![]() |
![]() |
#4961 link |
white male hetero unicorn
|
https://www.dewitgoedoutlet.nl/lg-ol...caAqavEALw_wcB
iemand ervaring met die shop? niet echt de moment om een nieuwe tv te komen in de zomer, mijn receiver kan geen 4k, en k wil ook nog nen XBOX, maar aan die prijzen wordt dat wel zeer interessant. tot vorig jaar was toch top tier OLED LG lijkt wel met nieuwe reeksen te komen maar zijn die dan revolutionair beter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4962 link |
Member
|
Mijn receiver ondersteunt ook geen 4K, ik gebruik deze niet meer als AV receiver maar enkel nog voor audio. Mijn PS5,Xbox en Digibox zijn rechtstreeks aangesloten op mijn OLED en het geluid gaat via optical out naar de receiver.
Enkel opletten want de LG's ondersteunen geen DTS, ook niet via passthrough. Voor streamingdiensten is dat geen probleem aangezien die nooit met DTS werken, maar voor een bluray of een geripte MKV met DTS audio is dat wel een probleem. De LG's zijn elk jaar marginaal beter maar zeker geen reden om niet te kopen. Ik kwam van een top tier laatste generatie plasma en heb geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4963 link |
raising bots
|
Mijn LG OLED (jaar 2019 ergens) is fantastisch omwille van zijn resolutie/kleur, en zijn smart-tv capaciteiten. Dat is echt indrukwekkend, het OS is supervlot en de meeste grote diensten hebben een volewaardige app erop.
Dus Disney+/Netflix/Streamz/AppleTV/Prime/Youtube etc bekijk ik rechtstreeks daarop, en audio gaat via optical out naar de versterker voor surround. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4964 link |
Senior Member
|
Ik heb hier ook een LG 65" hangen, als ik me niet vergis een C7 dus al paar jaar oud. Zeer tevreden van, al ga ik die volgend jaar vermoedelijk wel vervangen door nieuw model voor ondersteuning 120hz/HMDI2.1 en omdat ik op huidige met ferme burn-in zit door ondertitels die ooit door mijn moeder op felgeel zijn gezet en tv dan drie dagen of zo op pauze heeft gestaan (toen we op reis waren). Is niet weg te krijgen, en zie je wel op bijvoorbeeld oranje of rode vlakken. Deze zal dan verhuizen naar de slaapkamer of naar poolhouse.
![]() |
![]() |
#4966 link |
Rispel Raspel
|
Ik ga mijne TV van 12 jaar oud ook eens vervangen (samen met de rest van de living).
Ik heb nu een panasonic, en die hebben mij destijds goed en vlot geholpen toen de de TV daarvoor het zomaar ineens begaf. Ik dacht dus een nieuwe panasonic te kopen. Maar die zijn precies niet zo helemaal mee met het smart tv concept. Disney+ en Netflix lukt precies nog. Maar het zou ook fijn zijn om VRT NU te kunnen zien op de TV en het niet meer te doen via de GSM + Chromecast (denk ik dan). Dus ik dacht een ander merk te zoeken. Of is dat Smart tv gedoe maar overroepen en blijf ik best gewoon mijn chromecast gebruiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4967 link |
Senior Member
|
Mss best kijken naar een tv met Android TV ingebouwd, dan kan je VRT NU en dergelijke perfect gebruiken via de afstandsbediening.
Panasonic heeft enkele tv's met Android TV.
![]() |
#4969 link |
CEO of Shrimprefuge NV
|
Imo ver wegblijven van alles dat naar Android ruikt. Enkel slechte ervaringen met die brol.
AppleTV kopen en daar uw apps op pleuren, we zijn hier OCMW-refuge niet hé. Chromecast 2nd best option, maar persoonlijk vind ik streamen naar een device altijd meer gedoe dan iets gewoon op een device draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4970 link | |
Rispel Raspel
|
Quote:
Is dat zoals "Eikes windows"? Want allee, denk nu dat als ge niet voor een apple kiest alle andere merken toch standaard iets van Google hebben om aan de android play store te geraken. Blijkbaar zijn er nog die hun eigen app store hebben (Panasonic met Viera Market), maar dat ziet ge van ver aankomen dat daar de VRT Max app niet zal op staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4971 link | |
CEO of Shrimprefuge NV
|
Quote:
Maar dus om op uw vraag te antwoorden: voor een nieuwe TV zou ik op andere dingen filteren en selecteren dan smartfunctionaliteiten. Daarvoor bestaat altijd een plan B. Schermkwaliteit, paneel, refresh rate, ... zijn dan toch belangrijkere factoren dan een ingebouwd smart OS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4972 link |
Senior Member
|
Die smart tv functionaliteiten zijn ook vaak maar tijdelijk. Van de ene op de andere dag kunnen ze apps offline halen of andere functionaliteiten wijzigen (of in het geval van Samsung opeens reclame toevoegen).
Bovendien is het ook niet gezegd dat wat nu goed werkt, volgend jaar ook nog goed zal werken. Ge kunt dus idd beter naar de kwaliteiten van de tv zelf kijken ipv naar de smart functionaliteiten, aangezien die wel jaren meegaan.
![]() |
#4973 link | |||
Senior Member
|
Er is een nieuwe chromecast met google TV in, met afstandsbediening.
Quote:
Quote:
Quote:
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 30-08-2022 at 14:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4974 link | |
raising bots
|
Quote:
Dus gebruik geen externe devices buiten een 4K Chromecast voor andere casting, maar zelden eigenlijk. Die apps zijn volwaardig en snel. En foutloos vooral. Geluid gaat via een optical out naar de receiver. Smart TV is wel bealngrijk voor mij. Al zal ik zeker Google TV eens bekijken ook voor de andere apps misschien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4976 link |
CEO of Shrimprefuge NV
|
Is dat deze Chromecast waar jullie over spreken? https://store.google.com/be/product/...tv?hl=nl&pli=1
Of gaat dat ook over de Ultra? Als ik het goed begrijp, heeft deze dan een eigen OS en apps (itt gewone Chromecast waar ge enkel naar streamt)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4978 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|