wel het punt niet. Het punt is dat er manieren zijn om met dit soort zaken om te gaan, en iemand wat saffletten verkopen omdat hij iets zegt dat u niet aanstaat niet hoort. Het is trouwens geweldig ironisch dat we die grap nu al 2 dagen continu horen, terwijl 99.9% van de wereldbevolking die anders nooit gehoord had.

Het kan perfect allebei hoor. Je kan die grap ongepast vinden en de reactie ongepast vinden.
Old 29-03-2022, 14:47   #1297   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Het is trouwens geweldig ironisch dat we die grap nu al 2 dagen continu horen, terwijl 99.9% van de wereldbevolking die anders nooit gehoord had.

Het kan perfect allebei hoor. Je kan die grap ongepast vinden en de reactie ongepast vinden.
Sterkt uw punt wel niet, want hetzelfde gold voor de Red Flames
Old 29-03-2022, 14:48   #1298   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

ik ga da wijs vinden, nostalgie ten top

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2022, 14:53   #1299   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ah dat ging hier over films
Beetje grappig dat je 1 classic hebt, en dan 2 films die nostalgische referenties zijn. Ik blijf van de remakes doorgaans ver weg
Old 29-03-2022, 15:36   #1300   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Bwa, "we". Heb de indruk dat het altijd dezelfde types zijn die daar gevoelig aan zijn, langs alle zijdes trouwens he.
We slapen voorts even goed vannacht.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules