![]() |
![]() |
#45 link |
Blofficoso
|
Voor de mensen die de standaard action cards al kennen en enkel willen weten wat er is veranderd:
Merk op dat ge met Communications Breakdown ne Sabotage kunt cancelen tijdens een space battle. Ja, da's expres. En deze action cards zijn uit het deck gehaald wegens te shitty, te beperkt bruikbaar, niet compatibel met gebruikte strategy cards, of te goed: |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 link |
Blofficoso
|
Ik heb nog een voorstel voor houseruling, in verband met victory conditions.
Volgens de standaardregels worden in elke Status Phase objectives gescoord in play order. Bij den eerste die daardoor wint eindigt het spel. Tiebreakers zijn alleen nodig bij Imperium Rex. Dit is ook deel van de reden waarom Naalu zo goed is. Ik weet dat er een paar mensen bedenkingen hebben specifiek met Naalu, en ik heb die zelf ook, maar wou niet prutsen aan Naalu zelf om dat op te lossen. Naalu doet dit spel niet mee, dus op zich niet erg belangrijk. Ik vind trouwens de huidige tiebreakers (voor Imperium Rex) nogal arbitrair; vergeet niet dat die geschreven zijn toen artifacts nog niet eens bestonden. Enfin, volgend voorstel:
Moeten we trouwens nog beslissen tot hoeveel punten we spelen of is dat al vastgelegd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 link |
Senior Member
|
Ik weet niet, als vierde tiebreaker initiative is nog ok voor mij. Ik ben niet zo voor "gelijkspel". Dat klinkt een beetje hetzelfde als verliezen (jaja, zo competitief ingesteld ben ik wel
![]() Op de map staan tot 9 plaatskes in de victory track, daarna staan streepkes. Ik denk dat het het standaard bureau+artifacts is (al was ik daar nooit mee eens dat dit tot minder punten leidt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 link |
Man of Science
|
Ik had 9 in mijn hoofd, maar is nog niet afgesproken, nee. Als er iemand iets anders wilt dan 9, suggesties welkom.
Houserule lijkt mij cool. Ik vind scoren in initiative order ook maar meh, is nog nogal heel draconische maatregel enkel en alleen om ervoor te zorgen dat er zeker geen gelijkstand kan zijn, maar ik zou een gelijkstand persoonlijk niet zo super erg vinden. Nu is het vaak ook gewoon coin flip tussen eerste en tweede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 link |
Blofficoso
|
Fair punt over dat gelijkspelen.
Initiative als laatste tiebreaker is inderdaad ok. Aantal planeten buiten HS kan er ook nog tussen, eventueel. EDIT: Ik zou tot 10VP voorstellen, aangezien er al 3 objectives zullen openliggen in't begin. Last edited by Kittens; 20-02-2014 at 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 link |
Blofficoso
|
Geconsolideerd voorstel dan:
Last edited by Kittens; 21-02-2014 at 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 link | |
Blofficoso
|
Quote:
Toegegeven, aantal planeten is ook ne luckbox afhankelijk van de systems die ge in uw buurt hebt, hm. Ok sure, uithalen dan. Last edited by Kittens; 20-02-2014 at 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 link |
Senior Member
|
nog wat regelvraagjes:
Allebei terug gevonden in puntje 8 van de eerste post (de quote van Fidoh). - Aan het eind van elke Status Phase krijgt de persoon die aan de leiding staat in de VP-race één Command Counter, die hij mag plaatsen waar hij wil. Hadden we niet afgesproken voor een bonus counter te gaan ipv een command counter (al zal dit in 95% van de gevallen op hetzelfde neerkomen) -Maximum 5 Political Cards in hand. Political Cards mag je op eender welk moment ruilen in een Trade Good. Dit is nog een left-over van de originele regels. Dit wordt best verwijderd om verwarring te vermijden. -Agent leader. Deze saboteert mogelijks action cards in de systemen waar hij zich bevind. Ik meende dat, in het geval van action cards op spelers is dit op het home system. Dit staat nergens expliciet, of ik vind dit niet tenminste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 link | |||
Man of Science
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 link |
Blofficoso
|
Ja, ACs die een algemeen effect hebben op een speler "gebeuren" voor agents in het Home System (bv. TG pikken, racial ability stuff, strategy card stuff).
Uitzondering hierop zijn ACs die betrekking hebben op political agendas en voting; die gebeuren in het Mecatol Rex system. Max handsize van PC's is 7 zoals AC's. Verder nog een waarschuwing: vechten met custodians tokens laat u nooit objectives claimen (dat van die planeet met 1+GF overnemen, of space battle vs 3 schepen winnen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 link | |
Senior Member
|
Quote:
En ik weet dat de custodians verslaan geen VP's oplevert (buiten dan bezit van MR zelf). Gelukkig heb ik voldoende targets binnen bereik die dat wel doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 link | |
Bordspelnerd
|
Discuss:
Quote:
|
|
![]() |