![]() |
![]() |
#2743 link | |
Supercapitalist
|
Quote:
Een klasgenootje heeft een snel systeem nodig voor foto & video. Lightroom & Photoshop hebben SSD storage nodig & voor de prijs ineens 32gb ram insteken. Budget maakt niet uit. Spijtig genoeg wist diegene die voor haar de pc in elkaar ging steken dat blijkbaar ook. Kerel komt daar aankakken met een x570 bord van 700 EUR & 3900x & 32GB low latency ram en 2080... Dat kan ik voor 2000 EUR minder: 3700x + scythe cooler Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200 2060 gtx (recycled uit oude pc) slot 1: Samsung 970 EVO plus 2TB (recycled uit oude pc) slot 2: Intel 660p 2TB M.2 SSD (slot 2 is trager, dus maakt niet uit welke ssd, ik merk eigenlijk geen verschil in men eigen systeem) mid tower fractal R7 + ik heb haar vorige pc in elkaar gestoken, lang leve seasonic 650w modulaire voedingen hahaha. Thx Potenza uit 2014 ![]() Ze heeft een nas voor storage, dus meer interne storage is niet nodig. Maar dan, opnieuw moederbord gedoe, audio is echt wel een must. Ze heeft 2 monitors als speaker, met een goede, maar niet te hergebruiken terratec pci soundcard. realtek ALC1220 is het beste onboard wat er is. Die speakers hebben optical in, dat moederbord heeft optical out: Ik heb zelf een B450 bordje en ik zie in benchmarks verschil natuurlijk, maar in de praktijk? Lightroom is zwaar met 30gb foto's ingeladen, en ge merkt zo net een kleine stutter op de intel NVME die de corsair niet heeft. Duurt ~10 seconden langer om in te laden ook. Maar dat is geen 300 EUR extra waard voor een x570 + snellere nvme. Dan lijkt dit toch perfect? https://www.megekko.nl/product/4286/...PRO-moederbord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2744 link |
Supercapitalist
|
Het is deze geworden, vooral gebaseerd op VRM guidelines vanop reddit. Case heeft genoeg airflow, dus een b450 had ook gegaan.
https://www.megekko.nl/product/4286/...Pro-moederbord Straf toch, dat moet daar in nederland vol studenten lopen... 4 EUR, morgen levering Alternate, hier achter de deur, letterlijk 2km: 12 EUR, levering tbd Last edited by Teki; 30-03-2020 at 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2746 link |
Supercapitalist
|
Neen, dat verwacht ik ook niet, maar is een systeem dat onder vrij zware load gaat staan, die bordjes zien er ook allemaal goedkoop uit
![]() Die asus tuf gaming heb ik ook overwogen, heeft alles wat het moet doen, maar dat is dan weer budgetboard tov goed uitgerust X470 bord. Die 60 EUR is de prijs van de aftermarket cooler :/ ik kan de meerprijs voor X570 nog altijd niet justifiëren. Wel bijna in't zak gezet, ge krijgt bij megekko een korting op volgende aankoop, dat was bestelling van 1000 EUR, dus bijna 23 EUR korting voor volgende aankoop. Ge moest payment methode aangeven, en dan krijg je dat op volgende aankoop. Maar ze houden wel 15 EUR per maand af voor dat partnerprogramma! Smerig.. en in kleine lettertjes. https://koopenspaar.be/Home/Default.rails Smerig Last edited by Teki; 30-03-2020 at 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2747 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() Nuja, vrijdag de computer in mekaar gestoken en hij doet 't voor 't moment perfect! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2748 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
![]() Wanneer audio overigens écht een aandachtspunt is schiet elk MoBo te kort. Dan is een interne/externe DAC een must, Schiit heeft heerlijke oplossingen die relatief betaalbaar zijn voor audiofielen en professionals. @ Blowiieh: ![]() GE MOET MIJ WA TIJD GEVEN EH MANNE ![]()
![]() |
![]() |
#2749 link | |
Hardcore Father
|
Quote:
Zalig geluid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2751 link |
Bear Claw Lover
|
A-star, waar gekocht? Ik lees lovende reviews. Lijkt me ideaal voor op het werk. Mijn werklaptop heeft een vreselijke audio out. Wil niet nog eens investeren in goeie bluetooth headphones want heb hier verschillende studioheadphones liggen door music/recording hobby.
Last edited by Bourgi; 31-03-2020 at 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2753 link | |
Supercapitalist
|
Quote:
de rest wil ik er niets mee te maken hebben. Maar blijft interessant de input hier. Moest ik zelf geen nieuwe pc 'nodig' hebben gehad, had ik er waarschijnlijk niet van op de hoogte geweest. Tis gewoon grappig dat iedereen op dezelfde upgrade cycle zit, het allemaal dezelfde systemen zijn, en die paar mensen waarvoor ik de afgelopen jaren nog een pc heb in elkaar gestoken, nu afkomen met 'ja mijn vrouw', 'ja mijne kleine', of tegenwoordig 'ik ben momenteel werkloos, wil warzone spelen met mijn 40 jarige kameraden en mijn pc is te traag' ![]() Behalve SSD/HDD, hier en daar een koeler of een case (veel antec cases) valt er weinig te recupereren. Maar er is een constante: De Seasonic / Corsair voedingen. Go potenza ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2759 link |
De Verschrikkelijke
|
Nu zijn we wat aan't thread-crossposten (sorry disabled
![]() ![]()
![]() |
#2760 link |
Bear Claw Lover
|
Wat bedoel je exact met inbouw in die kast op maat? Ga je ze op een plank zetten of effectief inwerken?
!! Ga zeker voor aptX-Low latency bluetooth want op gewone bluetooth zit een delay van 200ms. Voor 100% muziek is dat niet zo erg, maar voor bvb in een youtube filmpje waar in gesproken wordt geeft dat irritante lipsync issues. Cheap solution zijn 2 goede actieve speakers met dus aptx built in. Bvb iets in deze stijl https://www.edifier.com/int/en/speakers/s1000 (350 à 400 ero) icm met een aptx usb dongle voor je pc. Bvb: https://www.bol.com/nl/p/avantree-dg...12/?country=BE Last edited by Bourgi; 31-03-2020 at 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|