Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 25-12-2020, 10:47   #801   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ja, ik heb hem gevraagd om zaterdag voor de middag langs te kunnen komen. Is goed zegt hij, om 8u. Yikes :D

Op basis van zijn adres denk ik dat ik ooit eens een paar scenario packs bij hem gekocht heb via een FB groep.
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2020, 10:14   #802   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Gisterenochtend dan gaan halen. Spel is massive. En ik heb dan nog 1 uitbreiding niet gekocht, die met de torentjes.
Old 27-12-2020, 15:44   #803   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb de volledige set, 't is inderdaad een lijvig pakket. Hopelijk kan ik er in de loop van de week in vliegen.
Old 29-12-2020, 23:08   #804   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Net mijn Tainted Grail set hier toegekregen, en de tutorial missie gespeeld. Ziet er veelbelovend uit, kan niet wachten om de campaign te starten!
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 30-12-2020, 11:00   #805   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

leuk om te horen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2021, 15:27   #806   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ondertussen al een paar uurtjes Tainted Grail gespeeld, zit nu aan start chapter 5. Ik blijf het geweldig vinden. Het is gewoon superleuk om nieuwe gebieden te ontdekken, quests te volgen, en globaal het verhaal stapsgewijs bloot te leggen.
Ook de combat/diplomacy encounters blijven erg leuk, een soort van minipuzzels.

Het kost me wel wat moeite om de completionist in mij te onderdrukken: ik heb altijd zin om elke locatie keer op keer te revisiten om alle acties en story snippets uit te putten, en zo het land af te schuimen. Maar dit is duidelijk niet de bedoeling van het spel, dan kom je redelijk snel in tijdsnood en in problemen met je resources; het is eigenlijk leuker om met de natuurlijke flow van het spel mee te gaan en keuzes te maken in wat je wel onderzoekt en wat je overslaat: hierdoor heb ik ook het gevoel dat ik nog héél veel content gepasseerd ben en gaat een 2de playthrough erg interessant worden denk ik.
Old 07-01-2021, 18:23   #807   link
kar
Public servant

kar's Avatar

https://gamefound.com/projects/draft.../project-story

ze zijn er veel te snel mee.
Old 07-01-2021, 20:25   #808   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Haha, wat. Ik moet die stapel dozen van de originele kickstarter nog fatsoenlijk vastpakken.
Old 16-01-2021, 13:35   #809   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

GP Tinner's Trial (Martin Wallace) online: https://crowdfinder.be/project/635-t...martin-wallace
Old 02-02-2021, 10:03   #810   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Hoe is het eigenlijk met die tafel?
Gisteravond toegekomen. Op een kwartiertje was ze in elkaar gezet (alleen de poten er zelf nog aanvijzen). Enorm onder de indruk van de kwaliteit. Ik wist wel dat alles van eik ging gemaakt zijn, maar dan nog kan er een verschil in afwerking zitten. Maar niets op aan te merken, echt top. Een zware, robuuste en uiterst stabiele tafel, ideaal als gezinstafel.

Onder de panelen zit dan je bordspel-gedeelte verborgen. Gloomhaven: JotL scenario 2 staat op dit moment opgesteld, klaar om er direct in te vliegen, en toch ligt de living er nu mooi opgeruimd bij. Ik content, mijn vrouw content.

Geeknson is dus zeker en vast aan te raden. Al wacht je best op een nieuwe kickstarter, want de prijzen zo swingen wel de pan uit. Ze vragen nu 2250 pond voor mijn tafel, terwijl ik 'maar' 1300 pond betaald heb (zonder verzending en extra's). En dat is dan nog het 'entry level'-model.

Tafel dicht, toch ligt Gloomhaven er opgesteld in. Zoals je ziet hebben we ook de bijzettafel voor groter oppervlak. Die moet op termijn komen waar de bench nu staat, want zoveel tafel hebben we niet permanent nodig (en er zijn nog extra stoelen besteld ).:

Hier ligt de tafel voor 3/4de open, net genoeg voor JotL:

Last edited by HeLLBirD; 02-02-2021 at 10:09.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 10:15   #811   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ziet er echt knap uit. Maar wel duur, om dit zo even op een hobby kamer te zetten..
Vraag me wel af of dat niet lastig is om in zo een diepte te moeten spelen? Kan je overal wel makkelijk aan?
Old 02-02-2021, 10:15   #812   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ziet er knap uit!
Ben zo jaloers.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 10:38   #813   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ik naar de prijzen van tafels bekijk, zeker de niet mass produced tafels, dan zitten ze nog redelijk met hun prijs.
Old 02-02-2021, 10:39   #814   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Ziet er echt knap uit. Maar wel duur, om dit zo even op een hobby kamer te zetten..
Vraag me wel af of dat niet lastig is om in zo een diepte te moeten spelen? Kan je overal wel makkelijk aan?
Het is dan ook enkel omdat het ook als eettafel zal dienen, dat ik het zijn kickstarter-prijs waard vond. Voor een gewone eiken 'kwaliteits'tafel zit je ook al snel aan 1000 euro, dus dan wil ik gerust wat bijleggen voor extra features. Enkel voor in een hobbykamer zou ik het niet gedaan hebben.

Ik had ook wat schrik om in de diepte te spelen, maar halverwege het eerste scenario had ik er al geen last meer van. Kwestie van gewoonte, denk ik. Ik kan wel iets moeilijker aan de verste einde zonder mij te moeten rechtzetten, maar dan is het gewoon een kwestie van het speloppervlak wat te herschikken en enkel de zaken die je niet vaak nodig hebt, vanboven te leggen. En ik denk eigenlijk dat ik daar bij een vlakke tafel ook al last van had (ik ben maar 1,71m, dus sowieso geen lange armen).
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 11:04   #815   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Nice Hellbird. Dat zal hier niet direct komen, want ik speel vrij weinig thuis - heel vaak elders.

Ter info, ik run een Carnegie groepsaankoop die binnenkort afloopt: https://crowdfinder.be/project/639-c...deluxe-edition
Old 02-02-2021, 11:26   #816   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Holy shit, hoeveel deelnemers hebt ge zo? Hoe gaat ge dat logistiek aanpakken?
Old 02-02-2021, 14:20   #817   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik denk om en bij de 200 deelnemers voor bijna 250 copies. Logistiek: zoals mijn alle andere groepsaankopen. Ain't breaking a sweat

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules