![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Historische series
Serie-lievende Shrimpers, ik genoot erg van de mini-serie The Pillars of the Earth en ik zoek dergelijke series met een historische setting en geen fantasy zever
edit: Behalve Game of Thrones dus want dat gaat over elven en shit, wat is er nog kwalitatief om te zien?
Last edited by KingSix; 29-06-2012 at 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Shrimp Recidivist
|
The Pillars of the Earth heb ik nog niet gezien, is dat een realistische setting of toch fictie?
Historische series waar ik zo meteen op kom die ik goed vond:
De meeste ken je wellicht al. The Company is iets minder bekend en de setting is natuurlijk moderner, maar toch klein maar fijn, die reeks. Als The Tudors en Elizabeth I je aanstaan, zal je (de film) The Other Boleyn Girl misschien ook weten te appreciëren. Op zich niet zo'n supergoede film, maar ik heb die gekeken om af te kicken van die twee series ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
Doet er mij aan denken dat ik schaamteloos genoeg het 2de seizoen van Rome nog moet uitzien. Verder ga ik beginnen met The Tudors, merci Random! x
edit: The Pillars of the Earth is fictie ja, maar de setting is correct en de gebeurtenissen hadden plausibel kunnen zijn, zij het niet allemaal quasi tegelijk bij dezelfde personen. De machtsstrijd tussen de Kerk, het paleis en één klooster (om wie de grootste kathedraal wilt bouwen/voorkomen) is best wel cool.
Last edited by KingSix; 29-06-2012 at 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 link |
De Verschrikkelijke
|
Via Telenet kan je in de TV-theek de eerste aflevering van The Borgias bekijken. Ik heb de box nadien op mijn verlanglijstje gezet, zeker niet slecht dus. Hetzelfde geldt voor 'Arn' (ofwel 'The Crusader', ofwel ''The Knight Templar'). Deze mini-serie bestaat uit zes delen en vertelt het verhaal van een Zweedse knul die in het klooster moet en het uiteindelijk tot tempelier zal schoppen. De duurste Zweedse productie ooit, en de eerste aflevering (opnieuw: check 'Gratis' in je Telenet TV-theek) vond ik de moeite.
![]() |
#16 link |
Senior Member
|
Het is een heel stuk flashier, maar toch: Spartacus? Als geweld en naakt u niet storen, vind ik dat een heel sterke aanrader. Plot, setting, gros van het acteerwerk = allemaal heel goed.
![]() |
#17 link | |
Senior Member
|
Spartacus al gezien en entertainend bevonden.
Ik ben nu The Borgias aan het volgen en de serie smaakt me erg goed, ik zit er al bijna door ![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|