![]() |
![]() |
#45 link | |
Serious Member
|
Quote:
EDIT: even gewacht en ineens ging het wel. Raar. Last edited by Dodgy; 10-03-2015 at 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 link |
★★★★★
|
Shrimp hype! Is alweer even geleden
![]()
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified VR: Valve Index | Console: tbd | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 link |
bored...
|
Vind het best wel goed!
Eerste stadje waar ik wat met aan het prullen ben geweest: Ook wel zalig hoe je de wegen kan draaien. Zat in het begin vast in het typische "vierkant" bouwen, maar ben hoe langer hoe meer aan het prutsen met verschillende mogelijkheden ![]() ![]() Last edited by Hek; 11-03-2015 at 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 link |
You ain't seen me, aight!
|
Hier staat hij ook al geïnstalleerd, voor dezelfde redenen. Al een half uurtje opgestart om eens te testen en het voelt alvast heel vertrouwd aan. Het is bij mij geleden van SimCity4, en het is bijna alsof ik hetzelfde spel opstart. Wat uiteraard een goede zaak is. Ik was er alvast direct mee weg.
Tutorial-gewijs mocht het inderdaad wel wat duidelijker (of aparte tut). 'k Vond er niet direct mijn weg in, dus maar rap weggeklikt en beginnen prutsen. Maar 'k kan me voorstellen dat als je nog nooit een citybuilder gespeeld hebt, het wat verwarrend kan zijn. Je kan deze misschien eens doorkijken, een beetje langdradig omdat het de makers zelf zijn die het spel voorstellen, maar ze gaan wel stap voor stap door de basis: |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 link | |
Senior Member
|
Quote:
De echte basis-basis-citybuilding: - RCI in het oog houden. Dit zijn je gekleurde balkjes onderaan. Groen = vraag naar residential, blauw = vraag naar commercial, rood = vraag naar industrial. Hou vervuiling (stroomcentrales, riolering, zware industrie) weg van je residentiele wijken. - Als je nieuwe zones maakt, ook opletten dat je stroom en water voorziet. Later worden ook hospitalen (leven langer), politie (minder criminaliteit), brandweer (obv) en (imo) vooral scholen belangrijk. Die laatste zorgen voor beter opgeleide sims, voor betere jobs die wonen in mooiere huizen. - Hou je verkeer in het achterhoofd. Gewoon overal wegen ploppen zal onvermijdelijk zorgen voor gridlock. Denk na over ring- en ontsluitingswegen. Denk ook op tijd aan openbaar vervoer. - De wiki http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki lijkt me vrij volledig voor de basi. Naar wat ik lees is Skylines sowieso nog redelijk vergevensgezind qua groei en financiën, dus zoveel kan er in het begin niet mislopen (itt sim city 4). Zelf ben ik vooral benieuwd naar de toevoeging van "districten". Gaat het makkelijker maken om verschillende buurten apart te ontwikkelen.
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 11-03-2015 at 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 link | |
bored...
|
Quote:
Jup! In Sim City was het constant vechten tegen de financiën(zou ik nog een extra ziekenhuisje zetten, maar dan is mijn winst bijna helemaal weg, etc..). Dit is nu véél minder? Het is ook niet zo simpel als simcity3, maar tussen simcity3 en 4 in heb ik zo het gevoel. Je moet er wel degelijk rekening mee houden, maar eenmaal je het wat snapt, valt het best mee. Vanaf je met High density buildings begint, is het wel gridlock als je er gewoon maar wat baantjes smijt. Ben nu bezig om een optimaal systeem te zoeken om blokken met high density te zetten en gridlock zo veel mogelijk te vermijden. Bus en metro is vanzelfsprekend een dikke must. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 link |
bored...
|
Jup, gewoon 1 windmolen is meer dan genoeg. Ik heb ook gemerkt dat gas/coal plants zonder energie graken? Sinds ik dit niet betrouwbaar vond, heb ik dan maar zo van die zonne+wind energie plants gezet. Deze geven redelijk veel stroom in de juiste omgevingen + zijn milieuvriendelijk (win win).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 link |
★★★★★
|
De city building lijkt me duidelijk in orde te zijn, maar wat betreft city management, is het ook diep wat dat betreft?
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified VR: Valve Index | Console: tbd | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 link | |
Senior Member
|
Quote:
Geen verplichte online Modding en gratis dlc Aaneensluitende vakken van 4x4 km. Geen day0 patch nodig Nog geen 30 EUR En nog een meer dan degelijke citybuilder. Qua dikte van middenvinger naar EA kan dat wel tellen ![]() Al komen de eerste "klachten" ook stilaan naar boven. Te makkelijk, werking van cemeteries/garbage, traffic dat toch niet zo goed zou zijn... Maar als je dat bekijkt in het geheel, valt daar zeker mee te leven. Dat het hier maar rap 17u is ![]()
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|