Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 02-01-2021, 18:17   #1661   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Hier nog steeds in behandeling. Aangifte direct op 5 mei 2020 ingediend. Is dit nog normaal?
Nee, begin maar al uw boekhouding te verbranden.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2021, 19:27   #1662   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Was eerder in de zin van "maar alle jongens, ik heb misschien de simpelste aangifte die er binnen komt, geef me gwn men geld"
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2021, 22:55   #1663   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Was eerder in de zin van "maar alle jongens, ik heb misschien de simpelste aangifte die er binnen komt, geef me gwn men geld"
Per taalfout wordt uw terugbetaling met een maand uitgesteld
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 11:46   #1664   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Per taalfout wordt uw terugbetaling met een maand uitgesteld
Goed, dan wordt het alvast niet nog langer uitgesteld
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 11:53   #1665   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

In 2018 ons belastingen aangegeven voor 2017 en we moesten 400 EUR betalen. In 2019 konden we om 1 of andere reden geen belastingen aangeven via tax-on-web en na veel over en weer gemail kregen we te horen dat we geen aangifte moesten indienen, omdat ons geindexeerd KI < 2500 EUR is.

Dat is bizar, want onze situatie was tussen 2018 en 2017 niet veranderd. Wij zijn wel in 2017 verhuisd, maar dat is toen opgesplitst in 2 aangiftes, eentje voor 2017 als Belgisch inwoner en 1 voor de periode dat we al in Engeland woonden.

Ik heb toen meteen contact opgenomen met de dienst belastingen en nu, 1.5 jaar later, hebben we een antwoord gekregen.

"U heeft vakken 1106 en 2106 ingevuld en daardoor moest u 400 EUR betalen".

Pat, dat was de vraag niet ť. De vraag was of we wel uberhaupt een belastingaangifte moesten indienen voor dat jaar. Dat kan best zijn dat daar bedragen staan in die vakken, maar blijkbaar hebben wij daar een fout gemaakt en moesten we eigenlijk geen aangifte invullen.
Old 14-02-2021, 19:53   #1666   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Ja, iets gelijkaardigs meegemaakt, maar bij mij was het wel correct: in 2018 verhuisd naar de VS in januari, waar ge een speciale aangifte voor moet doen omdat ge vertrekt. In 2019 aangifte voor BE gedaan, denk wel niet dat ik iets moest betalen. Aangifte in BE voor 2019 moest ik ook niet doen omdat KI idd < 2500 EUR ligt. Maar daar heb ik ook voor moeten rondbellen tot begin januari 2021 todat ze eindelijk reageerden.

Beetje een soep allemaal. Ben al content van te weten dat ik mij enkel zorgen moet maken voor mijn aangifte hier in de US, wat ook al complex genoeg is als ge bankrekeningen en vastgoed hebt in het buitenland.
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 10:08   #1667   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dan staat er zo droogweg bij "Gelieve bijgevoegd document 'afstand bezwaar' to ondertekenen en mij terug te mailen".

Mogen we ook nog reageren? .
Old 16-02-2021, 09:21   #1668   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

kunt altijd een klacht indienen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 12:21   #1669   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
kunt altijd een klacht indienen
Wat zijn de SLAs? Want het heeft nu maar 1.5 jaar geduurd om antwoord te krijgen, vraag mij af wat de termijn is voor een klacht.
Old 16-02-2021, 13:35   #1670   link
Horla
Senior Member

Een klacht indienen en antwoord krijgen is dikwijls veel sneller dan gewoon een vraag stellen. Simpelweg omdat de klachtprocedure doorgaans veel strenger wordt gevolgd omdat er jaarlijks een opvolging van is door het management. Wat o.a. betekent dat de timing die in de procedure staat effectief wordt gevolgd i.p.v. er de broek aan te vegen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 13:55   #1671   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Idd, op mijn vorig werk zei ik tegen iedereen die belde met een vraag/klacht dat ze een mail/brief moesten sturen met duidelijk het woord 'klacht' erin vermeld zodat ze snel antwoord zouden krijgen anders konden ze soms jaren wachten.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 14:23   #1672   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Wat zijn de SLAs? Want het heeft nu maar 1.5 jaar geduurd om antwoord te krijgen, vraag mij af wat de termijn is voor een klacht.
30 dagen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules