Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 20-02-2021, 09:15   #181   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

ExReey is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 18:59   #182   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Return To Circle Undone
Old 04-03-2021, 19:22   #183   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

hoe moeilijk is het om bestaande kaarten te laten herdrukken ffs
rooz is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 19:34   #184   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb serieus de indruk dat sinds asmodee zich meer gaan bemoeien is met FFG het serieus achteruit gegaan is.
kar is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 20:26   #185   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

De laatste Mythos pack zit "op den boot". 19/02 moest het uitkomen, nog altijd niets vernomen. En Scarlet Witch voor Marvel Champions is in Europa een maand te vroeg uitgekomen.
Old 05-03-2021, 09:59   #186   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
hoe moeilijk is het om bestaande kaarten te laten herdrukken ffs
Ja, ben het nu toch ook wel beu aan het raken. September-December kon je het met wat goede wil nog op vertragingen door corona steken, maar ondertussen zou er toch al Ūets van de band mogen gerold zijn. Dat je zelfs de huidge cyclus niet kunt kopen, is gewoonweg zielig.

Ben dan maar andere Arkham Horror-games aan het kopen. Streets of Arkham voor Mansions of Madness en straks komt Final Hour toe: Een Arkham Horror die een speeltijd heeft van 1 uur. Interessant concept alvast, waardoor het spel mogelijks vaker op tafel zou kunnen komen.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 10:06   #187   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
De laatste Mythos pack zit "op den boot". 19/02 moest het uitkomen, nog altijd niets vernomen. En Scarlet Witch voor Marvel Champions is in Europa een maand te vroeg uitgekomen.
Sinds FFG bij Asmodee zit slaat hun leveringsschema voor Europa echt nergens meer op.

Last edited by Maniac; 05-03-2021 at 13:30.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 10:12   #188   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik had gelezen dat momenteel shipments uit China nog steeds veel duurder zijn dan pakweg een jaar geleden, en dat Asmodee daardoor een groot deel van hun shipments uitstelt tot het weer goedkoper is.

Maar ik begin het ook wel beu te worden, ze kondigen maar nieuwe packs aan maar je kan de vorige zelfs niet kopen. Wat heeft het voor zin dat ze een Return To box aankondigen als de meesten zelfs de originele campaign niet kunnen kopen?
Old 05-03-2021, 11:34   #189   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Vandaag trouwens ontdekt dat een investigator encounter/weakness cards in een andere investigator zijn thread area kan solven. Lol 99,9% van de spelers weet zoiets niet volgens mij.
Dit spel mankeert toch een betere manual
Old 05-03-2021, 12:57   #190   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Vandaag trouwens ontdekt dat een investigator encounter/weakness cards in een andere investigator zijn thread area kan solven. Lol 99,9% van de spelers weet zoiets niet volgens mij.
Speelt gij Arkham Horror op forums? .

Duidelijke regels is denk ik een algemeen probleem bij LCG, maar denk dat dat ook normaal is, aangezien je de reference guide op een fixed datum schrijft en er continu kaarten bijkomen met nieuwe concepten.

Ze zouden eigenlijk regelmatig updates moeten uitbrengen voor die reference guides, gebaseerd op vragen die online gesteld worden en als er nieuwe sets nieuwe concepten introduceren.
Old 05-03-2021, 13:00   #191   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Sinds FFG bij Asmodee zit slaat hun leveringsschema voor Europa echt nergens meet op.
Heb ook die indruk. Guardians of the Galaxy was voorzien voor oktober, is nu naar april verhuisd. Rise of the Red Skull ging zogezegd terug in maart voorradig zijn, niets meer.

Ik kan best wel begrijpen dat er leveringsproblemen zijn, cf Ja-rune's post hier, maar ze doen zelfs de moeite niet meer om er ook nog maar enige logica in te steken .
Old 06-03-2021, 09:20   #192   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Toen het spel net uitkwam was dat een super vaak gestelde vraag of kwam dat vaak naar boven omdat Roland Banks zijn weakness zo door de seeker aangepakt kon worden.
Old 06-03-2021, 10:12   #193   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Dat wist ik zelf en kheb 4 keer gespeeld ofzo.
De regels lezen is redelijk belangrijk bij zo'n spellen.
Old 06-03-2021, 12:05   #194   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Lol allez hoe kan dat nu. Heb ondertussen bijna 4 campaigns gans uitgespeeld en nu pas kom ik dat te weten.
Iets anders dat ik nog niet zo lang weet is dat doom tokens op vijanden mee verdwijnen als de agenda vordert; ik dacht dat die in het spel bleven.

Alle rules fouten die ik maak zijn precies wel in mijn nadeel; misschien is het spel volgens de correcte regels helemaal zo moeilijk niet :D
Old 06-03-2021, 12:37   #195   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Ale maat ExReey hoe zijt gij begonnen aan dit spel?
Misschien is het door mijn gebrek aan ervaring maar als ik iets niet 100% wist heb ik het opgezocht.
Ook een paar van die "most common mistakes" threads gelezen natuurlijk.

Ik had het het moeilijkste met engaging. Wanneer, wie, hoe.
Old 06-03-2021, 13:05   #196   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Hij is niet de eerste. Op Reddit heb ik al mensen gezien die niet wisten dat Doom in general verdwijnt bij het advancen van de agenda.

Het staat nochtans letterlijk in de regels :

Quote:
To advance the act deck or the agenda deck, follow these steps, in order:

Remove all tokens from the card to be advanced. If the agenda deck is advancing, remove all doom from each card in play.
Wat ik mij dan wel afvraag, toen je pas begon postte je hier dat je YT filmpjes bekeken hebt voor de gameplay. Dan moet je dat toch gezien hebben?
Old 06-03-2021, 18:05   #197   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Allez iedereen nu doen alsof hij al die regels van in't begin door had

Vraagje over "For The Greater Good":
is het mogelijk dat R1 onmogelijk wordt door een bepaalde random placement van de 4 keys?
Old 07-03-2021, 05:28   #198   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Helemaal niet, ik voel me hier zeker de grootste noob dus was verbaasd dat jij een aantal dingen niet wist die ik wel al had "ontdekt".

Al lang geleden dat ik gespeeld heb nu, m'n maat wil per sť laatste scenario van basisspel spelen aangezien dat het enige is die nog overschiet maar voorlopig weinig zin in..
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules