Idd, Diablo II blijft een briljante feel hebben en de campagne zelf is wat mij betreft ongeëvenaard qua blockbustergehalte, dit is de Terminator 2 van action RPG's hé.

Een genre dat als we eerlijk zijn niet zoveel veranderd is over de jaren heen, het zijn eigenlijk vooral heel veel andere genres die dingen van DII hebben overgenomen. Path of Exile probeert wel heel veel nieuwe dingen in dat opzicht maar het blijft ook niet allemaal "plakken" daar.
Ik ben vooral geïnteresseerd naar wat Blizzard gaat doen eens het gereleased is. Ze gaan voor complete gelijkheid met de huidige live versie (maar dan veiliger, minder hacks en toonbaar op moderne grote schermen) maar die is op zich ook niet perfect qua gameplay. Er zijn genoeg zaken om op te lossen / te variëren in end-game DII alsook bij tal van nutteloze skills. Ik hoop ergens dat ze het lef hebben om na de release daar iets aan te doen.
De meeste fans zijn nog altijd zuur over die tweede addon die er nooit is gekomen (zelfde als bij Diablo III imo).