![]() |
![]() |
#2882 link |
Senior Member
|
Vanmorgen bij het interview met Egbert Lachaert heeft hij volgens mij een aantal keer gezegd dat die €50.000 zijn aangegeven als verkiezingsuitgaven door de partij. Als dat klopt dan is er wel een probleem want dan heeft zowel de open VLD als zijzelf dezelfde 50k aangegeven. En het is toch een beetje vreemd dat het geld op rekening van haar bedrijf wordt gestort. Is dat niet het kunstmatig opkrikken van je cijfers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2883 link | |
Rispel Raspel
|
Quote:
Langs ne kant snap ik dat iedereen het normaal vind tegenwoordig dat toptalenten met geld worden aangetrokken of worden ondersteund. Het is zoals transfersommen of startgeld in de sport. Maar ge zit hier wel met een organisatie die mee bepaald hoe onze maatschappij wordt vorm gegeven. Zeker in België, waar veel bepaald wordt door de partijtoppen, moeten we misschien toch voorzichtig zijn met kandidaten die meer dan andere kandidaten door een partijtop gesteund worden? Niet dat ik dit het grote schandaal vind, maar ik zie ook niets fout aan de artikels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2884 link |
Senior Member
|
Ja ik bezie dat omgekeerd.
Een campagne kost hoe dan ook geld. T zou pas erg zijn als je dat geld al uit eigen zak moeten kunnen leggen om verkozen te raken. Dus als mensen opgemerkt worden en partijen willen die mensne een duwtje in de rug geven vind ik dat geen drama. Beter zo dan dat bv privebedrijven mensen hun campagne zouden sponsoren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2886 link |
cool happy genius hero
|
Ja daar lijkt het wel op neergekomen zijn.
Zolang de regels gerespecteerd zijn is dat allemaal niet strafbaar natuurlijk maar indien er veel ongenoegen zou zijn bij de basis dat een grote hap uit het budget naar één eigengereide kandidaat is gegaan zie ik niet in wat er mis zou zijn met een politieke redactie van een gazet die daarover rapporteert. Politieke journalistiek gaat toch over veel meer dan het strikt juridische. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2890 link | ||
Kaat 4 lyfe
|
Quote:
Quote:
Last edited by CSM; 11-02-2021 at 01:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2891 link | |
Public servant
|
Wel de laatste zin ook posten:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2892 link |
Senior Member
|
Precies tijd voor een Apache-abo: https://www.apache.be/2021/02/11/per...-bij-politici/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2893 link | |
he/him
|
Quote:
Beetje zoals verwacht dus ![]() Los van de politieke ondertoon van tscheldt zijn de bronnen die ze gebruiken wel neutraal en die liegen ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2897 link | ||
the king of the divan
|
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |