Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2022, 08:24   #4961   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

https://www.dewitgoedoutlet.nl/lg-ol...caAqavEALw_wcB

iemand ervaring met die shop?

niet echt de moment om een nieuwe tv te komen in de zomer, mijn receiver kan geen 4k, en k wil ook nog nen XBOX, maar aan die prijzen wordt dat wel zeer interessant. tot vorig jaar was toch top tier OLED

LG lijkt wel met nieuwe reeksen te komen maar zijn die dan revolutionair beter?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 08:45   #4962   link
Jens
Member

Mijn receiver ondersteunt ook geen 4K, ik gebruik deze niet meer als AV receiver maar enkel nog voor audio. Mijn PS5,Xbox en Digibox zijn rechtstreeks aangesloten op mijn OLED en het geluid gaat via optical out naar de receiver.
Enkel opletten want de LG's ondersteunen geen DTS, ook niet via passthrough. Voor streamingdiensten is dat geen probleem aangezien die nooit met DTS werken, maar voor een bluray of een geripte MKV met DTS audio is dat wel een probleem.

De LG's zijn elk jaar marginaal beter maar zeker geen reden om niet te kopen.
Ik kwam van een top tier laatste generatie plasma en heb geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:52   #4963   link
acku
raising bots

acku's Avatar

Mijn LG OLED (jaar 2019 ergens) is fantastisch omwille van zijn resolutie/kleur, en zijn smart-tv capaciteiten. Dat is echt indrukwekkend, het OS is supervlot en de meeste grote diensten hebben een volewaardige app erop.
Dus Disney+/Netflix/Streamz/AppleTV/Prime/Youtube etc bekijk ik rechtstreeks daarop, en audio gaat via optical out naar de versterker voor surround.
acku is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:58   #4964   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb hier ook een LG 65" hangen, als ik me niet vergis een C7 dus al paar jaar oud. Zeer tevreden van, al ga ik die volgend jaar vermoedelijk wel vervangen door nieuw model voor ondersteuning 120hz/HMDI2.1 en omdat ik op huidige met ferme burn-in zit door ondertitels die ooit door mijn moeder op felgeel zijn gezet en tv dan drie dagen of zo op pauze heeft gestaan (toen we op reis waren). Is niet weg te krijgen, en zie je wel op bijvoorbeeld oranje of rode vlakken. Deze zal dan verhuizen naar de slaapkamer of naar poolhouse.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 10:02   #4965   link
acku
raising bots

acku's Avatar

shiiiiit
Old 30-08-2022, 12:36   #4966   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Ik ga mijne TV van 12 jaar oud ook eens vervangen (samen met de rest van de living).

Ik heb nu een panasonic, en die hebben mij destijds goed en vlot geholpen toen de de TV daarvoor het zomaar ineens begaf. Ik dacht dus een nieuwe panasonic te kopen.

Maar die zijn precies niet zo helemaal mee met het smart tv concept. Disney+ en Netflix lukt precies nog. Maar het zou ook fijn zijn om VRT NU te kunnen zien op de TV en het niet meer te doen via de GSM + Chromecast (denk ik dan).

Dus ik dacht een ander merk te zoeken. Of is dat Smart tv gedoe maar overroepen en blijf ik best gewoon mijn chromecast gebruiken?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2022, 12:46   #4967   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Mss best kijken naar een tv met Android TV ingebouwd, dan kan je VRT NU en dergelijke perfect gebruiken via de afstandsbediening.

Panasonic heeft enkele tv's met Android TV.
Old 30-08-2022, 12:51   #4968   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Maar dan wel niet hun flagship GZ, HZ, LZ2000 (of aan welke XZ ze ondertussen zitten).

EN is het wel nog verstandig om voor een TV met android TV te kiezen ipv Google TV?
Old 30-08-2022, 12:51   #4969   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Imo ver wegblijven van alles dat naar Android ruikt. Enkel slechte ervaringen met die brol.

AppleTV kopen en daar uw apps op pleuren, we zijn hier OCMW-refuge niet hé. Chromecast 2nd best option, maar persoonlijk vind ik streamen naar een device altijd meer gedoe dan iets gewoon op een device draaien.
Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2022, 12:55   #4970   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Chromecast 2nd best option, maar persoonlijk vind ik streamen naar een device altijd meer gedoe dan iets gewoon op een device draaien.
Awel ja, daarom.

Quote:
Imo ver wegblijven van alles dat naar Android ruikt.
Is dat zoals "Eikes windows"? Want allee, denk nu dat als ge niet voor een apple kiest alle andere merken toch standaard iets van Google hebben om aan de android play store te geraken. Blijkbaar zijn er nog die hun eigen app store hebben (Panasonic met Viera Market), maar dat ziet ge van ver aankomen dat daar de VRT Max app niet zal op staan.
Old 30-08-2022, 12:59   #4971   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Is dat zoals "Eikes windows"? Want allee, denk nu dat als ge niet voor een apple kiest alle andere merken toch standaard iets van Google hebben om aan de android play store te geraken. Blijkbaar zijn er nog die hun eigen app store hebben (Panasonic met Viera Market), maar dat ziet ge van ver aankomen dat daar de VRT Max app niet zal op staan.
Was slechts semi-srs, maar ik heb feitelijk niet zo'n goeie ervaring met Android TV. Is in mijn ervaring niet zo responsief en betrouwbaar, maar het is intussen wel al jaren geleden dat ik nog een toestel gehad heb waarop ik de smart-functionaliteiten actief van gebruikte (oude Sony Bravia die hier in mijn fitnessruimte staat en waar ik een AppleTV op heb aangesloten uit frustratie met die Android apps van Netflix/Prime).

Maar dus om op uw vraag te antwoorden: voor een nieuwe TV zou ik op andere dingen filteren en selecteren dan smartfunctionaliteiten. Daarvoor bestaat altijd een plan B. Schermkwaliteit, paneel, refresh rate, ... zijn dan toch belangrijkere factoren dan een ingebouwd smart OS.
Old 30-08-2022, 13:22   #4972   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Die smart tv functionaliteiten zijn ook vaak maar tijdelijk. Van de ene op de andere dag kunnen ze apps offline halen of andere functionaliteiten wijzigen (of in het geval van Samsung opeens reclame toevoegen).
Bovendien is het ook niet gezegd dat wat nu goed werkt, volgend jaar ook nog goed zal werken.

Ge kunt dus idd beter naar de kwaliteiten van de tv zelf kijken ipv naar de smart functionaliteiten, aangezien die wel jaren meegaan.
Old 30-08-2022, 14:27   #4973   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Awel ja, daarom.
Er is een nieuwe chromecast met google TV in, met afstandsbediening.

Quote:
Was slechts semi-srs, maar ik heb feitelijk niet zo'n goeie ervaring met Android TV. Is in mijn ervaring niet zo responsief en betrouwbaar, maar het is intussen wel al jaren geleden dat ik nog een toestel.
Zoals in de rommel-thread gezegd, heb ik nu een Nokia box en ben ik toch aangenaam verrast. Werkt vlotter dan de Proximus decoder, maar dat is ook niet echt een verrassing eigenlijk.

Quote:
EN is het wel nog verstandig om voor een TV met android TV te kiezen ipv Google TV?
En werken TV's/streamers met Google TV niet ook gewoon met Android TV als basis?

Quote:
The important thing to know is Google TV is still Android TV. It may look very different, but at the core they are the same. The Home screen is where most of the changes lie, and older devices will eventually get the same experience.
K t is gewoon de nieuwe Android TV

Last edited by Turtle; 30-08-2022 at 14:39.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2022, 19:12   #4974   link
acku
raising bots

acku's Avatar

Quote:

Dus ik dacht een ander merk te zoeken. Of is dat Smart tv gedoe maar overroepen en blijf ik best gewoon mijn chromecast gebruiken?
Op mijn LG van 3 jaar geleden bekijk ik probleemloos en vlot Netflix, Prime, Disney+, Streamz, Youtube, Rakuten en Apple TV
Dus gebruik geen externe devices buiten een 4K Chromecast voor andere casting, maar zelden eigenlijk.

Die apps zijn volwaardig en snel. En foutloos vooral. Geluid gaat via een optical out naar de receiver.

Smart TV is wel bealngrijk voor mij. Al zal ik zeker Google TV eens bekijken ook voor de andere apps misschien
Old 30-08-2022, 19:56   #4975   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb ook een LG OLED van dezelfde leeftijd als Bavo. Mijn Chromecast met Google tv werkt een pak beter dan die webos van LG. Google tv (android) is ook minder niche, dus meer apps beschikbaar dan voor webOS. Bvb vrtnu heeft geen app op LG.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2022, 20:01   #4976   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Is dat deze Chromecast waar jullie over spreken? https://store.google.com/be/product/...tv?hl=nl&pli=1

Of gaat dat ook over de Ultra?
Als ik het goed begrijp, heeft deze dan een eigen OS en apps (itt gewone Chromecast waar ge enkel naar streamt)?
Old 30-08-2022, 20:07   #4977   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ja die. Heeft idd een OS + remote + alle functionaliteit van classic chrimecast
Talos is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2022, 20:12   #4978   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Is dat deze Chromecast waar jullie over spreken? https://store.google.com/be/product/...tv?hl=nl&pli=1

Of gaat dat ook over de Ultra?
Gaat de ultra vervangen afaik.
Old 30-08-2022, 20:15   #4979   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Aha, interessant. Dus feitelijk zoals AppleTV in feite, maar dan cheaper. Good to know. Vergeet wat ik zei, en koopt u dat ipv te kijken naar smart functionaliteiten op uw tv.
Old 30-08-2022, 20:21   #4980   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Is af en toe te vinden voor 50EUR en minder. No brainer dan wel.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules