Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 21-02-2021, 14:00   #2761   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Yep volledig afsluitbaar, zijn glaspanelen die over elkaar schuiven

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 09:00   #2762   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Yep volledig afsluitbaar, zijn glaspanelen die over elkaar schuiven
Kleine tip voor de glaspanelen:

Maak dat de strips met borstels die op het einde van elk paneel hangen van de harde soort zijn. Na veel schuiven beginnen die zachte borstels snel hun sluiting te verliezen, het gaat niet binnenregenen, maar de wind kan makkelijk door die kieren schuifelen.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 17:48   #2763   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Vandaag geleerd: met de hand 24 gaten van 18mm door een stalen profiel van 10mm dik boren is niet te doen. Holy fuck. Na 3 gaten heb ik het opgegeven.

Morgen bij Boels zo'n magneetboormachien gaan huren.
matias is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 17:56   #2764   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Kleine tip voor de glaspanelen:

Maak dat de strips met borstels die op het einde van elk paneel hangen van de harde soort zijn. Na veel schuiven beginnen die zachte borstels snel hun sluiting te verliezen, het gaat niet binnenregenen, maar de wind kan makkelijk door die kieren schuifelen.
Zijn zachte borstels (afin, relatief) maar makkelijk te vervangen, dus redelijk gerust in. Basiselementen keuken geplaatst, openingen voorzien voor stopcontact en woensdag komen ze van zwembadbouwer water aftakken zodat we water aan spoelbak hebben. En dan kan ik verder met plaatsing. Misschien ook nog eens zien voor zo een klein keukenboiler onder spoelbak, al twijfel ik of zoiets echt wel nodig is (met waterkoker kunnen we wanneer nodig ook warm water voorzien).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 22-02-2021, 17:59   #2765   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

bah minutesoup met zwembadwater
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 18:07   #2766   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wel proper

Old 22-02-2021, 19:02   #2767   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Misschien ook nog eens zien voor zo een klein keukenboiler onder spoelbak, al twijfel ik of zoiets echt wel nodig is (met waterkoker kunnen we wanneer nodig ook warm water voorzien).
Neen. Niet nodig.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 19:16   #2768   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Neen. Niet nodig.
Dit. In een keuken gebruik je toch geen warm water, buiten voor een klein afwasje? Mss om uw kookwater te kickstarten, maar die 2 munten extra op uw kookplaat zal het nu ook wel niet maken?

Last edited by Turtle; 22-02-2021 at 19:51.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 19:24   #2769   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Klopt. Als je over zo een dingen goed nadenkt, blijkt dat het vaak stuk eenvoudiger kan dan je eerst zou denken. Afin voor wat het moet dienen daar natuurlijk.

Old 22-02-2021, 19:54   #2770   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik geniet, oprecht, van deze classic pino-ervaringen.
Old 22-02-2021, 19:59   #2771   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Geef toe dat je gewoon aan het wachten bent op een rant over een lawaaierige Smeg
Old 22-02-2021, 20:06   #2772   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik geniet, oprecht, van deze classic pino-ervaringen.
Is dat zo "classic" dan? Ik luister naar goede raad, en het hoeft niet per s allemaal het duurste of beste te zijn. Zolang het maar stil is En ik jou gelukkig kan maken lol

Old 23-02-2021, 16:52   #2773   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Geef toe dat je gewoon aan het wachten bent op een rant over een lawaaierige Smeg
Smeg frigo's sucken wel redelijk qua kwaliteit. Plastic van binnen is brol.

Sorry Lapino.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 17:26   #2774   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dat weet ik, maar de madammen willen per s zo ene. Ik ging een Severin kopen, kost nog niet de helft en ziet er zelfde uit maar heb hier thuis op dat vlak toch niks te zeggen.

Old 23-02-2021, 20:55   #2775   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wij hebben een brede lange plint onder de keukenkasten/keukenwand. Die is iets van een 20cm hoog en een meter of 5 lang.

Af en toe maar intussen meer en meer komt die los en dat maakt een enorm luide 'knal'. Ik heb geen idee hoe dat vastzit. Aan de zijkanten zit er iets van een plastic profieltje dat rond een stukje hout past en bovenaan zitten er ook plastic stukjes die het precies moeten vastzetten bovenaan maar dat doet het duidelijk niet. Plaats ik die verkeerd of zo want je dan die op 3-4 verschillende manieren erop leggen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 07:06   #2776   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
In veel gevallen klikken die rond de stelvoeten / poten van de kasten. Een foto zou handig zijn?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 20:59   #2777   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ik heb een terrasje aan de achterkant van mijn appartement. Ingesloten door 2 muren. Smorgens heb ik zon, vanaf de middag eigenlijk niet meer.
Nu was ik aan het denken.. zou het mogelijk zijn om op het einde van zo'n muur rond mijn terras, op het dak (ik zit daar vlak onder) een convexe spiegel te zetten die dan zonlicht weerkaatst op dat terrasje? Iemand een idee of zoiets zou werken?
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 10:14   #2778   link
Horla
Senior Member

Je bent een mislukte Bond slechterik?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 11:42   #2779   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Zijn er geen gevallen van branden die zo starten? Misschien moeilijker in Belgi maar lijkt mij niet onmogelijk.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 11:46   #2780   link
kar
Public servant

kar's Avatar

waarom zou je een convexe spiegel kiezen? Wat je wil is gewoon meer licht. Of wil je echt rechtstreeks zonlicht hebben? In het eerste geval is een groot wit vlak vaak al voldoende. In het tweede zal je inderdaad met spiegels moeten werken.
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules