Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-07-2020, 10:13   #1   link
radje
wadist

radje's Avatar

uigur moslim genocide in china

china is het nieuwe nazi duitsland, een staat waar ge eindelijk die vergelijking wel degelijk met kan maken. deze initiële post is een placeholder waar ik vanaf vandaag/vanavond over de dagen heen info ga dumpen. artikels, foto's en zelfs video's van drones

het is erger dan ge denkt; dit is dachau shit, dit is een endlosung van een hele godsdienstige minderheid in een autoritaire wereldmacht.

doodwerken, organen oogsten, dehumanisatie (haar afscheren, nummer ipv naam, ..) in de kampen, al het eten en drinken dat ze toch krijgen is tegen hun godsdienst, vrouwen worden gebruikt als prostituees, brainwashen, totaal vernomen van elke recht. ik kan zo wel pagina's na pagina's doorgaan en dat ga ik ook doen.

we zijn al lang voorbij het punt dat we (eu, belgië) china braafjes zouden moeten vragen om te stoppen. dit is systematisch uitroeien van een cultuur, van mensen, er moet DRINGEND een politiek antwoord komen want als ze dit zo maar laten gebeuren door een wereldmacht zitten we niet ver van een staat die gaat beginnen denken dat ze alles mogen, ook op wereldvlak. dat geeft een nieuwe koude oorlog of gewoon wereldoorlog drie.

edit: al mijn info komt van maajid nawaz, die onderzoekt en verzameld. is momenteel ook op hongerstaking tot 100 000 mensen hebben getekend in de uk zodat het daar politiek wordt besproken.

y'all motherfuckers are crazy

Last edited by radje; 17-07-2020 at 11:17.
radje is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 10:21   #2   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik wist dat het erg was, maar niet in die mate
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 10:21   #3   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik volg deze dude op youtube: https://www.youtube.com/channel/UCl7...jh4Ps8rhhh8XZg
Die heeft 15 jaar in china gewoond, en is daar redelijk recent vertrokken. Staan ook ettelijke videos tussen die de fucked up shit aankaarten die daar voorkomt.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 10:25   #4   link
radje
wadist

radje's Avatar

dit is trouwens een legit vraag, is er ergens een optie om iets zoals dit in de UK te doen voor ons op vlaams en/of federaal niveau, liefst beide. zo niet, is het dan beter om rechtstreeks een kabinet te contacteren? enfin de relevante kabinetten ga ik sowieso schrijven.

weet dat het naïef is om zoiets te willen starten maar ik wil in de toekomst niet kijken en zien da ik niets heb gedaan voor deze genocide, ook al kon ik op schaal amper iets doen en waren mijn bijdragen relatief insignificant

Old 16-07-2020, 10:26   #5   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

stop nu eens met die all lives matters vuile racist, BLM is de flavour of the month
rooz is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 10:27   #6   link
radje
wadist

radje's Avatar

fuck off rooz de volwassenen zijn bezig

Old 16-07-2020, 10:28   #7   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

ok radje succes met uw battle vs china kzal ook een euro storten
Old 16-07-2020, 10:29   #8   link
radje
wadist

radje's Avatar

vandaag

13 ton haar, doet aan iets denken? kpeis ook wel dat joden de alarmbellen beginnen te zien

Old 16-07-2020, 10:32   #9   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Vlaanderen :

https://www.vlaanderen.be/een-verzoe...aams-parlement

Online is niet geldig zo te zien en denk niet dat dit tot de Vlaamse bevoegdheden behoort

Federaal :

https://www.dekamer.be/kvvcr/showpag...ightmenu=right

Quote:
Wanneer een verzoekschrift bovendien 25000 handtekeningen bereikt van personen gedomicilieerd in België en 16 jaar oud, waarvan ten minste 14500 gedomicilieerd in het Vlaamse Gewest, 2500 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en 8000 in het Waalse Gewest, geeft het aan de hoofdondertekenaar of aan elke andere verzoeker die daartoe door hem/haar is aangewezen het recht om door de Kamer van volksvertegenwoordigers te worden gehoord.
Daaronder wordt dat volgens cynische DJB gewoon verticaal geklasseerd.

Last edited by LukeSoloSalade; 16-07-2020 at 10:37.
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 10:37   #10   link
radje
wadist

radje's Avatar

ok bedankt, straks een deftige brief in elkaar steken. die ga ik sowieso naar daar doorsturen maar ik ga ook volksvertegenwoordigers die zich specifiek met buitenlandse relaties/buitenlands beleid bezig houden persoonlijk contacteren. van alle partijen. ik verwacht ook niet dat ik ooit persoonlijk ga gehoord worden in de kamer zelf natuurlijk lol, dus die +25000 is niet het primair doel, daarvoor moet ge al een bekend persoon zijn met veel clout

en goh ja, het lijkt allemaal futiel maar wie weet krijgt het ergens tractie. is het niet door mij vandaag dan is het misschien wel door iemand anders morgen die veel meer reach heeft, het belangrijkste is dat mensen WETEN dat er terug zoals in de jaren 40 miljoenen mensen in concentratiekampen en ghetto's worden opgesloten

er zijn ook genoeg minderheden in belgië die in theorie daar historisch gezien heel gevoelig voor blijven dus daar kunnen genoeg allies gevonden worden

Last edited by radje; 16-07-2020 at 10:46.
Old 16-07-2020, 10:53   #11   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Allemaal heel schattig en volwassen hé, maar stoppen met Chinese import te kopen zal een groter effect hebben dan uw briefke.
Snap dat ge iets wil doen bij het zien van die zaken, heeft ook wel deels meegespeeld bij mijn ontslag bij bedrijf dat deels in handen is van Chinese staat.
Maar zoals altijd raakt ge bedrijven en mensen best in hun portefeuille..
Old 16-07-2020, 11:00   #12   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

True rooz true.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 11:05   #13   link
radje
wadist

radje's Avatar

politiekers contacteren is het enigste dat ik kan doen, voor de rest doe ik mijn best om chinese hardware, apps en games te vermijden in de toekomst. belachelijke apps zoals tik tok ofzo hebben nooit op mijn gsm gestaan (hier in't verleden niet per se voor privacy maar omdat ik geen 14 jarig meisje ben)

alles mijden waar chinezen een klein deeltje in hebben is zo goed als onmogelijk, het is nu eenmaal een globale economie. ik wil china ook niet van de map vegen hé, ook economisch gezien, alle inwoners zijn slachtoffer van dat regime en er moet gewoon constante internationale druk komen op deze concentratiekampen, van een grotere schaal dan tijdens het nazi-regime. zijn op hun weg om de nieuwe stalin met zijn gulags te worden.

het is beter om IETS te proberen dan gewoon te staren naar een historische gebeurtenis waar we de schaamte voor altijd met gaan meesleuren als we niets doen en als we niets proberen.

Old 16-07-2020, 11:08   #14   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De laatste weken lees ik er ook meer en meer over, en enkele dagen geleden verscheen deze:

en ook amnesty is er mee bezig (natuurlijk). Maar ondertussen ben ik al een jaar of 5 geen vrijwilliger meer bij amnesty dus langs die kant had ik er nog niet veel van gezien.

https://www.amnesty.org/en/search/?c...ate&issue=1586

Last edited by kar; 16-07-2020 at 11:12.
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 11:09   #15   link
radje
wadist

radje's Avatar

srebrenica, ook een moslimgenocide, dat toevallig deze week gebeurde in 1995 en herdacht werd, was "amper" een 8500 doden. dat zit ook nog altijd vers in ons geheugen en kennen we allemaal, nog meer zo in holland

in china spreken we van miljoenen. dat zijn een hoop nullen extra, waarvan mensen de meeste onbespreekbare taferelen moeten meemaken.

Last edited by radje; 16-07-2020 at 11:12.
Old 16-07-2020, 11:11   #16   link
radje
wadist

radje's Avatar

oh wow, waar heb ik dit al eens gezien?

in zwart-wit meestal, wel en ze spraken toen duits.

(is footage van vorig jaar, is niet gisteren gestart)

Old 16-07-2020, 11:26   #17   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Toch een gigantisch kutland. Hopelijk komt er snel druk van de rest van de wereld maar als ik zie dat de EU gaat klagen maar geen economische sancties gaat opleggen, tja...
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 11:34   #18   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Toch een gigantisch kutland. Hopelijk komt er snel druk van de rest van de wereld maar als ik zie dat de EU gaat klagen maar geen economische sancties gaat opleggen, tja...
Omdat ze dan in hun eigen pollen snijden he, geld doet de wereld draaien.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 11:55   #19   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

zou is daar nekeer ni beter zijn pijlkez op richten ipv het fucking westen

ik steun hun graag door het kopen van ewa tombolakaarten ofzo
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 12:14   #20   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik vrees eerder dat dat de reactie van China is op IS - dat en sowieso een drang naar uniformiteit binnen de eigen grenzen.

Grenst aan Kirgistan, Tadjikistan en Kasjmir - dus niet bepaald een heel vredige regio ook niet. Met een lange geschiedenis van onderdrukking van de godsdienst (onder de soviets).

Alleja, ik vind ook niet dat we moeten doen alsof dit een losstaand gegeven is. Een van de armste regio's van de wereld - totaal vergeten door heel de wereld.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules