Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 01-02-2021, 14:52   #3321   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Hoe dan? Meeste van die zaken gaan via een question mark op de map die je dan als waypoint zet. Maar nog niet gevonden hoe je dat "gewoon" doet voor zaken als banners.
https://guides.gamepressure.com/ghos...e.asp?ID=55129
Old 01-02-2021, 16:00   #3322   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Hoe dan? Meeste van die zaken gaan via een question mark op de map die je dan als waypoint zet. Maar nog niet gevonden hoe je dat "gewoon" doet voor zaken als banners.
Via de wind begeleiding en een guide ben je er snel uit met Quick Travel dinges. Het is ondertussen ook al enkele maanden geleden.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2021, 22:42   #3323   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

TLOU2;

Fantastisch spel op enorm veel vlakken.
Graphics, Sound Design, Combat, Animation en Exploration.

Enkel jammer dat ze op vlak van Storytelling, wat duidelijk het meest belangrijke punt is van deze game, ze het met een main character genaamd Abby volledig verkloot hebben. Op het einde had ik er wat mee te doen maar als je 12 uur met een karakter speelt die u niet interesseert, mjah, dan is er iets fout gelopen imo.

En ik weet dat dit zeer persoonlijk is dus natuurlijk kan ik volledig begrijpen als ik hier alleen in sta.
Ik heb veel respect voor de keuzes die ze genomen hebben, het vraagt enorm veel ballen om van het geijkte pad te gaan in de gamewereld dus wel veel respect voor Naughty Dog. Ze weten hoe ze games moeten maken.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2021, 08:54   #3324   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Sakuna: of rice and ruin. Erg rustgevend
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2021, 22:53   #3325   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Astro’s Playroom op platinum gezet. Blijft plezant voor tussendoor eens op te starten.
Old 07-02-2021, 15:52   #3326   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Doom 3: BFG edition ooit wel eens de gewone versie van doom 3 gespeeld maar herinnerde me er niet veel van dus deze versie gekocht tijdens een sale, blijft gewoon heerlijk knallen
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2021, 18:50   #3327   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Pyre. Op zich wel een toffe visual novel/campagne (met een goed ontworpen lore/personages), alleen is de kern van de gameplay iets sportgame achtig en kon mij dan nu niet zó fantastisch boeien. Ze hadden er beter nen turnbased strategy van gemaakt. Wel een beetje heimwee naar mijn reiscompagnons nu.
Yup. Vond pyre vrij zwak tov de andere supergiant games.
En dan vooral Hades Epilogue afgewerkt paar weken terug, denk dat ik er even genoeg van heb.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 18:01   #3328   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Hades: ik ben het beu geraakt na een achttal keer succesvol ontsnapt te hebben. Mooie culminatie van invloeden van Supergiant Games hun vorige games, en het roguelike genre in het algemeen. Het deed mij vooral heel hard aan Binding Of Isaac denken in zijn opzet (kamer, monster, reward). Het biedt een mooie langzame vooruitgang, al heb ik na verloop van tijd wel de godmode aangezet omdat ik tegen de endboss muur bleef lopen. Terechtkomen in het huis van Hades was dan altijd goed getimede afwisseling. En verslavend is het alleszins (altijd nog vlug de volgende kamer binnengaan, of eens rap kijken met welke boon je start...). Genoeg voor mij +40 uur bezig te houden.

Alleen werden de rewards na verloop van tijd wel holler en holler (die cosmetische shit bvb), en voelen op den duur de 3,5 biomes en monsters een beetje te beperkt aan. En het lijdt sowieso aan hetzelfde probleem als gelijkaardige roguelikes, in dat het enerzijds oneerlijk aanvoelt, omdat je altijd afhankelijk bent van de rng wat betreft de drops, en anderzijds ook goedkoop/grindy, met alle skills en unlocks die je permanent vergaart. Maar Hades laat op zijn minst aan de speler over om de moeilijkheid op alle manieren aan zijn eigen niveau aan te passen, wat altijd aan te moedigen valt. Soit, toch een klein meesterwerkje in zijn core gamepay, afwerking en aandacht voor detail.

Last edited by CSM; 10-02-2021 at 18:14.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 18:22   #3329   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Goedkoop zegt ie, terwijl ie godmode aanzet. Kan me niet schelen dat de devs zeggen dat het ok is, ik zeg ook dat het ok is tegen mijn kinderen om wielkes op hun velo te zetten.
Zit ergens aan run 120 ofzo, met 20-tal keer Hades verslaan. Gisteren nog een run gekregen die compleet verrassend was:
begon met True Shot van Artemis (doelzoekende cast, dubbel zo sterk en kans op critical). Op zich is dat niet geweldig (als t over cast gaat zie ik liever Festive Fog van dionysos of Electric Shot van Zeus), maar doorgezet en gecombineerd met Hermes boons die sneller de kristallen terugbrengen, en automatisch terugbrengen. Dan had ik ook nog de special op zwaard die kristallen terugpakt (was ik mee begonnen om op cast te spelen). En dan van Chaos twee keer een extra cast, in totaal 5.
Had niks nodig voor de rest. Gewoon shots spammen voor dood, en Hades verslaan in minder dan twee minuten, een record

De lengte van rewards zit hem in de wapen-opties he, zijn er 4 extra per wapen, en hebben dan tot 4 levels. Al die renovatie-shit is voor nerds
acku is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 20:50   #3330   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Goedkoop zegt ie, terwijl ie godmode aanzet. Kan me niet schelen dat de devs zeggen dat het ok is, ik zeg ook dat het ok is tegen mijn kinderen om wielkes op hun velo te zetten.
Godmode wordt natuurlijk ook wel relatief als je 40% damage reduction krijgt, maar er 40% bijlapt via heat.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 02:56   #3331   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Gisteren nog een run gekregen die compleet verrassend was:
begon met True Shot van Artemis (doelzoekende cast, dubbel zo sterk en kans op critical). Op zich is dat niet geweldig (als t over cast gaat zie ik liever Festive Fog van dionysos of Electric Shot van Zeus), maar doorgezet en gecombineerd met Hermes boons die sneller de kristallen terugbrengen, en automatisch terugbrengen. Dan had ik ook nog de special op zwaard die kristallen terugpakt (was ik mee begonnen om op cast te spelen). En dan van Chaos twee keer een extra cast, in totaal 5.
Had niks nodig voor de rest. Gewoon shots spammen voor dood, en Hades verslaan in minder dan twee minuten, een record
Artemis: Exit Wounds is pretty dope daarbij (dmg van zodra een cast crystal uit een vijand gaat). Omdat zwaard + Poseidon aspect special sowieso al je casts teruggeeft, heb je die auto return boons minder nodig, zou dan eerder voor hermes faster cast gaan

Shield + Chaos aspect en ares op special master race. Inevitable
Alex is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2021, 13:04   #3332   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Halo: reach voor de eerste keer uitgespeeld. leuke shooter.

Starcraft: broodwar leuke uitbreiding op wat op zich al een classic onder de rts-games is. De zerg missies vond ik wel overdreven moeilijk ofwel liggen de zerg mij niet

Last edited by jack828; 23-02-2021 at 12:18.
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 12:52   #3333   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Shit mannen. Tis al eind februari en ik heb nog steeds geen enkele game uitgespeeld dit jaar. Kwou graag mijn record van 19 games op een jaar verbreken

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 13:35   #3334   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik heb dit jaar nog bijna geen PC game aangeraakt. Dat moet geleden zijn van 1989
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 13:36   #3335   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Uitspelen? Wie doet dat nog?
Old 24-02-2021, 13:53   #3336   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik.

Natuurlijk zijn er nog spellen die ik niet uitspeel, maar over 't algemeen vind ik het echt vreselijk storend om spellen niet uit te spelen. Toch zeker story driven games.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 13:55   #3337   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik heb een paar dagen terug Miles Morales uitgespeeld.

Net als de vorige Spider-Man weer wreed plezant maar ze hadden het gerust aan een DLC prijs mogen verkopen want meer is het eigenlijk ook niet.

En ja ik weet dat het quick resume systeem op Xbox veel beter is maar het blijft toch iets gek als je het vergelijkt met de vorige consoles. PlayStation uit rest mode halen en 10 sec later zit je weer waar je gestopt was .
Old 24-02-2021, 14:16   #3338   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Uitspelen? Wie doet dat nog?
Ik normaal Vrij veel uitgespeeld vorig jaar.

Fkes flexen: Spider-Man; Gears of War 5; Shadow of the Colossus; Final Fantasy VII remake; Wolfenstein II; FFIX; Battlefield. Bad Company 2; Max Payne; Carrion; Unreal; Streets of rage 4 coop; A plague’s tale; Far Cry 3 Blood Dragon; Kromaia Omega; Super Mario Oddysey (credits); Halo Combat Evolved; Unravel; Unravel 2; Tetris effect

Ik vind het ook enorm storend om story games niet uit te spelen. Tenzij ze boring zijn. Ook nogal de slechte gewoonte van mij te verdiepen in fetchquests en collectables tot vervelens toe, maar dat lukt mij makkelijk van mijzelf ervan los te trekken.

Ik hoop dat Black Mesa mijne eerste dit jaar wordt, maar kvind die Xen levels zo fucking boring, jezus.

Old 24-02-2021, 15:26   #3339   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Is er hier iemand eigenlijk ooit al in geslaagd een AC game uit te spelen? Ik ben dat altijd beu na lvl 15 ofzo. Wel maar twee geprobeerd maar toch, die spellen snap ik niet.

Vorig jaar mijn beste jaar sinds ik 17 was. Corona heeft mij terug naar mijn tienerjaren gebracht.

Ghosts of Tsushima
God of war
Horizon Zero Dawn
TLOU 2
Control
Cage is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 15:32   #3340   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Die nieuwe types van Assassin's Creed in ieder geval niet sinds ze daar half RPG zijn gegaan. Origins ooit gekocht maar dat zo rap tegen na een tijd. AC2 en Brotherhood wel, ma die waren nog echt grandioos goed. Als ge goeie AC wilt spelen, moet ge die Ezio trilogie kopen.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules