Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 10-03-2015, 17:18   #41   link
vAmP
SeŮor

vAmP's Avatar

Key staat waarschijnlijk nu wel in je account. Bij mij in elk geval wel.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 17:22   #42   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Installing!

Hopelijk nog rap een uurtje of 2 voor ik door moet

edit: aant spelen.

Last edited by Turtle; 10-03-2015 at 17:26.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 17:28   #43   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

en? en? en? en? wa zegt da na 2 minuten?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 17:34   #44   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Key staat waarschijnlijk nu wel in je account. Bij mij in elk geval wel.
Nogniet... dat ze zich maar haasten!
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 18:04   #45   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Gewoon de HOLA chrome extension gebruiken: https://chrome.google.com/webstore/d...fbnlmeio?hl=en

Op klikken en van daaruit zogezegd uit BR surfen, dan kan je de key wel bestellen Key zelf komt iets later in je "my games" en kan je zonder region lock ingeven op steam.
Heb Hola installed en het lukt niet. Indisponive!

EDIT: even gewacht en ineens ging het wel. Raar.

Last edited by Dodgy; 10-03-2015 at 19:01.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 18:43   #46   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Shrimp hype! Is alweer even geleden
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index | Console: tbd | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 19:23   #47   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Als nuuvem blijft hangen bij het aanmaken van een account bij de checkout, maak dan eerst een account aan alvorens te kopen.
Old 10-03-2015, 19:25   #48   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Lijkt erop dat er ze hier toch echt wel een schitterend spel van hebben gemaakt (afgaande op reviews en commentaren op andere fora), hype is go
DM is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 19:45   #49   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ben de chirps al beu

Voor de rest lijkt het me een awesome citybuilder die veel van de steken van Simcity opraapt. Nog wat vroeg voor een echte mening.
Old 11-03-2015, 00:58   #50   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Vind het best wel goed!

Eerste stadje waar ik wat met aan het prullen ben geweest:

Ook wel zalig hoe je de wegen kan draaien. Zat in het begin vast in het typische "vierkant" bouwen, maar ben hoe langer hoe meer aan het prutsen met verschillende mogelijkheden

Last edited by Hek; 11-03-2015 at 10:21.
Hek is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 08:22   #51   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Heeft er iemand goeie noob tutorials? Want ik speel nooit zo iets maar door positieve reviews en lage prijs toch eens proberen.
Old 11-03-2015, 10:44   #52   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
maar door positieve reviews en lage prijs toch eens proberen.
Hier staat hij ook al geÔnstalleerd, voor dezelfde redenen. Al een half uurtje opgestart om eens te testen en het voelt alvast heel vertrouwd aan. Het is bij mij geleden van SimCity4, en het is bijna alsof ik hetzelfde spel opstart. Wat uiteraard een goede zaak is. Ik was er alvast direct mee weg.

Tutorial-gewijs mocht het inderdaad wel wat duidelijker (of aparte tut). 'k Vond er niet direct mijn weg in, dus maar rap weggeklikt en beginnen prutsen. Maar 'k kan me voorstellen dat als je nog nooit een citybuilder gespeeld hebt, het wat verwarrend kan zijn.
Je kan deze misschien eens doorkijken, een beetje langdradig omdat het de makers zelf zijn die het spel voorstellen, maar ze gaan wel stap voor stap door de basis:

HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 10:51   #53   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Er zitten blijkbaar tůch disasters in:

Old 11-03-2015, 11:22   #54   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Heeft er iemand goeie noob tutorials? Want ik speel nooit zo iets maar door positieve reviews en lage prijs toch eens proberen.
Beste al doende leren. Beginnen met een stad en na een paar uur met de opgedane ervaring opnieuw beginnen.

De echte basis-basis-citybuilding:

- RCI in het oog houden. Dit zijn je gekleurde balkjes onderaan. Groen = vraag naar residential, blauw = vraag naar commercial, rood = vraag naar industrial. Hou vervuiling (stroomcentrales, riolering, zware industrie) weg van je residentiele wijken.
- Als je nieuwe zones maakt, ook opletten dat je stroom en water voorziet. Later worden ook hospitalen (leven langer), politie (minder criminaliteit), brandweer (obv) en (imo) vooral scholen belangrijk. Die laatste zorgen voor beter opgeleide sims, voor betere jobs die wonen in mooiere huizen.
- Hou je verkeer in het achterhoofd. Gewoon overal wegen ploppen zal onvermijdelijk zorgen voor gridlock. Denk na over ring- en ontsluitingswegen. Denk ook op tijd aan openbaar vervoer.
- De wiki http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki lijkt me vrij volledig voor de basi.

Naar wat ik lees is Skylines sowieso nog redelijk vergevensgezind qua groei en financiŽn, dus zoveel kan er in het begin niet mislopen (itt sim city 4).

Zelf ben ik vooral benieuwd naar de toevoeging van "districten". Gaat het makkelijker maken om verschillende buurten apart te ontwikkelen.

Last edited by Turtle; 11-03-2015 at 11:26.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 11:34   #55   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post

Naar wat ik lees is Skylines sowieso nog redelijk vergevensgezind qua groei en financiŽn, dus zoveel kan er in het begin niet mislopen (itt sim city 4).

Jup! In Sim City was het constant vechten tegen de financiŽn(zou ik nog een extra ziekenhuisje zetten, maar dan is mijn winst bijna helemaal weg, etc..). Dit is nu vťťl minder? Het is ook niet zo simpel als simcity3, maar tussen simcity3 en 4 in heb ik zo het gevoel. Je moet er wel degelijk rekening mee houden, maar eenmaal je het wat snapt, valt het best mee.

Vanaf je met High density buildings begint, is het wel gridlock als je er gewoon maar wat baantjes smijt. Ben nu bezig om een optimaal systeem te zoeken om blokken met high density te zetten en gridlock zo veel mogelijk te vermijden. Bus en metro is vanzelfsprekend een dikke must.
Old 11-03-2015, 11:35   #56   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post

In mijn eerste game nochtans redelijk snel failliet gegaan. Ik kon ook nog geen leningen vragen. Blijkbaar is een coal plant overkill om mee te beginnen.
Old 11-03-2015, 11:39   #57   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Jup, gewoon 1 windmolen is meer dan genoeg. Ik heb ook gemerkt dat gas/coal plants zonder energie graken? Sinds ik dit niet betrouwbaar vond, heb ik dan maar zo van die zonne+wind energie plants gezet. Deze geven redelijk veel stroom in de juiste omgevingen + zijn milieuvriendelijk (win win).
Old 11-03-2015, 12:07   #58   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

De city building lijkt me duidelijk in orde te zijn, maar wat betreft city management, is het ook diep wat dat betreft?
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index | Console: tbd | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 12:54   #59   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

GT 635m 1 GB, zou dat dit spel trekken op relatief deftige settings?
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 13:50   #60   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Lijkt erop dat er ze hier toch echt wel een schitterend spel van hebben gemaakt (afgaande op reviews en commentaren op andere fora), hype is go
9 devs
Geen verplichte online
Modding en gratis dlc
Aaneensluitende vakken van 4x4 km.
Geen day0 patch nodig
Nog geen 30 EUR
En nog een meer dan degelijke citybuilder.

Qua dikte van middenvinger naar EA kan dat wel tellen

Al komen de eerste "klachten" ook stilaan naar boven. Te makkelijk, werking van cemeteries/garbage, traffic dat toch niet zo goed zou zijn...
Maar als je dat bekijkt in het geheel, valt daar zeker mee te leven.

Dat het hier maar rap 17u is

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules