Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2021, 12:00   #61   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

https://kotaku.com/stadia-developers...e-b-1846331302
oei, is t al gedaan ermee?

edit: ok, misschien met eigen games en eigen studios dan. Want ik geloof wel wat hier wordt gezegd over LG en integrated gaming op smart tv. Mijn Smart TV van LG vervangt al de meeste functies waarvoor ik PS4 gebruikte, buiten gaming zelf.
Youtube, Spotify, Netflix, Prime, Disney+ staan er allemaal native op en werken snel en scherp, en zelfs vlotter dan met een PS4 controller. Heb geluid via eARC naar bversterker laten ghaan en niks problemen meer met juiste zaken aanzetten of kanaal kiezen etc. Netflix kijken is op de netflix knop duwen op t baksje en aanwijzen wat ge wilt met de pointer.
Dus als ze gaming zo brengen naar de huizen zal dat ook wel kunnen aanslaan, als ze de controller toegankelijk maken (want gaming in Tesla gaat ook, al heb ik t nooit gedaan want heb geen controller...)

Last edited by acku; 23-02-2021 at 12:05.
acku is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 16:47   #62   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by acku View Post
https://kotaku.com/stadia-developers...e-b-1846331302
oei, is t al gedaan ermee?

edit: ok, misschien met eigen games en eigen studios dan.
Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
https://tweakers.net/nieuws/177554/g...t-studios.html

Positief nieuws kunt ge dit niet noemen.
Gaat hem inderdaad over hun in-house developers die enkel maanden geleden allemaal zijn buitengezwierd. Dit specifiek team (Typhoon Studios) hadden ze nog maar in December 2019 binnengehaald. Fameuze farÁe allemaal, eerlijk gezegd.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 17:05   #63   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Mja, 't is en blijft Google hť. Die staan bekend om projecten halverwege gewoon te droppen.
DM is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 19:23   #64   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Geloof feitelijk nog meest van al in Microsoft op dat vlak, meer dan Geforce/Google
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 19:31   #65   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Mja, 't is en blijft Google hť. Die staan bekend om projecten halverwege gewoon te droppen.
Trieste is dat enkel de hardcore gamers die er niks mee inzitten wat hardware te kopen.

De echte casuals die er voordeel uit zouden kunnen doen kennen het niet eens cuz geen marketing.

Google mag mss groot geworden zijn met producten die zichzelf verkopen maar soms helpt goeie marketing natuurlijk ook, zeker voor casual games.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 22:01   #66   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Ja, je moet echt van een andere planeet komen om geld te gaan investeren in Stadia.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 22:35   #67   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Ja, je moet echt van een andere planeet komen om geld te gaan investeren in Stadia.
Tuurlijk moet dat niet. Er is niks mis met games aanschaffen op Stadia of een controller aankopen. Heel die fabel van "Google killt producten" begint ook een serieus afgezaagde plaat te worden eigenlijk.

Hoeveel betalende producten hebben jullie Google al weten killen zonder een alternatief te bieden of via uitdovende support? Zelfs Google Glass wordt nog verkocht en ondersteund. Het merendeel van de producten waar iedereen over mekkert waren gratis en zijn ze er gewoon niet in geslaagd om het voldoende te monetizen.

Dit jaar alleen al komen er ~ 100 nieuwe games bij en LG heeft al aangekondigd dat de Stadia app geintegreerd wordt in hun TVs. Chromecast komt er normaal gezien ook aan de komende maanden.

Er zijn dingen aan te merken op Stadia, ja (gebrek aan AAA games, gebrekkige marketing, dure games), maar kom wel eens af met echte argumenten, ipv "Google killt producten".
Old 23-02-2021, 23:08   #68   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ja laat google eens met rust pestkoppen
Old 24-02-2021, 12:59   #69   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
ja laat google eens met rust pestkoppen
Ja, want dat was het punt, ja.
Old 24-02-2021, 18:31   #70   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik vind een gebrek aan vertrouwen wel een redelijk argument voordat je games aankoopt die enkel via dat abonnement te spelen zijn. Het is aan Google/Stadia om dat vertrouwen te winnen, niet omgekeerd. De GPM -> YT Music overgang boezemt bij mij bv geen vertrouwen in, net zoals de investeringen die ze nu snel terugtrekken of Google's gebrek aan degelijk support in algemeen*. Google dropt nog altijd zaken continu, zij het onofficieel, zoals WearOS.
Ik heb geen game pc meer dus stadia zou op zich een goede fit voor mij moeten zijn, maar toch durf ik er niet inspringen (zeg ik als iemand met een Pixel 3a / Google Home Chromecast set-up / GCP ... ). Kzal wel low graphics spelletjes a la Hades of Valheim spelen.

* al is Valve ook geen goede op dat vlak

Last edited by Alex; 25-02-2021 at 05:09.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 08:37   #71   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex
Ik heb geen game pc meer dus stadia zou op zich een goede fit voor mij moeten zijn, maar toch durf ik er niet inspringen (zeg ik als iemand met een Pixel 3a / Google Home Chromecast set-up / GCP ... ). Kzal wel low graphics spelletjes a la Hades of Valheim spelen.
@Alex
https://www.nvidia.com/en-eu/geforce-now/
A-star is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 09:23   #72   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Ik vind een gebrek aan vertrouwen wel een redelijk argument voordat je games aankoopt die enkel via dat abonnement te spelen zijn. Het is aan Google/Stadia om dat vertrouwen te winnen, niet omgekeerd. De GPM -> YT Music overgang boezemt bij mij bv geen vertrouwen in, net zoals de investeringen die ze nu snel terugtrekken of Google's gebrek aan degelijk support in algemeen*. Google dropt nog altijd zaken continu, zij het onofficieel, zoals WearOS.

* al is Valve ook geen goede op dat vlak
Voor de honderdste keer, je koopt geen games die enkel via een abonnement te spelen zijn . Je hebt geen Pro abonnement nodig om uw games te spelen. Ik heb er nu een 5-tal aangeschaft denk ik en de enige pro-subscription die ik heb gehad was een free trial van 3 maanden. Dat is ondertussen ook al bijna een jaar geleden.

Pro subscription is om games in 4K te spelen en je krijgt er natuurlijk een shitload aan gratis games bij. Denk dat ze sinds de launch al aan 100+ zitten?

Probeer het eens ť. Er is een trial van 30 dagen beschikbaar, waardoor je de service kan uittesten. Als het uw ding niet is ben je er geen geld aan kwijt. Is het wel uw ding, dan kan je nog altijd beslissen wat je daarna wilt doen. Elke online discussie kan ik samenvatten in 2 kampen. 1 kamp dat het niet kent of die het de eerste maand 5 minuten getest heeft en 1 kamp dat er wild van is. Tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die in het midden valt.

Over support gesproken, na mijn Big Sur upgrade kan ik nog 2 games uit mijn Steam lijst spelen. Daarvoor waren het er stuk of 10. Zo'n probleem ga je met Stadia bvb al niet hebben . En dan begin ik nog niet over games moeten downloaden, patches moeten downloaden, system updates downloaden, ...
Old 25-02-2021, 15:16   #73   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik moet ook niet heel mijn leven lang een spel kunnen spelen. Ik heb cyberpunk even intensief gespeeld en nu meer dan een maand niet meer aangeraakt. De risico dat google de stekker uit stadia zou trekken is voor mij geen argument.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 18:53   #74   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Ja kom, als je er 50 euro aan betaald hebt zou het toch zuur zijn dat achteraf op steam opnieuw te moeten kopen om bv dlc te spelen?
Old 25-02-2021, 19:58   #75   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Ja kom, als je er 50 euro aan betaald hebt zou het toch zuur zijn dat achteraf op steam opnieuw te moeten kopen om bv dlc te spelen?
De kans dat het tegen dan nog altijd aan 50 euro staat is behoorlijk klein, natuurlijk. Het is lastig in de toekomst te kijken, maar velen doen hier alsof Stadia vanaf middernacht nooit meer toegankelijk gaat zijn .

En games opnieuw kopen op andere platformen is natuurlijk ook niet iets dat nooit gebeurt. Denk dat ik bij RE4 al aan 4 aankopen zit (Gamecube, Wii, X1 en Switch) en dan zwijg ik nog over de honderden euro's die ik al gespendeerd heb aan Rocksmith DLC, dubbel gekocht op zowel Steam als Xbox.
Old 25-02-2021, 20:58   #76   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Ok maar toch, je hoopt er toch niet op?
Zeker gezien betere graphics toch geen argument mag zijn.
Old 25-02-2021, 21:52   #77   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Ok maar toch, je hoopt er toch niet op?
Zeker gezien betere graphics toch geen argument mag zijn.
Ik zeg toch niet dat iemand daarop hoopt ?

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules