Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-10-2020, 17:10   #21   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Waarom zou je early access kopen? Ik snap niet waarom naar die datum uitgekeken wordt. Dat is een veredelde betatest én het spoilt je, voor het spel eens het officieel uit is. Ik speel zelfs geen early access als ik het gratis krijg
goh ja, het hangt ook af van dev tot dev he. der zijn bepaalde devs waar ik dat nooit zou riskeren maar de combinatie van bg titel + larian stemt mij wel héél curieus

plus dit is nu ook wel het genre waar er meerdere playthroughs van mogelijk zijn en ik ben sowieso niet iemand waarbij het verhaal een mysterie moet zijn, als het goed genoeg verteld wordt kan je er heus zwaar van genieten ook al weet je al wat de main storyline op macro level is. ik ken bepaalde quests van the witcher 3 vanbuiten maar dat maakt ze niet minder geweldig

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2020, 19:01   #22   link
radje
wadist

radje's Avatar

60 euro voor ea

yeah ok nevermind, moeten daar bij larian ook nie gaan overdrijven, kzal nu ook wel gewoon wachten tot full release dan. djeez das mij toch iets teveel geld

Old 06-10-2020, 19:07   #23   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Je koopt gewoon de game eh.

Steam payment is wel overbelast. Gg Larian.
Old 06-10-2020, 19:08   #24   link
radje
wadist

radje's Avatar

payment was al overbelast voor release, ik heb rond half 6 iets anders proberen te kopen en ging toen ook niet

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Je koopt gewoon de game eh.

Steam payment is wel overbelast. Gg Larian.
bij de meeste games betaal je minder als je koopt in early access, ik ken maar weinig die full price vragen

vooral omdat je zelf onbetaald QA/beta tester zijt

Old 06-10-2020, 19:11   #25   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Je kan het ook zien als een pre-order met optionele béta.
Old 06-10-2020, 19:15   #26   link
radje
wadist

radje's Avatar

maar dat is het niet. bij die optionele beta's heb je meestal een full release in zicht binnen de paar weken.

Old 06-10-2020, 19:15   #27   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Early Access is sinds 15 min uit:

DK
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2020, 19:47   #28   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

early access impressie van PC Gamer
https://www.pcgamer.com/baldurs-gate...access-review/
25-30 uur gametime, grote stad nog niet toegankelijk
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 00:57   #29   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

DK, reporten we grafische errors ergens?

https://discordapp.com/channels/6901...72835148824637

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 08:55   #30   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Een ander standpunt dan de jolige previews van voornamelijk Divinity: Original Sin 2 fans. Ik wacht wel totdat de early access gedaan is en tot er een mod is voor meer dan vier actieve partyleden.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 09:11   #31   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik moet nog ergens een uurtje of 200 vrijmaken voor de eerste 2.

Is het erg gelinked daaraan of kan je het gerust spelen zonder de vorige gespeeld te hebben?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 09:21   #32   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vermoed dat het volledig los staat. Denk ook niet dat veel BG-fans (al spreek ik voor mezelf) hierop zitten te wachten

Ik bekijk het dan ook eerder als een OS3 dan BG.
In die PCgamer preview gaat het ook grotendeels over de gevechten/gebruik van omgeving, terwijl BG voor mij was om de conversaties/verhaal.
Ik zal het na Cyberpunk wel met een open vizier wel oppikken, als er tegen dan een full release is

Last edited by Turtle; 07-10-2020 at 12:24.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 09:26   #33   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Mja, ik ga niet echt akkoord met dat artikel. Ik vind de combat geweldig, het is gewoon D&D.

De situatie dat hij beschrijft waar hij zich genoodzaakt voelt om onschuldigen te vermoorden is puur omdat hij het alternatief niet ziet.
Old 07-10-2020, 11:54   #34   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Ja, het was maar gewoon om een beetje kritiek op te halen want er zijn maar weinig mensen in de vakpers die de originele twee games hebben gespeeld heb ik de indruk. We zien wel hoe het losloopt natuurlijk. Ik kan niet ontkennen dat ik als BG-fan met wat vooroordelen zit. Divinity vond ik altijd wel plezant maar op de eigen, innovatieve manier. Open staan voor verandering is soms moeilijk bij een sequel (zelfs na zoveel jaar) maar het kan even goed zeer geslaagd zijn uiteraard (verschil Dawn of War II t.o.v. Dawn of War III bvb.). Goeie writing en even memorabele partyleden kunnen al genoeg zijn. Ik hoop zelf op het wereldgevoel van BG1 en de superuitgebreide quests van BGII.

Een link met BGII qua verhaal is er op het eerste zicht niet maar er waren al losse hints gegeven dat je wel eens oude bekenden tegen het lijf zou kunnen lopen. En terug in Baldur's Gate kunnen rondlopen zal sowieso aanvoelen als een oude bekende tegen het lijf lopen.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 11:57   #35   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik heb gisterenavond een hele poos naar streams gekeken en het leek mij gewoon div div 3 maar dan met de dice mechanic op scherm. het helpt natuurlijk niet om weg te kijken van de vergelijking dat het er exact hetzelfde uitziet met wat meer blink 'n shine op de textures

iedereen die het was aan't spelen (heb lijk 5 verschillende mensen 't zien spelen) had dezelfde mening.

en dat vind ik niet erg. div div 2 was en is een geweldig spel en ik heb nu niet direct een band met oude baldurg gate. maar toch nog ff wachten tot full release.

Old 07-10-2020, 12:41   #36   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Een ander standpunt dan de jolige previews van voornamelijk Divinity: Original Sin 2 fans. Ik wacht wel totdat de early access gedaan is en tot er een mod is voor meer dan vier actieve partyleden.
Toch wat bezorgd op basis van die preview om het feit dat alles precies al een opbod is qua episch gedoe vanaf minuut 1. Dat was toch niet de baldurs gate spirit, zelfs in baldurs gate 2 werd de mindflayer pas over halfweg geïntroduceerd. Was trouwens ook niet zo in D OS dus beetje vreemd. Instructies van Wotc, kids will love it?
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 12:53   #37   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Mijn eerste indrukken (als fan van BG1 en 2):

- spel leunt dichter aan bij DOS dan bij de originele BG's.
- gelukkig wel donkerdere, ernstigere sfeer; geen grapjes de hele tijd.
- betere cutscenes door mooiere modellen, betere animaties, en camera up close; hierdoor word je beter bij het verhaal vertrokken dan in DOS.
- wat ik mis uit de oudere BG's: open locaties: de locaties hier zijn zoals in DOS eigenlijk een map vol met "gangen", een netwerk van relatief smalle doorwegen. In BG kreeg je heel vaak bv. een heel bos of een andere regio dat je vrij kon doorkruisen, en waar je zodoende dingen kon ontdekken die je makkelijk kon missen (bv een grot of een caravaan of iets dergelijks).
- erg lage camera: net zoals in DOS staat de camera erg laag, waardoor je natuurlijk veel detail ziet en betrokken bent bij de actie, maar het overzicht is bijgevolg vaak zoek. Vaak wil ik wat verder kunnen uitzoomen, zoals in BG 1/2, om de bredere regio te kunnen zien.
- zeer interactieve omgevingen: heel veel elementen in de omgeving kan je manipuleren, kapot maken, of gebruiken in gevechten (zoals in DOS).

* Technisch:
- prachtige graphics
- performance voorlopig ondermaats: heel frequent stuttering en korte pauzes, ondanks dat het voor de rest meestal 60 f/s is (op een GTX 1080Ti).
- het is duidelijk een beta: heel veel kleine onvolmaaktheden (clipping, onafgewerkte animaties in cutscenes, camerastandpunten die niet juist zijn, textures die traag laden,...). Het voelt on af aan.
- prachtige muziek

Globaal vind ik het alvast veelbelovend; het grootste probleem voor mij momenteel is de slechte performance, met vaak haperingen en pauzes; hierdoor ga ik wschl nog even afwachten tot het wat vlotter draait.
Voor de rest lijkt het een mooie combinatie te worden tussen de oude BG's en DOS, waarbij het spel dichter aanleunt bij DOS maar meer de toon van BG heeft. Ik hoop gewoon dat er later in het spel meer vrijheid komt, met meer open locaties.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2020, 16:02   #38   link
radje
wadist

radje's Avatar

heb gisteren nog paar streams gezien omdat het mij echt wel interesseert, aangezien ik al heb aangegeven dat ik div div 2 de max vond. als het spel wat meer openbreekt na deze act zoals exreey zegt kan dit weer een dikke hit worden

denk dat we niet mogen vergeten hoe -volledig terecht- geschift goede reviews div div 2 kreeg. het moet beter dan dat doen EN het moet ook nog eens de nieuwe baldurs gate worden, geen kleine feat maar als ze deze kant uit blijven gaan komt dat dik inorde. 'k gaan 't zeer intens blijven volgen.

Old 08-10-2020, 18:42   #39   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

6 mensen in een party, regelet!
Old 09-10-2020, 00:49   #40   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

ja kvind vier toch ook wat weinig

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules