Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-08-2020, 23:10   #121   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Bon jongens, ik neem alle semi-negatieve commentaar terug. Net Chapter 8 achter de rug, wat een magnifiek spel. Ik had al nen band met Aerith in FFVII en die troela zei feitelijk niks. Nu daarentegen, heel dat Chapter 8, Flower House en de omgeving is gewoon prachtig in beeld gebracht.

Toeme eh. Ik was destijds al echt devestated toen Sephiroth die kliefde met zijn Masamune. Het shock-effect zal er nu niet bij zijn, maar ik ga bleiten. Ik voel dat nu al.

Ik wil dit Platinumen, maar ik vrees dat ik daar niet goed genoeg voor ben. Sommige boss fights zijn nu al best pittig (die 3 venomancers op die graveyard bv.), dus hard mode kan dan wel frustrerend worden. Meh.

Last edited by Jaak; 17-08-2020 at 23:17.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2020, 09:24   #122   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Hoe meer ik verder geraak in FF7 original, hoe meer ik deel 2 wil spelen van de remake. Wat een fantastische wereld toch, wat een verhaal!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2020, 14:41   #123   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Bon jongens, ik neem alle semi-negatieve commentaar terug. Net Chapter 8 achter de rug, wat een magnifiek spel. Ik had al nen band met Aerith in FFVII en die troela zei feitelijk niks. Nu daarentegen, heel dat Chapter 8, Flower House en de omgeving is gewoon prachtig in beeld gebracht.

Toeme eh. Ik was destijds al echt devestated toen Sephiroth die kliefde met zijn Masamune. Het shock-effect zal er nu niet bij zijn, maar ik ga bleiten. Ik voel dat nu al.

Ik wil dit Platinumen, maar ik vrees dat ik daar niet goed genoeg voor ben. Sommige boss fights zijn nu al best pittig (die 3 venomancers op die graveyard bv.), dus hard mode kan dan wel frustrerend worden. Meh.
Ah goe. Goe jong. GOE!

Die roundup dampen zijn aant afnemen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2020, 16:18   #124   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Cole wie zoude doen

Tifa, Aeris of Jessie?

das het enige minpunt vind ik
vroeger was er van Jessie geen sprake
en kiezen is verliezen
Old 18-08-2020, 17:12   #125   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Die achter de stem van Aerith zit is anders ook niet mis.

Old 18-08-2020, 17:16   #126   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Madam M all day bb.
Old 21-08-2020, 08:20   #127   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Die achter de stem van Aerith zit is anders ook niet mis.

Gatirritante voice acting toch? Die kreetjes tijdens combat... even aangenaam en natuurlijk als wat uitgestoten wordt in Japanse pron (niet dat ik dat ooit gezien heb of course). Worst kind of flat weeabo waifu, k las ergens dat ze dood gaat in de originele FF 7 can't wait eerlijk gezegd
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2020, 08:49   #128   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik zou ze doen
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2020, 01:44   #129   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Bon, uitgespeeld. Combat en GFX 10/10. De hele rework en het diepte geven aan bepaalde personages ook.
Echt fenomenale stukken in, vooral alles wat main storyline is. Wall Market, dat stuk met Andrea enzo ook, allemaal fenomenaal cool gedaan. Kudos.

Maar het verhaal gewoon zo verdraaien, nee, dit loopt niet goed af jongens. Het team van Kingdom Hearts dat na 3 iteraties niet meer weet van welk hout pijlen maken, heeft hier duidelijk zijn zeg in gehad. Slaat helemaal nergens op.
Teleurstellend einde vooral. "Destiny is no longer certain", en dan blijkt Zack ook gewoon nog te leven. Of niet? Als ze met 2 timelines beginnen werken, kunnen ze het wel gewoon schudden (lijken ze toch op te doelen, of toch zeker een parallelle werkelijkheid). En dan die paar laatste battles vanaf die Jenova-clone-achtige bazaar, wtf lol.

Jammer dat ze ook bepaalde stukken nodeloos lang hebben gemaakt om hier een standalone game van te kunnen maken en de prijs van 60 EUR te rechtvaardigen. Het spel had heel goede stukken, maar ook heel wat debiele fillercontent en een verhaallijn die er feitelijk voor zorgt dat dit geen "remake" is, maar een alternatief spel met personages uit een bestaand spel. Zou er niet van verschieten als Mickey en Donald in het vervolg ergens een cameo krijgen.

Last edited by Jaak; 25-08-2020 at 01:49.
Old 25-08-2020, 10:35   #130   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Sup Jaak, heb FF VII nooit gespeeld. Zijde jaloes dak alles nog voor de eerste keer kan beleven

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 25-08-2020, 10:44   #131   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Nee ze, 't is sowieso wel een plezant spelleke
Al zijn een aantal van die sidequests zoals "please meneer de zwaardvechter, mijn kinderen/duiven/... zijn kwijt, zoekt ze alstublieft nekeer" wel gewoon voor iedereen kakkeslecht.

Voor mij als fan is 't gewoon teleurstellend dat het geen remake is met hier en daar beter uitgewerkte zaken, maar dat ze er blijkbaar toch voor gekozen hebben om er ne compleet andere zwaai aan te geven. En wetende wat SquareEnix met de Kingdom Hearts-franchise heeft gedaan, doet dat mij toch het ergste vrezen. Ben daar blijkbaar ook niet alleen in .
In die mate dat ik feitelijk niet meer zo hyped ben voor het vervolg.
Old 25-08-2020, 12:38   #132   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik ben superhype voor het vervolg gewoon om de locaties te herontdekken in een nieuw jasje (en ja diene wijze gameplay) maar ik deel uw mening qua verandering van verhaal. Kvond dat gans concept met die whispers of faith wel ne clevere om zo wat halvelings te zeggen ‘kust mijn kloten; we gaan shit veranderen’ maar ik heb idd wel wat schrik voor kingdom hearts toeren. Die filler content vond ik wel ok maar tkon idd wel war meer uitgebreid. Kvond die challenges wel tof. Kheb wel nooit diene moeilijke pullup challenge kunnen doen ze hadden daar wel veel meer mee kunnen doen. Bvb dance off challenges

Voor de rest 20/10 spel

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2020, 14:15   #133   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Die dance challenge is anders niet leuk om te doen.
Old 11-02-2021, 18:15   #134   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Vrienden!

Met dat mijne zoon van 11 zot is van Japanse anime dezer dagen, zoals Seven Deadly Sins, en ook zot is van RPG avonturen-actiespellen zoals Zelda, dacht ik dat ie misschien wel een Final Fantasy zou willen meespelen met mij. Is een compleet gat in mijn cultuur, dus kan eender welke kiezen.

Ergens neig ik naar de FF7 remake, omdat ik daarcvan weet dat het een klassieker is qua verhaal, en dat de graphics nu wel up to date zijn op PS4.
Juiste keuze om mee te beginnen?
acku is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2021, 13:22   #135   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Gratis bij ps+
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2021, 13:40   #136   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ge kunt hem nog altijd tegenhouden he
Old 26-02-2021, 13:44   #137   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Gratis bij ps+
Gratis next-gen patch voor PS5 ook precies. En 1 losstaande episode erbij als DLC met Yuffie die enkel voor PS5 komt.

Benieuwd.

Vooral omdat Yuffie op zich een optioneel personage was in FFVII, net als Vincent Valentine. Zit nu dus ingebakken in het verhaal - wat wel logisch is gezien het belang van Wutai dat ze in de eerste episode legden (wat in de originele niet zo was).
Old 26-02-2021, 13:50   #138   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Gratis next-gen patch voor PS5 ook precies. En 1 losstaande episode erbij als DLC met Yuffie die enkel voor PS5 komt.
Helaas niet voor de ps+ versie. Deze is niet upgradebaar naar ps5.

https://www.eurogamer.net/articles/2...on-plus-lineup
Old 26-02-2021, 14:18   #139   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Gratis bij ps+
LOL

heb t net gekocht voor 69 euro en heb PS+

Eerste indruk is goed, knap gemaakt. Eerste boss-fight heeft me wel al doen stoppen. In 'normal' mode moet je alles zelf doen (was blijkbaar voordien niet perse het geval?) en dan is het erg chaotisch om twee karakters te besturen met elk hun eigenschappen en uit te zoeken welke moeten samenwerken tegen die boos terwijl je ook alle sprobeert te ontwijken. Leercurve is erg steil door de vele opties die je hebt, maar de weinige die er werken.
Zal nog eens hervatten en proberen rustiger na te denken in al dat geweld.

Vind het wel jammer te lezen dat deze remake helemaal niet FF7 is maar slechts een deel ervan. Zo ga ik ook niet meteen weten waarom iedereen zo zot is van FF7 verhaal. Als ik op drie spellen moet wachten

Last edited by acku; 26-02-2021 at 14:21.
acku is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2021, 19:20   #140   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Weet er iemand of de PS+ versie aan 60 fps draait?
ExReey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules