![]() |
![]() |
#1 link |
Datanuke.be
|
De grote vraag-disabled-om-hulp-bij-geluidsgevallen thread
Het viel me op dat Disabled in allerlei threads (inclusief door mezelf) om hulp/informatie wordt gevraagd ivm geluidsinstallaties (amplifiers, speakers, ..).
Omdat daar regelmatig nuttige informatie tussenzit, leek het mij interessant om een thread te hebben waar deze informatie gebundeld zit. Maw: gebruik deze thread om advies in te winnen bij Disabled & de andere audiofielen op dit forum. Eigen ervaringen met sets zijn eveneens welkom. Alvast mijn bevindingen bij deze combo: * Onkyo TX-NR509 5.1-kanaals netwerk A/V receiver * Jamo S 426 HCS 3 ‘Black Ash’ speakerset - zeer onder de indruk van de versterker (!!) - speakers vielen initieel ietwat tegen, maar dat veranderde wanneer: * de 2 surround speakers ook aangesloten werden (had te weinig kabel liggen ![]() * ik de versterker eens op 'Pure audio' zette (= negeer alle equilizer instellingen) (bass klonk oa dieper, geluid zuiverder) Nu goed, bij die versterker zit ook een geijkte microfoon die gebruikt kan worden voor de EQ2 functie van de versterker: automatische meting van allerlei parameters van uw speakerset/opstelling (afstanden van de speakers, range, ..). Die microfoon moet op een statief geplaatst worden, gepositioneerd op de plaats waar je doorgaans muziek/film gaat luisteren/kijken. Dat statief ga ik 1 dezer dagen eens meebrengen van mijn ouders, dus verwacht dan maar een update.. Alvast mijn eerste vraag (die eigenlijk minder prangend is geworden sinds ik gemerkt heb dat de huidige opstelling dieper kan gaan dan eerst gedacht): - welke subwoofer zou passen bij deze opstelling? Misschien ook nog interessant: vermelden van online/offline winkels die redelijke prijzen vragen voor deftig materiaal.
>> favorites.jumbee.net -> Bookmark Manager >> www.datanuke.be -> Lanparty Network Rental, community & reviews Last edited by BlackRabbit; 15-10-2011 at 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link | ||
Integrated Amplifier
|
Quote:
Daartegen, zo een microfoon gebruiken zou je ook zeker moeten doen, dat werkt meestal zeer goed en dan staan je instelling altijd min of meer direct goed afgesteld op je kamer. Quote:
Qua winkels, online zit ik regelmatig bij een BesteKeus.be /.nl of een Correct.nl, offline ben ik niet echt meer op de hoogte van de goeie winkels. Al herinner ik mij goede dingen van ESW in Landen, en van Ghijsens Hifi in Hasselt.
![]() |
![]() |
#3 link |
Datanuke.be
|
Wel, ik moet zeggen, ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen of ik wel een sub zou toevoegen.
I'll keep you posted ![]()
![]() |
#4 link |
key forum member
|
waar koop ik in't Gentse kabels en zekeringen om een externe versterker te plaatsen?
prolly zal het wel onvermijdbaar zijn om boenke boenke tjoeners te consulteren omtrent zo'n dingen, ook al wil ik maar een bescheiden maar deftig geluid krijgen.
![]() |
#5 link | |
Senior Member
|
Quote:
luisterensessie in betere audio-winkel vragen.
sometimes when i'm bored i put vaseline all over myself and pretend im a slug Last edited by Jerre_31; 19-10-2011 at 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 link |
Integrated Amplifier
|
Amai, schoon dingskes! Ben zelf grote fan van Mission, heb er al heel wat gehad.
Vogels heeft verschillende luidsprekerbeugels die passen op zowat alle speakers ![]()
![]() |
#8 link |
Integrated Amplifier
|
Ik ben helaas niet bekend in't Gentse, maar bij ne Brezan of dergelijke zul je wel terechtkunnen zeker?
![]() |
#10 link |
key forum member
|
zit er shielding op kabels zoals deze? http://blue.bandridge.nl/products/au...e/general.html
zijn gouden contactpuntjes werkelijk nodig? ik stak net mijn auto audio setup in elkaar en zag te laat dat veel van mijn connectors verguld zijn, maar van een aantal connectors en de O-ringen op het einde niet. connectors die ik gebruik zijn zoals: http://www.parts-express.com/images/.../092-564_s.jpg edit: nja ik ging af op wat er standaard gebruikt wordt: http://en.wikipedia.org/wiki/File:IS...nit_in_car.JPG
There is much killing to be done. Last edited by Teus; 22-10-2011 at 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 link | |
Typo Master
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link | |||
Integrated Amplifier
|
Quote:
Quote:
Ik zou gaan voor een midrange Marantz als ik jou was. Iets alla http://www.bestekeus.nl/product_info...pId-74029.html Quote:
![]() |
![]() |
#14 link |
Clementine!
|
Shielding is belangrijk(er), maar die gouden contactpuntjes zijn idd verwaarloosbaar. Zolang er niets geoxideerd is of beschadigd van een gewone punt zal je geen verschil merken.
![]() |
#15 link |
Senior Member
|
Ik gebruik de Pioneer sa 5300 versterker van mijn pa die sinds '76 al goed werkt.
Helaas krijgt die sinds een verhuis (en na twee maanden opgeborgen liggen) kuren: na een tijd valt het rechterkanaal van de versterker zeer geleidelijk weg binnen een seconde, alsof je de versterker uitzet en de boxen verder laat spelen tot er geen stroom is. Bij het openen van de versterker merk ik niets abnormaals en geen abnormale hoeveelheid stof. Enkele feiten op een rijtje: - het ligt niet aan de boxen, want met koptelefoon krijg ik hetzelfde effect. - het ligt niet aan de rechterinputkabel, want als ik ze omwissel krijg ik hetzelfde effect. - het ligt niet aan de inputplug, want als ik snel genoeg na het wegvallen de versterker afzet, komt er weer stroom door. Als ik hem terug opzet, blijft hij normaal verderspelen. - het gebeurt niet bij phono input, maar dat heb ik niet langdurig getest omdat dat niet zo gezond leek. - als ik met linker en rechter input omwissel, dan komt het geluid soms terug. Ik heb echter geen regelmatigheid opgemerkt. Komt dit iemand bekend voor?
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen Last edited by Drennargh; 27-10-2011 at 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link |
Senior Member
|
KBEN DOOF MAAT. Nee lol, prutsen doe ik sowieso. Helaas zonder gevolg
![]()
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen Last edited by Drennargh; 27-10-2011 at 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link |
Integrated Amplifier
|
Ik vermoed dat als draaien aan de volumeknop niet helpt (of aan andere knoppen) dat een beetje contactspray daar ook niet zal helpen.
Misschien zit je met lekkende Elco's. Gezien de leeftijd zou dat wel eens kunnen. Zie: http://www.student.kuleuven.be/~m983...enonPMA860.jpg - - - - - Voor mensen die een cheap 5.0 setje zoeken, iBood is er weer mee: http://www.ibood.com/be/nl
Ook op zoek naar iets voor jouw Secret Santa? Last edited by Disabled; 28-10-2011 at 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 link |
Voorzitter CSOLT
|
Niet echt 5.1 want er zit geen sub bij.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|