Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-02-2021, 19:48   #2681   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zelda collection incoming. Hopelijk ook wat nieuwe beelden van Ys IX.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 19:51   #2682   link
Dorfmeister
O_o

Een update van Breath of the Wild sequel en Metroid Prime 4 zou tof zijn, maar lijkt me eerder onwaarschijnlijk aangezien de focus vooral Q1 en Q2 van 2021 is.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 23:37   #2683   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Bravely Default 2 komt uit, daar zal dus veel tijd aan gespendeerd worden.
Old 17-02-2021, 08:38   #2684   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Resident Evil Revelations 3 plz.
Old 17-02-2021, 23:24   #2685   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Voorlopig... zeer slechte Nintendo Direct.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 23:48   #2686   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Skyward Sword HD hype, voor de rest dikke brol.

Eindelijk speelbaar zonder zoals een mongool met uw armen te zwaaien.
Old 17-02-2021, 23:56   #2687   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Skyward Sword HD hype, voor de rest dikke brol.

Eindelijk speelbaar zonder zoals een mongool met uw armen te zwaaien.
't Is misschien niet uw goesting, maar voor het publiek waarop Nintendo mikt was dit wel degelijk: nieuwe Mario Golf game, Monster Hunter Rise, een aantal triple A indie games (als zoiets bestaat), nieuwe tactische RPG van Square Enix, Skyward Sword en Splatoon 3. Toegegeven, bijster origineel is het wel niet.

Ik had gehoopt dat Nintendo een compilatiebundel voor Zelda ging uitgeven, maar da's natuurlijk ijdele hoop met Nintendo. Skyward Sword HD is leuk, maar ports van Twilight Princess en The Wind Waker zou leuk zijn aangezien ze toch al de rest van hun Wii U aanbod ook overzetten naar Switch.

Ik was eerst content dat het nu ook enkel met knoppen gespeeld kan worden, maar dan hebben ze die zwaardacties toegekend aan het rechterjoystickje. Ik heb echt geen flauw vermoeden hoe vlot of slecht dat gaat verlopen.
Old 18-02-2021, 00:36   #2688   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

De hele Nintendo-subreddit staat wat in brand, dus ik vermoed dat degene waarvoor dit een goede Direct was de huisvaders zijn die om 23u in bed lagen ofzo.

Metroid Prime 4 en idd TP/WW erbij zoals met Mario het geval was, was toch het minst wat ik verwachtte. En graag wat meer van BOTW2, want uiteindelijk was het enige en laatste wat we daarvan gezien hebben ook al 2j geleden.

Soit MP4 maak ik me zelfs geen illusies meer bij: dat is gewoon dead & gone en ze zwijgen dat gewoon dood
Old 18-02-2021, 00:47   #2689   link
Dorfmeister
O_o

Ik vond het wel een degelijke Direct. Soit, ik had ook geen hoge verwachtingen aangezien Nintendo liever bezig is met DLCs te maken voor Smash dan nieuwe games uitbrengen.

Mijn enige verwachting hoop was een compilatiebundel van Zelda ŕ la 3D All-Stars, maar het blijft natuurlijk Nintendo. Ze zien hun fans graag, maar hun geld nog veel liever. Skyward HD lijkt me nog wel tof aangezien ik de Wii-versie één keer heb uitgespeeld en daarna nooit meer aangeraakt.

Over de Breath of the Wild sequel heeft Aonuma bevestigd dat er later dit jaar maar info gaat verschijnen. Ik vermoed een aankondiging van de officiële releasedatum ofwel een aankondiging met een richtdatum voor 2022. Aangezien Nintendo nog niet echt een holiday seller heeft voor 2021 ga ik voorlopig wel uit van het eerste scenario.

Metroid Prime 4 is twee jaar geleden volledig opnieuw herstart, dat duurt nog zeker twee jaar (en wellicht langer) vooraleer we daar iets concreet van gaan zien. Ik denk niet dat MP4 op Switch verschijnt. Dat is voor Nintendo geen prioriteit aangezien Animal Crossing tien keer minder kost dan MP4 en tien keer meer verkoopt. Ergens had ik ook nog wel gehoopt op een 2D Metroid, maar die saleszijn al helemaal schijt.
Old 18-02-2021, 10:49   #2690   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik heb de presentatie snel doorgespoeld, nog niet in detail bekeken maar toch al een eerste indruk.

BotW 2 info later dit jaar confirmed, dus er moet al veel gebeuren als dat geen kerstrelease wordt. Ik verwacht wel nog een compilatie van een aantal Zelda games later dit jaar met een aankondiging ergens aan het einde van de zomer, net zoals ze met de Mario collectie hebben gedaan. Ze gaan dat wel niet gelijk timen met die HD remaster van Skyward sword. Denk dat de meeste mensen eerder op Twilight Princess en Wind Waker zitten te wachten met OoT of Majora's Mask erbij. Heb er alle vertrouwen in dat ze zoiets gaan doen, dat brengt teveel geld op om zo'n kans te laten liggen.

Die nieuwe tactische rpg van square ziet er wel iets voor mij uit, straks eens die demo downloaden. Ook tof dat ze Legend of Mana porten, een serieus onderschatte game die ik zeker kan aanbevelen als het voor een zacht prijsje komt.

Mythra en Pyra als DLC voor Smash zou ook een voorbode van meer Xenoblade voor de Switch kunnen zijn, dus ook dik oké voor mij.

Soit, mijn indruk is ook niet dat er wereldschokkende dingen inzitten, maar ik heb de komende maanden wel nog genoeg games op de Switch die ik wil kopen.

*edit* Ah wacht, Hades krijgt een fysieke release. Daar was ik wel op aan het wachten. Top!

Last edited by Maniac; 18-02-2021 at 11:07.
Old 18-02-2021, 11:12   #2691   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
BotW 2 info later dit jaar confirmed, dus er moet al veel gebeuren als dat geen kerstrelease wordt. Ik verwacht wel nog een compilatie van een aantal Zelda games later dit jaar met een aankondiging ergens aan het einde van de zomer, net zoals ze met de Mario collectie hebben gedaan. Ze gaan dat wel niet gelijk timen met die HD remaster van Skyward sword. Denk dat de meeste mensen eerder op Twilight Princess en Wind Waker zitten te wachten met OoT of Majora's Mask erbij. Heb er alle vertrouwen in dat ze zoiets gaan doen, dat brengt teveel geld op om zo'n kans te laten liggen.
Mijn voorspelling/hoop was idd Skyward Sword + TP als bundel, mogelijk idd met WW bij. WW ben ik wel al beu gespeeld na 3 playthroughs

Skyward Sword is pas voor juli, als ze dus nog andere titels willen aankondigen zal dat maar voor Q3/Q4 zijn. Vergeet het dat BOTW2 dan ook dit jaar nog is.
Old 18-02-2021, 11:22   #2692   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vergeet niet dat Age of Calamity ook zeer kort voor de release werd aangekondigd. Iedereen verwacht die game. De enige reden voor verder uitstel zou volgens mij zijn als ze het willen samen lanceren met een Switch Pro en als showcase gebruiken om mensen over de streep te trekken, en dat de release daarvan met het einde van het jubileumjaar van Zelda zou samenvallen.. Al zou ook die release ideaal zijn voor de kerstperiode.

Over die revised Switch verwacht ik ook wel meer info ergens in de loop van de zomer, eens die special edition Switches van Mario en Monster Hunter op zijn.

Als ik moet gokken: info over nieuwe switch rond de E3/juli, Zelda bundel info eind augustus met release eind september (zoals voor de Mario bundel), BotW 2 aankondiging oktober, op tijd voor thanksgiving en kerst. Als ze dat rond krijgen domineren ze 2021 rustig verder.

En ik verwacht nog minstens 1 stealth release dit jaar van een game waar we op dit moment niet bij stilstaan (Ace Attorney of iets nieuws van Platinum Games).
Old 18-02-2021, 11:26   #2693   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Ze hebben letterlijk gezegd dat door COVID heel wat uitstel is gekomen, zal dus ook wel zo zijn voor Zelda. Zelfs Splatoon 3 hebben ze gewoon van durven zeggen dat het voor 2022 is.
Age of Calamity is geen flagship Zelda hé, ik catalogeer dat onder dzelfde noemer als Hyrule Warriors (en zelfs Link's Crossbowtraining destijds rofl). Zo'n Zelda zonder voorafgaande hype? Zou mij verbazen

Switch Pro - moet toch ook al fameus zot zijn om u daaraan te laten vangen? Wat moet dat ding dan doen? Mario 64 in 4k aan 120fps bollen?
Old 18-02-2021, 13:19   #2694   link
Dorfmeister
O_o

Een Switch Pro zie ik er echt niet komen. Er is wel sprake van dat graphics met behulp van Nvidia's DLSS zou kunnen upscalen tot 4k, maar dat is volgens mij wishful thinking. Dat kost handenvol geld aan R&D voor een beperkte meerverkoop.

De business case voor de Switch Lite is veel sterker aangezien het wordt verkocht als een handheld en als tweede (of derde) console voor personen in hetzelfde gezin. Ideaal dus als je kinderen hebt. Een Switch Pro gaat veel minder verkopen aangezien graphics niet meteen een reden zijn voor meeste Switch-eigenaars om up te graden. Dat werkt bij een publiek als Xbox One en PS4-eigenaars, maar dat gaat om een marginale hoeveelheid bij de Switch.

Ik zie het eerder gebeuren dat rond najaar 2023 er een nieuwe console uitkomt en dat de Switch nog een stukje verder gaat leven als pure handheld en uiteraard nog de gebruikelijke shovelware.
Old 18-02-2021, 13:43   #2695   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik denk zelf ook niet dat een Switch Pro een enorme grafische stap vooruit zal zijn qua interne hardware. De grote massa van de Switch gebruikers ligt daar ook niet wakker van.

Ook akkoord dat de mogelijkheden eerder softwarematig zullen zijn via DLSS, maar een model met een significant betere batterij, een beter scherm in handheld (OLED?) en betere framerate in handheld zie ik ze wel proberen.

De vraag is natuurlijk ook hoe ze, indien een Switch Pro er komt, dat ding in de markt zetten. Als ze de oude modellen laten uitfaseren zie ik niet waarom ze dat niet zouden doen.
Old 18-02-2021, 14:44   #2696   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Hades op de Switch handheld gaat toch maar net hoor, dat spel is gemaakt voor een groot scherm. Kan bijlange niet genoeg zien om goed te spelen op handheld modus. Een groter scherm is geen overbodige luxe als optie.
acku is online now   Reply With Quote
Old 18-02-2021, 14:50   #2697   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
De vraag is natuurlijk ook hoe ze, indien een Switch Pro er komt, dat ding in de markt zetten. Als ze de oude modellen laten uitfaseren zie ik niet waarom ze dat niet zouden doen.
De bedrijfsstrategie van Nintendo sinds de Wii is eigenlijk erg simpel: zoveel mogelijk cost cutting toepassen om de console significant goedkoper aan te bieden dan de concurrentie en dan zoveel mogelijk volume draaien om de lage winstmarge te vergroten. Daarom zie ik een Switch Pro (die het vorige model vervangt) ook niet gebeuren.

Nintendo zit momenteel in een erg sterke positie waar het grote hoeveelheden van verouderde hardware kan bestellen voor een lage prijs. Als de Switch Pro veel nieuwe componenten heeft, haalt het die bedrijfsstrategie gedeeltelijk onderuit.
Old 18-02-2021, 15:43   #2698   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

True.

Ben benieuwd of er iets uit de bus komt. Zou eventueel een upgrade overwegen, al voldoet mijn eerste generatie switch op zich wel.
Old 27-02-2021, 12:25   #2699   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik heb nooit iets gehad met Pokémon, die eerste 5 minuten van die direct zijn pure brainwashing maar die Pokémon legend Arceus ziet er eigenlijk nog wel interessant uit.

Al die aangekondigde games gaan gelijk zot verkopen. Man, man, man, man, man...
Old 27-02-2021, 15:22   #2700   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Die remakes kan ik wel laten passeren origineel ook nooit gespeeld dus geen last van nostalgie, denk niet dat ik na Sword & Shield nog terug wil naar oude stijl, zou liever in upgrade van die engine game zien met full dex... Tenzij ze natuurlijk ooit nog re-remake van Silver & Gold brengen, dan hap ik waarschijnlijk wel, Soulsilver was het begin van Pokémon virus voor mezelf.

Die Arceus hou ik wel in de gaten, kan nog iets worden.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules