Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Langste tijd bij 1 werkgever?
<1 j 1 1.33%
1-2j 2 2.67%
2-5j 19 25.33%
5-10j 34 45.33%
10-15j 14 18.67%
15-20j 3 4.00%
+20j 2 2.67%
Voters: 75. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 26-01-2021, 13:04   #61   link
Patsy Pijpen
Senior Member

Patsy Pijpen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
... Dus momenteel aan het uitkijken naar iets anders. Zit wel beetje in gouden kooi qua voordelen, dus kans is groot dat ik wat zal moeten inboeten als ik wil verleggen.
Die vind je elders ook nog wel, denk ik. En korter bij huis werken is zo prijsloos. Zolang je tijd hebt om te zoeken, komt er sowieso wel iets evenwaardig uit de bus.

(Tenzij je een lul bent die een Bentley als bedrijfswagen heeft en 2 miljoen per jaar krijgt. Zaag dan niet, werk nog een jaar en ga dan rentenieren en in de tuin werken. N.B.: Ik zie dit gehele laatste scenario niet als plausibel.)
Old 26-01-2021, 14:57   #62   link
flexium
Sr member, jr poster

16jaar aan KUL:

Als pas afgestudeerde ind ing aan de KUL terecht gekomen, bij de burgies om een meetsetup te ontwikkelen. Dat project was, deels door mijn onervarenheid, niet zo'n groot succes.
In 2007 overgestapt naar een andere afdeling bij de bio-irs. Initieel in project dat misschien tot spin-off ging leiden. Uiteindelijk is dat geevolueerd naar technische ondersteuning geven aan de onderzoekers (mechanisch, electronisch, programmeren, CAD, ...) en dat tot nu. Sinds het OFD heb ik ook een sjieke titel: senior technology expert; aka manusje van alles.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 15:12   #63   link
Dorfmeister
O_o

Die titels in het bedrijfsleven zijn toch ook vaak hilarisch. Toen ik bij Fortis werkte, moeten daar tweeduizend project managers zijn geweest. Ik zag dat met de regelmaat van de klok passeren in iedereen z'n email signature, ook al klopte dat voor geen meter. Iedereen was daar coordinator, lead of manager.

Bij investment banking is het nog erger. Ik weet niet welke bank het was (JP Morgan of iets dergelijks) maar letterlijk 40% van de mensen die daar werkten, hadden als titel vice president. Bij die style over substance bedrijven probeer ik zo ver mogelijk weg te blijven, aangezien heel die bedrijfscultuur op die fašade is gebouwd.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 19:03   #64   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Al 20 jaar consultancy bij een big 4 als IT consultant voor CRM toepassingen. Veel verloop in dit wereldje dus altijd met een jonge ploeg samenwerken vind ik nog een van de motiverendste dingen. Of het tof is of niet wisselt van project tot project, wij doen het hele spectrum van strategie tot implementatie. En dat varieert van van kompleet in de comfort zone werken tot zwoegen om de materie onder de knie te krijgen en de 'trusted adviser' voor de klant te zijn.

Beroepsmatige misvorming die ik vanuit het werk meepak: onderbouwde rationele uitleg doen. Lol als ik mezelf er op betrap. Gelijk kleuterjuffen die thuis met verkleinwoordjes beginnen spreken.

Geen idee hoe lang ik dit nog blijf doen. 't Is in elk geval iets waar ik talent voor heb en wat me ligt. ik heb gestudeerd voor bio-ir mileutechnologie en als ik daar in was gaan werken was ik er zeker minder goed in geweest.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 23:09   #65   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

5 jaar barman, en dan was ik mijn werk beu.
4-tal jaar (was zeker in het begin af en aan) bij Larian, en dan was ik mijn werk beu.
Nu 5 jaar met goederentreintjes aan het rijden, en jawel, sinds enkele maanden ben ik mijn werk beu.

Ik begin gelijk een patroon te herkennen. Maar misschien komt het deze keer wel gewoon door corona-moeheid. Altijd maar moeten werken zonder uitzicht op een goed feestje met tijd en stond, werkt serieus op mijn gemoed. Ik ga dus eerst het normale leven afwachten, voor ik zotte beslissingen neem. Niet dat ik veel opties heb met mijn "vervallen" geschiedenis-diploma.

Ondertussen wat hobby-gewijs aan het bijscholen via sites als udemy etc. Moest "eeuwige student" een beroep zijn, ik ging daarvoor solliciteren.

Last edited by HeLLBirD; 26-01-2021 at 23:15.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 00:22   #66   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Is dat niet gewoon door een gebrek aan perspectief of doorgroeimogelijkheden? Zoiets lijkt mij de voornaamste drijfveer in elke job. Na 3-4 jaar is uw leercurve vaak afgevlakt en daarna wordt alles een sleur.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 02:42   #67   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

In mijn branche zijn er alvast baremas die je elk jaar meer doen verdienen.
In de orkesten is het kwestie van jezelf te bewijzen als dirigent die het orkest kan doen groeien en dan stijgt je loon ook (mits erover te discussiŰren tijdens een vergadering).
Als componist heeft je reputatie veel invloed op het geen je kan vragen per opdracht.
Exodus is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 11:16   #68   link
tragezot
Ne coureur

- Diploma Taal- & letterkunde. Was een interessante studie, maar eigenlijk een verkeerde keuze. Wist ik veel op mijn 17e wat ik wilde doen.
- 4 jaar werknemer bij mij pa als installateur/technieker CV en elektriciteit. Pa is dan overleden en heb de boel niet overgenomen
- 6 maanden technieker bij een ander bedrijf. Arbeidersmentaliteit die mijn strot uitkwam. De typische wij vs bureaus houding.
- 5 jaar verschillende functies bij een importeur van groentechniek machines. Begonnen als administratief bediende en doorgegroeid naar BU-manager. Maar dan vorig jaar was ik het werkelijk beu. Geen volk vinden, incompetente sales mensen die alles in het 100 lieten lopen en ik geen volk genoeg om het op te lossen langs de service kant
- van 5/2020 tot op vandaag projectleider bouw en renovatie. Stevig, maar stress, hoog werktempo. 'k Weet niet of dit 100% voor mij is. Manager zijn is eigenlijk wel een stuk chiller op dat vlak. Als ik eerlijk ben, werk ik absoluut niet graag. Ik zou iets moeten vinden waar ik mij in kan uitleven. Wat ik het liefst doe, is dingen herstellen en storingzoeken. Ben daar ook goed in, denk ik. Gaat van vroeger CV-installaties tot nu huishoudtoestellen zoals robots, wasmachines,... Nu veel meer 'directe' verantwoordelijkheid. Grootste voordeel is dat kantoren op 5km van mijn deur zijn.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2021, 11:27   #69   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Als ik van u iets geleerd heb, is het wel dat ook in corona het gras groeit.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules