Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 24-07-2020, 10:29   #61   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post

Ik plan ook niet direct een xbox te kopen maar als ze verder gaan met hun play anywhere, ga’k dat mss wel doen. Boven aan de pc beginnen, savonds op de console in de zetel verder gamen.
Ha dat zou idd wel een voordeel zijn. Hopelijk doet mijn volgende smartphone ook mee:
https://www.theverge.com/2020/7/21/2...ox-phone-specs
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2020, 10:37   #62   link
radje
wadist

radje's Avatar

aw yis nog een manier om skyrim te spelen

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 10:43   #63   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Valve co-founder Gabe Newell has said that Xbox Series X is better than PS5 in his view.
Speaking to The Project NZ, Newell was asked which of the two next-gen consoles was better, he said, quite bluntly, "The Xbox." When asked why, he said, "Because it is."

"I don't have a stake in that race," he continued. "Obviously, we [Valve] do most of our development on personal computers, but of the two I would definitely go with an Xbox."
tijd voor wa meer controverse imo

https://www.ign.com/articles/gabe-ne...etter-than-ps5
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 10:54   #64   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

https://www.musicbusinessworldwide.c...r-of-fortnite/

beetje salty waarschijnlijk
Old 29-07-2020, 11:00   #65   link
radje
wadist

radje's Avatar

als ik zie wa voor ne wereld van exclusives is opengegaan met mijne ps4 en wa voor triestig landschap de xbox is (+ exclusives bestaan en effet nie meer, zo goed als alles komt toch op de windows store als ge écht iets wilt spelen) lijkt mij da inderdaad maximum cope omdat sony zich heeft ingekocht bij de directe concurrent

of de volgende gen anders gaat worden voor xbox lijkt mij twijfelachtig. laatste gen die ik in huis heb gehad was de allereerste aan't begin van 't millenium, was ook ineens de laatste

ondertussen blijft de ps4 zelfs op't einde van zijn cycle maar meesterwerkjes uitpompen, met meest recent ghost of smashuwma en de totale lijst is indrukwekkend. xbox heeft niets gehad, lol.

Old 29-07-2020, 11:03   #66   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
xbox heeft niets gehad, lol.
Awelja, is 't net hun sterkte of net hun zwakte dat ze dingen ook op PC releasen? Vanuit puur console-sales-standpunt wel een zwakte, maar Xbox Game Studios brengt heus wel een aantal pareltjes uit, alleen zijn die niet exclusief gelinkt aan de Xbox zoals dat bij Sony met de PS4 wel het geval is.

Ori-series is nen absolute must play bv, maar daar heb ik er ééntje van gewoon op PC gespeeld natuurlijk.

Microsoft-aankondigen zagen er voor mij wel beter uit dan die van PS5 (ok, alleen trailers dus mss deceptive, maar de games zelf zagen er toch al interessanter uit dan de 3D platformer generischen bazaar op het Sony-event) - alleen ja, 't was een Microsoft event en geen Xbox-event.

Last edited by Jaak; 29-07-2020 at 11:06.
Old 29-07-2020, 11:08   #67   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik spreek inderdaad puur vanuit het standpunt "is de console (hardware) nog altijd relevant". als zoals bvb uw voorbeeld ori & the will of whips dan niet alleen beschikbaar is op de windows store maar ook nog eens op steam, tja, dat zegt genoeg

'k begrijp natuurlijk dat voor mensen afhankelijk van hun situatie geen pc kunnen of willen betalen, zo'n console een schoon alternatief is. alhoewel ik dan denk dat ge objectief gezien altijd voor een ps zou moeten gaan als eerste keuze. en als ge twee consoles kunt kopen dan kunt ge evengoed een console en een pc kopen imo.

de combo in 2020 van een playstation console + desktop geeft u toegang tot zo goed als alle titels die er op de markt zijn als we handhelds en mobile gaming ff buiten beschouwing houden

Old 29-07-2020, 11:12   #68   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

mij moetet ni zeggen ze

alpha as phuck cous'

Old 29-07-2020, 11:14   #69   link
radje
wadist

radje's Avatar

mooi man

en ben nog altijd onder den indruk van hoe fucking goe ghost of tsushima is

Old 29-07-2020, 12:27   #70   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Heb nog nooit in mijn leven een PS gehad, maar idd ben wel jaloers op een aantal exclusives waaronder Ghost of Saucissma;

Heeft er iemand een overzicht met de niet te missen PS4 exclusives, en weet er iemand of die ook op de PS5 gaan draaien?
Old 29-07-2020, 12:53   #71   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Heb nog nooit in mijn leven een PS gehad, maar idd ben wel jaloers op een aantal exclusives waaronder Ghost of Saucissma;

Heeft er iemand een overzicht met de niet te missen PS4 exclusives, en weet er iemand of die ook op de PS5 gaan draaien?
Horizon: Zero Dawn
Spiderman
Persona 5
God Of War (alle oude games staan op PS Now)
The Last of Us Remastered (staat op PS Now)
Street Fighter 5 (als dat uw ding is)
Uncharted (alle oude daarvan staan ook op PS Now)
Detroid: Become Human (denk ik ook op PS Now)
Old 29-07-2020, 13:07   #72   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Bloodborne
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 13:22   #73   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Horizon: Zero Dawn is op PC nu dus geen exclusive meer.

Maar ja, wel een aanrader natuurlijk.
DM is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 13:35   #74   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ik spreek inderdaad puur vanuit het standpunt "is de console (hardware) nog altijd relevant". als zoals bvb uw voorbeeld ori & the will of whips dan niet alleen beschikbaar is op de windows store maar ook nog eens op steam, tja, dat zegt genoeg

'k begrijp natuurlijk dat voor mensen afhankelijk van hun situatie geen pc kunnen of willen betalen, zo'n console een schoon alternatief is. alhoewel ik dan denk dat ge objectief gezien altijd voor een ps zou moeten gaan als eerste keuze. en als ge twee consoles kunt kopen dan kunt ge evengoed een console en een pc kopen imo.

de combo in 2020 van een playstation console + desktop geeft u toegang tot zo goed als alle titels die er op de markt zijn als we handhelds en mobile gaming ff buiten beschouwing houden
Xbox als hardware is inderdaad een iets zwakker aanbod als ge een ps4 kunt kopen (en pc hebt), maar xbox als ecosysteem met gamepass is de beste shit ever. Als ik nu geen ps4 had, zou ik minder caren dan voorheen. Hoewel god of war en ff7 remake bij mij favo games van de generatie horen. Maar death stranding, horizon en EDF5 zijn speelbaar op pc.

Tis een moeilijke. Kzou ze wrs gewoon weer allebei kopen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 16:44   #75   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Horizon: Zero Dawn
Spiderman
Persona 5
God Of War (alle oude games staan op PS Now)
The Last of Us Remastered (staat op PS Now)
Street Fighter 5 (als dat uw ding is)
Uncharted (alle oude daarvan staan ook op PS Now)
Detroid: Become Human (denk ik ook op PS Now)
Horizon, street fighter 5 en Detroit zijn ook op pc (of volgende maand).

Gaan die ps4 games ook op ps5 draaien? En zo ja is dat dan enkel op de PS5 met cd lader?
(of is dit nog niet geweten)
Old 29-07-2020, 16:51   #76   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Als ge uw ps4 games op disk koopt, dan zult ge uiteraard ook een ps5 met disklezer moeten hebben.
Old 29-07-2020, 21:16   #77   link
Jens
Member

Ik hoop net dat die nieuwe Xbox een succes wordt want de games komen toch allemaal op PC.

Ik heb anderhalf jaar geleden een PS4 Pro gewoon voor de exclusives gekocht, voor de kost moet je dat niet laten want dat ding kost niks in vergelijking met een high-end game pc. Maar ik wil mijn games op pc spelen aan een deftige framerate, en kiezen tussen kb en muis voor shooters en gamepad voor de rest.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2020, 23:03   #78   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post

Vraag me wel af waarom de nieuwe consoles dit jaar al launchen, gezien 90% van de aangekondigde games pas voor 2021 zijn. Kerstmis 2021 zal gigantisch worden, maar dit jaar gaat er niet veel te beleven zijn.
Lol en zonet werd Halo Infinite uitgesteld tot 2021.
Serieus, welke launch games (die niet speelbaar zijn op Xbox one) heeft de Series X nu nog??
Old 12-08-2020, 01:21   #79   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Nix denk ik. Ik denk dat MS gaat voor den approach van nen geüpgradede pc mbt de series X. Ge speelt uw bestaande games met zottere graphics en uw ouwe games worden ook schoner. Fantastisch concept maar ze gaan er niet veel consoles mee verkopen. Ik vermoed, zolang ze gamepass genoeg kunnen pushen, dat ze niet zo hard caren.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2020, 09:04   #80   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Die Tetris battle royal lol. En nen hoop XOne games die verbeterd gaan zijn.
Ze hebben nog 2 3rd parties die enkel XSX gaan zijn en niet XOne of PC: Scorn en The Medium. Maar dat zijn niche games en niet zeker of die al bij release er gaan zijn.

PS5 gaat anderzijds ook maar Spiderman 1,5 hebben dat artificieel weggehouden wordt van de PS4.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules