![]() |
![]() |
#81 link |
Senior Member
|
nu even iets anders: is de garantie van Apple wel conform wetgeving? Op hun site zie ik dat ze maar 1 jaar geven, maar hier lees ik http://www.eccbelgium.be/NL/infocent...p?h=10&nID=356 dat de consument 2 jaar garantie heeft...
eventjes klacht indienen bij ministerie van economie ![]() Bijkomend: welke garantie heb je op de schermen? Op eentje van 27 duim en die pixelhoeveelheid kan er al wel is eentje kapot: Dell geeft dacht ik al garantie op hun IPS schermpjes vanaf 1 pixel |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 link | |
ALPPALP
|
Nogmaals, garantie is een moeilijk iets.
Die EU regel van 2 jaar is enkel geldig voor defecten bij aankoop! Dus je moet kunnen aantonen dat het defect er bij de aankoop reeds was. Uw link zegt het zelf: Quote:
En dan hebben we het nog niet over EU richtlijn-effectief een wet in de lidstaat shizzle. Last edited by Takeshi; 23-10-2009 at 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 link |
Senior Member
|
in praktijk is het 2 jaar hoor: voorbeeld: bij m'n laptop is eens het scherm goed onder handen genomen op 1,5 jaar na aankoop...
wat er niet onder viel was de batterij. Dus 1 jaar garantie is dus maar poverkes imo. Voor die prijs verwacht ik toch een standaard garantie van 2 jaar - minimum - andere merken geven langere garantie-periode en duidelijker garantievoorwaarden. De garantievoorwaarden van de apple-schermen al is gelezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link |
ALPPALP
|
Zijn er zoveel andere merken die meer dan 1 jaar geven?
Meestal zit er dan een of andere carepack of andere garantiebundel in de prijs doorgerekend. Dell ![]() HP ook 1 jaar, Sony ook. Enige die ik weet afwijken is Lenovo. Maar goed, hoe je het ooit draait of keer, als je Apple koopt, betaalt je Appletax, meestal rond de 500 EUR. Dat is een bedrag dat je meerbetaalt voor het merk, voor de look&feel, design of OS. Het heeft absoluut geen tastbare waarde en dikke kassa kassa voor Apple, maar als mensen er tevreden mee zijn, waarom ook niet. Ik heb trouwens gehoord dat het niet mogelijk is de nieuwe imac te gebruiken als monitor/TV zonder de mac (computer gedeelte) ook aan te zetten? Vind ik wel serieus minpunt. Last edited by Takeshi; 26-10-2009 at 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 link | |
Petrolhead!
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 link |
Integrated Amplifier
|
In de tijd van Vista werd de Macbook Pro uitgeroepen tot beste/vlotste Windows Vista PC.
![]() |
#93 link |
5x combo bonus
|
Ah, ik heb op GoT anders wel gelezen dat Windows niet perfect draait op een MacBook, de batterijduur is iets lager dan in MacOS X, sommige speciale functieknoppen werken niet, er is het gebrek aan windows toetsen, zoals delete en een rechtermuisknop, de koeling heeft minder intelligent gedrag dan in MacOS X, etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link |
Integrated Amplifier
|
Ja, want het is zo moeilijk van even een Windows toetsenbordje en muis aan te sluiten.
![]() |
#99 link |
Integrated Amplifier
|
Astublieft:
http://www.pcworld.com/article/13664...s_of_2007.html http://www.pcworld.com/reviews/produ...cbook_pro.html
![]() |
#100 link | ||
Senior Member
|
Quote:
Ik had wat OpenGL stuff ontwikkeld en toen ik het via bootcamp naar Windows wilde porten was de performance erbarmelijk slecht. Basis extensies die half of zelf niet werkten, lage performantie, het trok echt op niets. Nu ik heb sowieso een slechte smaak als het gaat over ATI en OpenGL zelf toen ik nog op Windows werkte. Hou al mijn hart vast voor die ATI Kaarten in die 27" iMac's en Blender (waar de GUI compleet in OpenGL wordt gerendered, mijn 2600 XT doet het vandaag ook niet zonder problemen) Quote:
Het is geen perfect OS, maar voor mij benaderd het toch wel. Grootste pluspunt is voor mij dat het eigenlijk het beste is van 2 werelden. Een *nix omgeving maar toch nog met de toegang tot bepaalde commerciële pakketten. Met Wine en Codeweavers zou je dat waarschijnlijk ook wel kunnen op andere platformen maar heb echt geen gezin in gepruts of veroordeeld te worden om oudere versies van software te gebruiken. Gisteren probeerde ik een oud python project (msnlib, pyaiml, pyOpenSSL,...) terug leven in te roepen en ter vergelijking hoe een ramp het was op windows om sommige dingen in gang te krijgen, was dat gisteren toch echt wel een "walk ik the park". Windows 7 schijnt heel goed te zijn, maar ik zie mij toch niet snel terugkeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|