![]() |
![]() |
#1 link |
Soupe du jour
|
Kindle!
Kindle thread!
![]() Join the shrimp hype! Ter uwer gemak een hoop handige links in deze post want ik merk dat ik ze vaker moet aanhalen. Waarom een e-ink reader beter is dan je tablet/whatever om te lezen:
Handige links: Calibre Een must-have programma. http://calibre-ebook.com/ Converteer je e-books naar kindle .mobi, update de tags via interwebs en transfer de stuff naar je kindle. Cheap case: -$10 simpele kindle case Instapaper: -Instapaper - sla webpages om later te lezen, laat de artikels mailen naar je free.kindle.com adres. Custom screensavers: Smijt je eigen screensavers op Kindle. Unlock your kindle en check daarna op deze grote repository met kindle ready screensavers Project Gutenberg http://www.gutenberg.org (m.gutenberg.org als je vanop je kindle wilt surfen) Repository met gratis books, ook in kindle formaat. PDF papers lezen op Kindle Check eens http://www.willus.com/archive/ old: Wireless sturen naar Kindle Je kindle heeft een e-mail adres, zie je kindle account opties in je amazon account. door naar mijnenkindle@free.kindle.com te sturen komt die shit op je kindle als je wireless hebt aanstaan. Kan zijn dat je eerst je eigen e-mail bij accepted e-mails moet sturen, zie ook dat je altijd naar @free.kindle stuurt zodat het free blijft. Terwijl je er toch aan prutsts zet max document charge op 0$ (van toepassing als je stuff mailt naar @kindle.com en er via 3G wordt binnengehaald). DRM weghalen van e-books? http://apprenticealf.wordpress.com/2...the-perplexed/ Last edited by Alex; 11-09-2011 at 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Senior Member
|
Wat kost een e-book tegenwoordig? Ik vermoed dat je zo'n kindle niet moet kopen om geld te besparen. Zelfs als een e-book 5 euro goedkoper is dan de paperback versie, dan kost het je 30 boeken vooraleer je break even draait. En je hebt geen boekenkast vol met gelezen boeken, imho iets wat nog steeds erg mooi staat in een huiskamer of bureau. Ik vermoed dat de levensduur ook geen 10j is van zo'n hightech gadget.
Niettemin lijkt het me verdomd handig om 1 kindle ipv 10 boeken mee te sleuren op vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link |
Soupe du jour
|
tenzij ge boeken lietst denk ik ook niet dat het goedkoper gaat zijn, e-books zijn vaak zelfs gewoon zelfde prijs. En je hebt dan ook nog probleem met regional release dates voor e-books (Towers of Midnight zie ik net is zelfs niet available als kindle book in Europa)
het leest/draagt gewoon aangenamer |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 link |
Supercapitalist
|
Ik zoek eigenlijk iets wat alles kan vervangen, boeken tonen inderdaad mooi, maar ik kan me niet inbeelden dat ik een boek 2x zou lezen, dus dat staat daar ook maar te staan.
Net zoals de cd's die ik allemaal digitaal heb staan en de fysieke cd's al jaren zijn weggesmeten, dvd's etc... Na een week smijt ik de tijd, standaard, humo's, p's, trends, knack etc. toch ook maar weg. En als ik iets moet opzoeken uit vorige nummers heb ik nog altijd hun websites. En af en toe een stripboek op't wc lezen is wel comfy, maar die liggen daar ook maar rommelig te liggen. En zo'n kindle heeft geen kleurenscherm, geen backlight, het enige voordeel is eigenlijk dat je der in de zon mee kunt lezen, voor die 2 weken verlof in de zomer is dat ook niet de moeite, bovendien gaan elektronica en de zee/strand ook niet al te geweldig samen & zijn zo'n gadgets nogal gevaarlijk aan Vlaamsche plassen & zit je vaak ietsje te dicht bij afrika op verlof om zonder zorgen die dinges achter te laten. En durft niet afkomen met een Ipad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link |
Soupe du jour
|
Niet gewoon in de zon lezen, het leest gewoon aangenamer dan paperback (en zelfde als hardback) en is veel lichter/handiger dan hardback
![]() Net wat met instapaper gespeeld, die automatische mails van instapaper komen niet aan op mijn kindle maar je kan wel vanuit instapaper een mobi file downloaden en dat dan zelf mailen. Elk apart artikel kan je dan naar skippen met de 4 pijlen toets. Handig, moet ik wat meer gebruiken |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link |
Shizkebab!
|
Ik koop nog altijd m'n boeken, ook al heb ik een Nook.
Zo'n ereader is alleen maar nodig/handig als je veel onderweg zijt en geen massa's boeken wilt meesleuren. Kiezen tussen m'n nook en het echte boek om het verhaal te lezen is soms moeilijk maar meestal pak ik toch het echte boek. En dat staat ook mooier in de kast. Het feit dat een ebook op amazon soms zelfs duurder is dan de echte versie vind ik er wel over en zorgt er eigenlijk voor dat ik liever de papieren versie koop dan de electronische. Papieren versie kopen en 1~2€ bovenop leggen om ook de ebook erbij te krijgen, volgens mij zou zoiets veel succes hebben en dan zou ik altijd alle2 kopen.
![]() |
#20 link | |
Master i/d Japanologie
|
Quote:
De meeste mensen met een "heel mooi gevuld boekenrek" hebben vooral een kast vol ongelezen boeken. Het is dus meer verzamelwoede dan wat anders.
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|