![]() |
![]() |
#1741 link | |
Waarom ben ik hier?
|
Quote:
Het zou hen veel meer kosten dan AMD op dit punt, AMD hinkt echt achterop op die grafische wereld. Op dit moment zie ik ze nooit de overstap maken naar freesync. @A-Star, alles hangt echt af van wat uw verwachtingen zijn hoor. 60 fps op 1080P, dan zit je al meer dan snor met een GTX1060. Wil je hoger moet je kijken naar GTX 1070 voor 1440P/60FPS ongeveer. Een GTX1080 (ik heb er een) krijgt gemakkelijker 144 FPS op 1440P in veel triple a games. Wil je het beste van het beste is't de 1080Ti inderdaad. Alles hangt van van je resolutie en verwachtingen. GSync gaat je zeker helpen tussen de 30-60fps waar je de meeste vertragingen kan verwachten in die dips. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1742 link | |
Senior Member
|
Quote:
Huidige hardware is 970m in een laptop.... Ik heb echt nieuw dings nodig dus. Zou graag vandaag bestellen, maar heb hulp nodig voor een goeie mobo/CPU/ram combinatie te vinden. Zie jij het zitten even een combo neer te schtijven dat werkt out of the box? Dan bestel ik daar mn videokaart/psu/case rond en klaar is kees. Last edited by black; 24-07-2018 at 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 link |
Senior Member
|
https://azerty.nl/basket/?code=YTo3O...Q0MztpOjE7fQ==
Ter goedkeuring. Last edited by black; 24-07-2018 at 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 link |
Senior Member
|
Normaal niet overclocken.
https://azerty.nl/basket/?code=YTo3O...Q0MztpOjE7fQ== Zou dus finaal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1747 link |
Waarom ben ik hier?
|
Ik weet niet of dit nog geldig is, maar in de eerste generatie van Ryzen was het goed duidelijk dat de non-x modellen beter overclockten dan de X modellen.
Dus vaak was er dan de conclusie dat mensen die niet overclocken beter een X versie konden nemen omdat die iets hogere base clock had. Ik denk dat dat vandaag nog steeds een beetje is, al moet je dat eens even na zoeken. De X heeft ook de betere XFR boost als ik me niet vergis dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 link |
Senior Member
|
https://azerty.nl/basket/?code=YTo3O...gzNTtpOjE7fQ==
Voeding aangepast Last edited by black; 24-07-2018 at 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1752 link |
Dark Soul
|
Ik denk dat dat één van de goedkoopste is. Maar ze vragen wel extra verzendingskosten en je moet per overschrijving betalen of je betaalt extra "betalingskosten". Ik vind dat niet meer van deze tijd om per overschrijving te betalen en 2 dagen extra te moeten wachten op verwerking van je betaling.
Als het maar 1 onderdeel is zal ik liever bij alternate bestellen, bij een volledige pc zal je wel wat uitsparen.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 Last edited by Jack The Ripper; 24-07-2018 at 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1753 link |
Hardcore Father
|
Black, kijk eens op https://megekko.nl die zijn iets goedkoper en goed qua service.
Pak als voeding eentje van Seasonic. Als kast kan ik deze aanraden: fractal design meshify, die kasten zijn echt zalig om in te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1754 link |
Senior Member
|
Ik zoek dus een pc die grotendeels zal gebruikt worden voor simpele video en fotobewerking. Met de tips hier gelezen kom ik op volgende uit:
![]() Harde schijf ontbreekt nog maar ik heb nog 2x 1TB schijven liggen uit laptops toen ik die vervangen heb door SSD, kan ik die op één of andere manier gebruiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1755 link |
Dark Soul
|
Ja, dat gaat werken als dat SATA schijven zijn. Het zullen misschien wel niet de rapste schijven zijn, maar als storage kan dat nog dienen. Verder een PC zonder SSD is no-go.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 Last edited by Jack The Ripper; 25-07-2018 at 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1756 link | |
Pro-shrimper
|
Quote:
Jullie RAM zit op 3200 terwijl het moederbord zelf maar 2666 aan kan zonder te overclocken. Je bent dus beter af met een andere module te kiezen en wat geld uit te sparen. Verder is een SSD inderdaad een must zoals gezegd!
![]() |
![]() |
![]() |
#1757 link | ||
Senior Member
|
Quote:
Quote:
En ik zal ook eens kijken voor ander moederbord. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1758 link | |
Waarom ben ik hier?
|
Quote:
Ik zou dus zeker een 3200Mhz latje aankopen en je bios bij eerste installatie een update geven (moet je sowieso doen), hierna ga je eventjes in de bios settings en ga je XMP profielen activeren, voor MSI ken ik het vanbuiten dus black kan ik daar perfect mee helpen. Bij Gigabyte vind je wel direct een guide online. De XMP profielen laten je dan toe om meer performance te krijgen uit je machine. Black zijn X470 Gaming plus kan tot 3444 Mhz DDR4 ge-clocked geheugen, alhoewel je dat niet gaat kunnen met een XMP profiel en technisch gezien zal de Ryzen dan ook niet meer XFR boosten als je de X versie neemt. De Gigabyte kan tot 3200Mhz. Ik zou dat zeker aanraden, Ryzen kan hier mee overweg en enkel de eerste generatie had hier moeite mee. In de nieuwe generatie zijn die problemen eruit gehaald. Last edited by Guru; 25-07-2018 at 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1759 link |
Pro-shrimper
|
Aha, weer iets bijgeleerd.
![]() Voor Pentium is dit niet het geval denk ik hè?
![]() |
![]() |
#1760 link |
Waarom ben ik hier?
|
Ik denk dat XMP ook werkt bij Intel, maar ik heb geen idee hoe een Intel CPU daarop reageert en wat de voordelen zijn.
Het is vooral die infinity Fabric van AMD waarom dat geheugen snelheid zo belangrijk is als je de nummers er wilt uitduwen. In theorie kan je zo hoog gaan als je wilt. Kijk eens naar deze review; er zijn ook tips om maximale performance uit je geheugen te halen zonder echt te moeten gaan overclocken. https://tweakers.net/productreview/1...h-boxed.html#m De consensus van die Ryzen is echt dat voor de prijs een echt beest is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|