![]() |
![]() |
#83 link |
Alive and human
|
Even een question:
Agricola de Veenboeren is uit. Iemand die dit al heeft? Kost bij Adriaensen: 27 euro. En bij deze Moenen: 15 euro. (http://www.moenen-en-mariken.nl/producten/) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link |
Bordspelnerd
|
Holy shit!
Moenen vs Adriaensen: Agricola 42,95 - 40,6 Age of Empires 3: 49,95 - 47 Dominion: 34,95 - 34,9 Le Havre 41,95 - 38,7 Pandemie 32,95 - 30,2 Stone Age 37,95 - 36,7 Crisis averted. Da's niet de ledenprijs, trouwens. Maw, 'k heb bij Adriaensen nog 10% korting op wat daar staat. :3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 link |
Senior Member
|
Wij hebben die Agricola expansion in de groep, maar zelf nog niet gespeeld.
Naar wat ik hoor, maakt het het spel nog complexer en onoverzichtelijker ![]() Verwarmen, niet ziek worden, paardjes, veen... (Denk dat er 17€ betaald was in Essen)
![]() |
#89 link |
World of Warcraft nerd.
|
Ik koop niet echt boardgames omdat ik niet mensen heb in mijn directe omgeving die graag games spelen, maar ben hier in Porto al enkele weken op rij naar de lokale boardgame avond gegaan waar ik met een hoop 30-plussers enkele nieuwe games heb leren spelen ;
- Galaxy Trucker - Agricola - Battlestar Galactica - Hansa Teutonica - Tribune - Shadows over Camelot - Glory to Rome Ik heb het boardgame virus echt wel te pakken. Buiten Galaxy Trucker (omdat de leercurve misschien wat stijl is?) vond ik al deze games echt wel de max om te spelen en ik wil eigenlijk meer boardgames gaan spelen als ik terug in Belgie ben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 link |
World of Warcraft nerd.
|
http://www.boardgamegeek.com/boardga.../glory-to-rome
maar dat had je waarschijnlijk zelf al opgezocht? ik vond het op zich wel een leuk spel. het wordt veel vergeleken met San Juan and Race for the Galaxy maar die games ken ik beiden niet. in het spel speel je om de beurt een actie, en dan kan de rest van de groep ervoor kiezen om die actie te volgen door een gelijkaardige kaart te leggen (of joker) of kaarten te nemen om je hand te vullen. via acties kan je gebouwen maken, kaarten spelen, kaarten verplaatsen (clients, vault) of kaarten uit de pool kiezen. de bedoeling is om gebouwen te maken die je voordelen geven om gemakelijker te kunnen bouwen of meer punten te kunnen halen naar het einde toe. wij hebben het spel met 3 gespeeld maar een van de andere twee spelers was de hele tijd verward over hoe het spel in elkaar zat. ik vond de regels vrij simpel maar het was soms toch erg onoverzichtelijk om alles in de gaten te houden : jouw clienteel + alle voordelen van alle gebouwen (zowel die van jou als je tegenstander) werd soms toch erg onoverzichtelijk, zeker bij ons naar het einde toe omdat iedereen per actie van het clienteel twee acties mocht uitvoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 link |
Typo Master
|
GEZOCHT
Geen zin om een nieuwe thread daarvoor te starten, hoewel het niet de aandacht gaat krijgen dat nodig is... Iemand dat hier Heroscape stuff weg doet ? Ik ben net begonnen met een kleine collectie op te bouwen, en 1 of ander mens heeft mij een deal ontnomen door de dag ervoor af te zeggen... ![]() Dus bij deze, hebt ge nog HeroScape stuff waar ge vanaf wilt, geef me een seintje ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 link |
Bordspelnerd
|
Niet gekocht, maar ik wijs het even aan: http://www.ibood.com/be/nl/
Carcassonne (reiseditie), Catan (reiseditie) en Catan kaartspel voor 30 euro. Misschien wel de moeite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 link |
World of Warcraft nerd.
|
Vandaag Through The Desert ( http://www.boardgamegeek.com/boardga...ugh-the-desert ) gespeeld.
Vrij snel spelletje, heel gemakelijk om uit te leggen maar toch wel plezant en vrij uitdagend. Het is een beetje een versimpelde versie van Go en voor meerdere spelers, of zo voelde het toch aan. Zaterdag de laatste keer gaan boardgamen hier voor ik terug naar Belgie ga... zal toch eens moeten kijken of er in de naburige steden geen gelijkaardige wekelijkse avonden georganiseerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|