Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 02-11-2019, 08:26   #21   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

FUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:50   #22   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Ziet er tof uit. Ook veel nieuwe namen aan het hoofd van het development team (die John Mueller komt van Darksiders bvb.). Het blijft voorlopig wel allemaal nog braafjes t.o.v. PoE qua "systemen" maar misschien slaagt de slinger bij die laatste soms wat ver door (met elke nieuwe uitbreiding).

Voor een volledig nieuwe engine zijn er ook nog heel wat typische DIII-zaken dat terugkomen maar ze willen blijkbaar de gulden middenweg tussen DII en DIII. Hopelijk kunnen er wat meer wapens tussen klassen geswitched worden. Een hoop legendaries/Mythic items / vernieuwde runewords zullen de endgame bepalen, niet langer almachtige sets. Hoe ze de balancering/autoscaling van die open wereld gaan aanpakken wordt interessant. Minder WoW-art invloeden in de wereld/karakters en meer realisme is wat iedereen wou, zeker ook voor het verhaal en hoe dat het verteld wordt gaat dat een must zijn. Een paar hints her en der naar Diablo 1 ook (dat klappend luik in de CGI in het begin). En boss-fatalities zijn er nu wl precies (de nieuwe Duriel die stervende spelers met zijne buik inslikt, die world event draak dat stervende spelers vastnagelt).

Een paar interessante weetjes uit de community panel via Diablofans.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 11:39   #23   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
https://www.facebook.com/15710220664...401641?sfns=mo

Gameplay stream. Tziet er ava uit, om een of andere reden klikt het in mijn hoofd beter dan D3. Ben iet of wat gerustgesteld.

Qua release tijd, Blizzard doet normaal zon jaar-anderhalf jaar tussen announcement en release. Bij D3 was dat de volle 4 jaar. Ik vermoed dus dat we nog minstens 2 jaar gaan mogen wachten.
Ik heb dezelfde gevoelens bij die combat, maar daar tegenover staat PoE waar ik het TE druk vindt.

Plus de gameplay komt van de earlier levels en ik denk dat ze verre van klaar zijn tbh.
Inderdaad 2 jaar klinkt realistisch.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 13:29   #24   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Monetization. Despite the early development the team has pretty much settled on a base game supported by expansions as the business model for Diablo IV

noice

Skill point choices are permanent, but you will eventually be able to unlock and max all skill ranks. Talents are more playstyle choices and have effects on your skills, but will be respecable in the game.

noiiice

Runes will have prefix and suffix types that when combined together have bonus effects. Gems will also exist and can be used in runewords as well.

HNNGNGGNGGGG

WE HATE SPORTING"

Old 02-11-2019, 15:53   #25   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Monetization. Despite the early development the team has pretty much settled on a base game supported by expansions as the business model for Diablo IV

noice

Skill point choices are permanent, but you will eventually be able to unlock and max all skill ranks. Talents are more playstyle choices and have effects on your skills, but will be respecable in the game.

noiiice

Runes will have prefix and suffix types that when combined together have bonus effects. Gems will also exist and can be used in runewords as well.

HNNGNGGNGGGG
Ah yea. Zalige info.

Official trailer nog eens gezien voor de derde keer. Zoveel kleine details die het af maken. Echt impressed.

Tegen dat dat uit is, speel ik Grim Dawn al 6 jaar ofzo en zal ik wel toe zijn aan een nieuwe arpg om mij jarenlang op te smijten.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2019, 16:16   #26   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik ben een heel klein beetje teleurgesteld. Het is inderdaad op en top Diablo, zeer donker en sfeervol, maar vooral gigantisch op veilig gespeeld. Er zullen hier en daar wel wat subtiele gameplay veranderingen zijn en de gfx zien er iets beter uit, maar veranderingen in de aard van 'items sets werden minder essentieel gemaakt' vind ik wat magertjes na 8 (9?) jaar.

Ik had gehoopt op de klassieke Diablo gameplay, maar met toch wel n of meerdere nieuwe evoluties;

Bv. Een grote open world, waarin je vrij kan rondlopen, en quests en dungeons kan beginnen naar eigen goeddunken (en dus niet de mega lineaire levels zoals die in 1999 ook al bestonden).

Of bv verschillende factions, al dan niet trouw aan hemel of hel, waarbij je zelf je alignment kan kiezen. Waarom niet een keer aan de kant van het grote evil eindigen?

Of grote wereldveranderende gebeurtenissen die al dan niet kunnen getriggerd worden tijdens het spel, zoals bv een werelddeel dat plots onder water loopt, of bergen die instorten, of sneeuwlandschappen die ontstaan/verdwijnen, met telkens locaties (nederzettingen, dungeons) en gameplaymogelijkheden die veranderen.

Of spelen met de tijd: duivels of engels die abilities of items hebben die de tijdsperiodes kunnen beinvloeden, met locaties die in sommige periodes reeds bestaan, in andere nog niet of al verwoest zijn, NPC's die al dan niet nog leven, evoluties van monsters naar gelang in welke periode je de dungeon betreedt; en waarbij je dynamisch de mogelijkheid hebt om hiermee te spelen.

Of zelf nederzettingen en/of dungeons kan ontwerpen in-game, waarbij je je eigen loot als treasure gebruikt om bepaalde evil te lokken zodat je die zelf in de pan kan hakken (beetje Dungeon Keeper achtige invloeden)

Etc etc etc

Afin ik kan talloze innovaties bedenken zonder de klassieke Diablo gameplay te verliezen, maar het lijkt alsof Blizzard gewoon met zo weinig mogelijk moeite en risico wil geld graaien. Telurstelling.

Disclaimer: misschien zitten er nog veel innovatieve concepten in die ze nog niet getoond hebben, dan is deze post zinloos, maar ik zou alvast mijn adem niet inhouden.
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 03-11-2019, 16:29   #27   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

info van de panel:

Het wordt een grote open wereld en zal een pak minder lineair zijn dan D3. Gebieden zouden tientallen keren groter zijn dan de open gebieden die we nu hebben. Overworld en dungeons gaan random gegenereerd worden zoals bij D2.

Factions zijn ook bevestigd, maar verder nog geen info van gezien.

Er gaan world events zijn.

Voor de rest is het een ARPG natuurlijk. Mensen willen gewoon een coole wereld met goeie gameplay, build variety en deftig loot systeem. Meer niet.

Voor de rest zitten ze behoorlijk vroeg in de ontwikkeling, dus wie weet wat komt er nog allemaal bij.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2019, 17:48   #28   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ja er zijn vele zaken die jij daar opsomt bevestigd ze.

Ook het gaat nog wel even duren inderdaad, er lijken mij ook een aantal nieuwe mensen aan te werken. Kan eens goed zijn om wat verse meningen te krijgen in dat spel. Het ziet er alvast uit als een echte diablo, donkere sfeer, gore, talent tree's, skill tomes etc
Old 03-11-2019, 22:19   #29   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Diablo IV was eerst een Dark Souls-kloon. Dan had ik waarschijnlijk afgehaakt.

Zoals anderen al zeiden: ze doen reeds een paar dingen die sommigen niet hadden verwacht (zoals die open wereld), voor de rest is het nog te vroeg gewoon idd. PoE gaan ze nooit kunnen inhalen vrees ik.

Dit zijn alle DIV panel recaps:

Diablo Unveiled openingspanel video, is meer algemene introductie.
Community Q&A recap (is hetgeen dat ik al eerder naar had gelinkt)
Systems and features recap + panelvideo zelf
World and lore recap + panelvideo zelf (Sebastian Stępień zit daarbij, Creative Director van The Witcher III, hier weten we dus al waar de dark mood swing vandaan komt... )
Artists at Work video

Ook nog een Rhykker stream waarbij vanaf 47:20 David Kim van Blizzard nog een uur lang vragen beantwoordt. Er is toch een iets andere vibe dan onder de Jay Wilson-dagen.

Last edited by Ryuken; 03-11-2019 at 23:05.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 18:37   #30   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post

noice
https://clips.twitch.tv/CooperativeBlazingGalagoTakeNRG

woops
Old 04-11-2019, 20:45   #31   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 20:49   #32   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
euhm, dat is wat PoE ook doet he, cosmetics.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 21:26   #33   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

ja maar poe is wel gratis aan de start, toch een licht verschil.

Als het een goe spel is en het zorgt voor continue content dan ga ik wel nie klagen.
Zitten kijken naar wat gameplay en die open world bosses enzo, hyped gelijk fuck, had liever gehad dat ze het nie zo vroeg hadden voorgesteld want tzal waarschijnlijk zelfs niet voor volgend jaar zijn (zitten nog maar aan 5% completion van de map, itemisation is nie klaar en er moeten nog 2 classes gemaakt worden)
Old 05-11-2019, 08:23   #34   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Nog een ranged class en en een pet class h.

D2: Amazon en Necro
D3: Demon hunter en Witch Doctor
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2019, 12:50   #35   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

IST AL FUCKING UIT OF HOE ZITTET

WE HATE SPORTING"

Old 05-11-2019, 12:51   #36   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
ja maar poe is wel gratis aan de start, toch een licht verschil.

Als het een goe spel is en het zorgt voor continue content dan ga ik wel nie klagen.
Zitten kijken naar wat gameplay en die open world bosses enzo, hyped gelijk fuck, had liever gehad dat ze het nie zo vroeg hadden voorgesteld want tzal waarschijnlijk zelfs niet voor volgend jaar zijn (zitten nog maar aan 5% completion van de map, itemisation is nie klaar en er moeten nog 2 classes gemaakt worden)
Ik ben bewust iets minder hyped, gewoon omdat het nog zo ver gaat zijn tot release. Maar ze hebben precies wel een deel andere mensen aan boord voor deze sequel te doen werken.

Geen Jay rofl, dan kan het niet anders dan beter gaan h
Old 01-10-2020, 14:20   #37   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Necro!

https://www.rockpapershotgun.com/202...-you-to-climb/

Skilltree lijkt een beetje op die van PoE.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2020, 15:15   #38   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Stond inderdaad ook op Tweakers.

https://tweakers.net/nieuws/172778/d...e-endgame.html

Hier dus. Ik begin toch een kleine hype te voelen, het is ook een compleet ander team dan Dia 3

Last edited by Guru; 01-10-2020 at 15:19.
Old 01-10-2020, 16:02   #39   link
radje
wadist

radje's Avatar

diablo is poe van den aldi

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 08:58   #40   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar