![]() |
![]() |
#82 link |
Senior Member
|
Komen er nog douanekosten en andere bij? Aan hoeveel € kom je dan als je dit bestelt? Denk eraan toch ook zo'n aparte ebook te kopen. iPad is best ok, maar soms toch wat zwaar om boeken te lezen.
![]() |
![]() |
#86 link |
Senior Member
|
Ik ben net terug van een lange rondreis in Vietnam; daar had een medereiziger ook een e-reader mee. Ik heb er even mee kunnen werken en ben tot het besluit gekomen dat het wel een handig ding is. Ik reis regelmatig en zit voor mn werk ong een uur per dag op het openbaar vervoer.
Nu ben ik gaan rondzoeken op internet en kwam ik op bij de Kindle terecht, na hier wat info over zoeken kwam ik hier te recht ![]() Ik zit nog met enkele vraagjes: één van mijn hobby's is fotografie en ik lees hierover soms wat pdf's over technieken enzo. Dit zijn grotendeels teksten, geen foto's. Maar ik lees vaak dat de Kindle niet goed over weg kan met pdf's? Is dit echt erg, of valt het mee? Dan nog een 2de vraagje over de wifi en 3G. Moet je voor die 3G echt geen extra kosten betalen? Je moet wel een US adres opgeven heb ik begrepen? En wat vinden jullie van het surfen op dit toestel? Ik begrijp wel dat je geen pc/mac/laptop kwaliteit moet verwachten, maar is dit doenbaar om de dode momenten wat te vullen en af en toe de mails te checken? Greetz Nick |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 link |
awesome
|
ow, dat wist ik eigenlijk niet. dan is 3G best intresant, het is dus inbegrepen in de kindle met wereldwijde dekking (http://client0.cellmaps.com/viewer.html?cov=2&view=intl) zonder extra kosten zo te zien.
denk dat de kans groot is mij ook eentje aanschaf binnekort |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 link |
Soupe du jour
|
shrimp hype kru hebben allemaal wifi versie denk ik. 3g is free behalve als je mails stuurt naar je (niet-free) kindle email adres om documenten binnen te halen. als je het naar jouwkindlestuff@free.kindle.com stuurt blijft dat wel free maar haalt die documenten zo binnen enkel via wifi.
pdfs vind ik meevallen. Je kan oftewel pdfs gaan croppen (indien multiple columns) of gewoon PDFs op je kindle smijten en die dan in horizontale modus bv lezen. Als het gewoon doorlopende tekst is kan je ze via calibre ook wel converteren. probleem met pdf is vaak de lay-out (kolommen) of dat zaken zoals pagina nummers mee in verwerkt worden. Dus als je het probeert te lezen met kindle formatting kan dat voorkomen. Als je gewoon de pdf leest in bv horizontale view zonder dat de tekst wordt aangepast of vergroot heb je dat niet voor maar dan kan je de tekst of moeilijk vergroten (of je moet alles laten inzoomen en dan nog steeds met pijltjes over het pdf vlak bewegen ipv enkel next page) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 link |
Senior Member
|
Kort gezegd: PDF lezen lukt wel, maar het is niet optimaal
![]() Ik denk wel dat ik voor de Kindle ga, ik twijfel enkel nog tussen de wifi en de wifi/3G versie. Ik heb het ook gelezen van die bestanden die je naar je kindle adres kan sturen; vele raden aan om ergens een instelling op 0$ te zetten. Zo gaat hij niet automatisch bestanden afhalen via 3G, maar wachten op WIFI |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 link |
Soupe du jour
|
yeah dat en als je het naar jezelf@free.kindle.com ipv @kindle.com is het ook altijd via wifi geloof ik.
vergeet calibre niet voor converts van andere formaten, instapaper is leuk als je website artikels wil sturen naar kindle |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 link | |
Soupe du jour
|
Quote:
http://www.amazon.com/gp/help/custom...9690&#wireless |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link |
Senior Member
|
Om vrij te kunnen surfen op 3G moet je blijkbaar een US adres hebben. Je kan natuurlijk wat foefelen, maar als ze er op uitkomen kunnen ze je de kosten doorrekenen. Ik denk dat ik voor de gewone wifi-versie ga.
edit: en zoals in de link hierboven aangegeven mag je dan ook niet vrij surfen. Enkel shoppen bij amazon ![]() Last edited by ndPix; 04-04-2011 at 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 link |
Senior Member
|
Als je vooral PDF wil lezen, kan je misschien de Kindle DX overwegen?
@frenzal: surfen gaat, maar het is ver van aangenaam. Enkel doenbaar als de site in kwestie veel tekst bevat. Een wiki ofzo lukt wel, maar facebook deed de kindle bij mij al crashen bv.
![]() |
#98 link |
Senior Member
|
De DX vind ik te groot. Het surfen zou voor mij enkel zijn om de dooie momenten te vullen. Ik heb nu een GSM waar ik mee op internet kan, ook basic (geen iPhone ofzo) dus ik ben het wel gewoon om zo te surfen.
Als ik deftig wil surfen start ik mijn laptop wel op ![]() Ik ga straks eens kijken om mn Kindle te bestellen :D |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 link |
Soupe du jour
|
Aja en als fotografie je ding is:
http://forum.shrimprefuge.be/forumdisplay.php?f=32 ze komen voor de kindles, ze blijven voor de shrimp |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 link |
Serious Member
|
Gisteren mijn kindle ontvangen en gelukkig genoeg vannacht een slapeloze nacht, dus veel gelezen.
Vond in het begin dat hij niet bright genoeg was, maar wen er wel aan intussen. De tekst is inderdaad echt wel knap, e-ink is prachtig. Vraag mij wel iets af, je kan die dus niet afzetten, die staat altijd in slaap-modus of zo? Ook, die "screensaver" met de schrijvers op, brand dat niet in op je scherm op de duur als dat daar een paar dagen op blijft staan? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|