Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 18-10-2020, 19:13   #81   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Disclaimer: het is 20 jaar geleden dat ik de Baldur's Gates gespeeld heb.

Zoals Theremin zegt is het fijn om beide games en uitbreidingen te spelen, omdat je dan zelf het hele verhaal meekrijgt. Ik kan me niet herinneren dat het verhaal van BG1 zo slecht was, integendeel. Het is wel (bewust) onduidelijk, omdat je een hulpeloze nobody bent die alles verliest in het eerste uur van het spel en plots achterna gezeten wordt door huurmoordenaars. Voor mij is dat net de charme van het spel.

Ik heb 3-4 jaar terug Planescape Torment (GOG versie, geen enhanced edition ofzo) voor de eerste keer gespeeld en ja dat ziet er "slecht" uit, maar qua game was dat nog altijd top.
Ik vermoed dat Baldur's Gate gelijkaardig zal zijn. Het spel dat het RPG genre op de kaart gezet heeft eind jaren negentig kan toch niet zo slecht zijn?
Vind die infinity engine spellekes grafisch nog altijd perfect speelbaar. Ge moet natuurlijk niet op uwen breedbeeld televisie gaan spelen maar op een laptop is dat zeer goed te doen. Zeer robuuste engine die de tand des tijds veel meer heeft overleefd dan de early 3D stuff uit dezelfde periode imo.

En sluit me volledig aan bij wat je zegt over hoe je een nobody bent in een vijandige wereld en hoe dat een deel van de charme is.
Theremin is online now   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 19:28   #82   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Er zijn natuurlijk tegenwoordig bijvoorbeeld ook veel YouTube filmpjes en dergelijke te vinden die eenvoudigweg het verhaal van 1 & 2 uitleggen.
Prophex is online now   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 19:46   #83   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Kwestie van het niet meer te moeten spelen? Veel meerwaarde dat.
Old 19-10-2020, 01:20   #84   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Kan me niet ontdoen van zekere trots en ontzag dat de opvolger van BG2 hier paar honderd meter van mij in ontwikkeling is. Had je me dit gezegd 20 jaar terug, ik vroeg wat je aan het roken was.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index | Console: tbd | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 09:12   #85   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Kwestie van het niet meer te moeten spelen? Veel meerwaarde dat.
eerste paar uur gespeeld van den eerste, alles op zijn gemak en 't is zo'n spel dat wel zijn charme heeft. graphics zijn sowieso niet iets waar ik naar kijk, ik speel nog regelmatig eens oldschool runescape dusmja als ge daar voorbij kunt kijken

in ieder geval, kga voorlopig den eerste blijven doorspelen, 't is fun genoeg. en mijn eerste fights waren al fucking pittig

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 11:39   #86   link
radje
wadist

radje's Avatar

dit is trouwens mijn character

straks verder doen can't wait, krijg legit meer goesting uur per uur. toch gegaan voor multiclass en elf gekozen want die dualclass mechanic bij humans zijn toch vreemd (en blijkbaar totaal niet meer aanwezig in huidige d&d rulesets)

Old 19-10-2020, 11:48   #87   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Misschien wat jammer dat ge voor Evil playthrough gaat, omdat ge dan minder geneigd zult zijn om Minsc in uw party op te nemen. Ik vond Minsc een grote meerwaarde qua fun gehalte.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 12:00   #88   link
radje
wadist

radje's Avatar

shhhh geen spoilers plox

Old 19-10-2020, 12:02   #89   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Geen spoilers, maar een sterke aanbeveling. Minsc is 1 vd grootste redenen waarom BG zo goed is
Old 19-10-2020, 12:32   #90   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

[DnD Min Max Nerd Modus]

Halfling is the goto multiclass fighter thief.

[/DnD Min Max Nerd Modus]
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 15:08   #91   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Geen spoilers, maar een sterke aanbeveling. Minsc is 1 vd grootste redenen waarom BG zo goed is
In de eerste BG maakt het niet zo heel erg veel uit omdat de companions groter in aantal maar minder ontwikkeld zijn, al heeft Minsc wel een quest.
In de tweede zitten de meest coole peten toch grotendeels in het evil kamp imo: Edwin, Viconia en Korgan. Zolang je niet al te karikaturaal evil doet kan je Minsc trouwens nog wel meenemen in die party.
Old 19-10-2020, 15:25   #92   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Edwin en Viconia zijn idd wel cool (en OP). Met Korgan heb ik nooit veel gespeeld omdat ik meestal zelf iets fighter achtig was.
Old 19-10-2020, 15:28   #93   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
In de eerste BG maakt het niet zo heel erg veel uit omdat de companions groter in aantal maar minder ontwikkeld zijn, al heeft Minsc wel een quest.
In de tweede zitten de meest coole peten toch grotendeels in het evil kamp imo: Edwin, Viconia en Korgan. Zolang je niet al te karikaturaal evil doet kan je Minsc trouwens nog wel meenemen in die party.
De NPC's geven nog altijd wel commentaar op elkaar, al zijn de gevolgen minder dan in BG2. Ik vond het toch een groot deel van de charme.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 17:17   #94   link
radje
wadist

radje's Avatar

wa waren trouwens de reviews van de boekskes toen baldurs gate uitkwam

was da algemene praise zoals nen witcher 3 in onze generatie heeft gekregen of was't eerder een niche voor de ultraomegaturbonerds van toen? ik was nog iets te jong voor zo'n games op dien moment, was juist 10 jaar geworden in november van 1998 google geeft laatste week december 1998 aan als og release date

Old 19-10-2020, 17:32   #95   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

https://kotaku.com/my-13-year-old-ba...dition-5964085

Quote:
Now to be fair I did have a few problems with Baldur's Gate. The install was the main issue. Unless you have room for the full install you will have to swap between the 5 CDs frequently. Oh, and the full install is 2.5GB. Yes, times are a'changing. I also had some trouble with slowdown during some of the more "Ten Commandment" sized battles, but not enough to ruin my overall enjoyment of the game.
:,)
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 17:55   #96   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
wa waren trouwens de reviews van de boekskes toen baldurs gate uit kwam

Baldur's Gate received positive reviews from virtually every major computer gaming publication that reviewed it. At the time of the game's release, PC Gamer US said that Baldur's Gate "reigns supreme over every RPG currently available, and sets new standards for those to come."[81] Computer Shopper called it "clearly the best Advanced Dungeons & Dragons (AD&D) game ever to grace a PC screen".[85] Maximum PC magazine compared the gameplay to Diablo, but noted its more extensive selection of features and options. The pixel-based characters were panned, but the reviewer stated that "the gloriously rendered backgrounds make up for that shortcoming." The main criticism was of the problems with the path finding algorithm for non-player characters. Despite this, the game was deemed an "instant classic" because of the amount of customization allowed, the "fluid story lines", and the replayability.[80] The reviewer from Pyramid felt that the "basic buzz was positive" surrounding the development of the game. The "actual results are a mixed bag, but there's real promise for the future" thanks to the inclusion of the Infinity Engine.[86]

Baldur's Gate was named the best computer role-playing game of 1998 by the Academy of Interactive Arts & Sciences,[87] the Academy of Adventure Gaming Arts & Design,[88] Computer Gaming World,[89] the Game Developers Conference,[90] Computer Games Strategy Plus,[91] IGN,[92] CNET Gamecenter,[93] The Electric Playground,[94] RPG Vault,[95] PC Gamer US and GameSpot.[96][97] IGN, Computer Games and RPG Vault also presented it with their overall "Game of the Year" awards.[91][92][95] The editors of Computer Games wrote that Baldur's Gate "delivers everything you could ask for in a computer game.
Old 19-10-2020, 19:19   #97   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
wa waren trouwens de reviews van de boekskes toen baldurs gate uitkwam

was da algemene praise zoals nen witcher 3 in onze generatie heeft gekregen of was't eerder een niche voor de ultraomegaturbonerds van toen? ik was nog iets te jong voor zo'n games op dien moment, was juist 10 jaar geworden in november van 1998 google geeft laatste week december 1998 aan als og release date
Rap paar foto's genomen uit mijn oude PC Gameplays:

Het was wel niet Spel Van De Maand; dat was Half-Life die maand....
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 19:26   #98   link
radje
wadist

radje's Avatar

ha bangelijk, bedankt daarvoor

heb ondertussen nog wat kunnen spelen en ben wel beetje verliefd aan't worden peis ik: het spel heeft een ongelooflijke charme en ik ben legit zelfs de books die ik tegenkom aan't lezen om mondjesmaat het universum te leren kennen. ook, ik speel normaal gezien vooral games waar alles tegen 100 per uur is of er geschifte graphics naar uw wezen worden gesmeten maar dit speel ik heel traag, heel relax. welgekomen afwisseling

't is alsof osrs paar maand terug in mijn leven is gekomen om mij te trainen op eind 90's graphics zodat ik nu ng meer kan genieten. bangelijk.

Old 19-10-2020, 20:04   #99   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Wat een jaar, 1998
Cage is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 20:07   #100   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Yeah,

BG1
HL1
Fallout2
Starcraft
Metal Gear Solid
Commando's1
Unreal
Tekken3
Grim Fandango
Resident Evil 2
Thief2
Ranbow 6
Tribes1
Railroad Tycoon 2

Waanzin eigenlijk

Al die jaren waren dat.

1997: Fallout, AoE2, Dungeon Keeper, Tombraider2, Diablo, FF7, Carmageddon
1999: Everquest, System shock2, Asherons's Call, Age of wonders, GTA2, Driver, UT, Placescape Torment, Homeworld, RCT1
2000: Diablo2, Deus Ex, Hitman1, BG2, Red Alert2, CS, NOLF, THPS2, Thief2, Icewind Dale, SHogun: TW, NOX

Last edited by Turtle; 19-10-2020 at 20:21.
Turtle is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules