Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 15-12-2020, 15:07   #41   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Misschien een dwaze vraag maar wat zijn zo de minst "horror" campaigns? De grote reden dat we Arkham Horror weinig spelen hier is omdat mijn vriendin bepaald niet wild is van de pure Lovecraft horror die in de core set campaign zit. Maar het blijft wel een steengoed spel dat ik graag meer wil spelen.
In volgorde van Meest -> Minst Lovecrafty campaigns.

Dreameaters
Circle Undone
Dunwich
Carcosa
Forgotten Age
Night of the Zealot

Carcosa is wel een van de beste campaigns. Forgotten Age is een acquired taste omdat de eerste twee scenario's zo moeilijk zijn.

Custom Storage:
De scenariokaarten bewaar ik de in de Return boxen. Heb zelf ook een paar van die return boxen gemaakt uit karton met dezelfde afmetingen. En ge kunt als ge iemand kent met een 3d printer, daar goeie inserts voor downloaden.

Voor de player cards heb ik een grote doos gekocht, waar een paar duizend kaarten in konden. Maar die begint aardig vol te geraken.
Old 15-12-2020, 15:38   #42   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Allez jom, player cards gaan toch in een binder of een map met sleeves?
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2020, 17:29   #43   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Hoeveel mappen storet gij zo? . Als je alle kaarten optelt van alle cycles zijn er ondertussen 1603 player cards.

Heb mij vandaag deze gekocht. Scenario kaarten zitten voorlopig in de Return To boxen, maar het probleem is dat bvb Return to NotZ half leeg zit, zelfs met de player cards van die cycle.

Eerste scenario van TFA gespeeld vandaag. Best wel plezant, interessante nieuwe mechanics, al is het behoorlijk kut dat ik door die supplies 1 trauma en 1 damage incasseer .

Hoe kut is die poison weakness voor de rest van die campaign? Ik heb ze er nu uitgehaald door 1 van mijn supplies, maar het kan zijn dat dat helemaal niet nodig was. Finn met zijn lage willpower was toch serieus zwak, zal eens wat upgrades moeten zoeken om daar iets aan te doen.
Old 15-12-2020, 17:57   #44   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Hoe testen jullie custom decks? Gewoon een random scenario pakken en vlug eens doorknallen?
Gewoon een campaign beginnen en spelen tot ge uit zijt of verloren.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2020, 17:58   #45   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Hebben jullie zaken aangekocht om dat wat te organiseren?
Want die standaarddoos is echt fucking nutteloos.
Ik werd op den duur zot van alle kaarten uit te zoeken uit plastieken bags, dus ik heb deze 2x gekocht (ik heb de core set dubbel):

https://www.spelhuis.be/Living-Card-...08240F62289EC5

Alles is nu superhandig en netjes gesorteerd, maar quite frankly na 2 campaigns zitten beide dozen ook al terug propvol...
Old 15-12-2020, 18:03   #46   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Gewoon een campaign beginnen en spelen tot ge uit zijt of verloren.
En wat als na 1 scenario blijkt dat sommige combo's minder goed werken dan gedacht of dat sommige kaarten niet brengen wat je in gedachten had? Gewoon doorspelen en uzelf vervloeken om een gedrocht samen te stellen? .
Old 15-12-2020, 18:20   #47   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by wjw View Post
In volgorde van Meest -> Minst Lovecrafty campaigns.

Dreameaters
Circle Undone
Dunwich
Carcosa
Forgotten Age
Night of the Zealot
Dus wacht, de campaign van de core set is dus al de minst Lovecrafty? Dan gaat het nooit iets worden vrees ik .
Old 15-12-2020, 18:50   #48   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
En wat als na 1 scenario blijkt dat sommige combo's minder goed werken dan gedacht of dat sommige kaarten niet brengen wat je in gedachten had? Gewoon doorspelen en uzelf vervloeken om een gedrocht samen te stellen? .
Fixen met xp .
Old 15-12-2020, 20:20   #49   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Heb mij vandaag deze gekocht.
Laat eens weten hoe dat uitdraait. Ziet er wel mooi uit. Alles zit bij mij in een DIY omgebouwde stevige kartonnen doos, met dividers gevonden op BBG afgeprint op dik papier. Maar die doos begint ook zo goed als stampvol te zitten, dus ik moet ook op zoek naar iets anders. Dat ziet er wel leuk uit.

Hoe zie je de verschillende stijlen, want ik weet niet goed wat ze bedoelen met de keuzes. En waar kies je dan dat je de arkham horror-print wilt?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2020, 21:24   #50   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Ik vind een binder onhandig, omdat ik niet zou weten hoe ik de kaarten dan moet sorteren. Wat doe je met nieuwe kaarten?. Khad misschien specifieker moeten zeggen dat de player cards sleeved in een specifiek lasercut houten doos zitten met een compartiment voor elke class. Soortgelijk aan wat Bjorn hier postte. Deckbuilding doe ik toch altijd op arkhamdb.

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Dus wacht, de campaign van de core set is dus al de minst Lovecrafty? Dan gaat het nooit iets worden vrees ik .
Ja. Uiteindelijk is elke campaign een samenraapsel van monsters, enge dromen, het vervagen van realiteit en keuzes waarvan je de volledige consequenties vaak niet begrijpt. In de Night of the Zealot zitten er al geen nachtmerries, geen afdaling in een Godenwereld en weinig keuzes met vreemde consequenties. Als je 1 campagne wilt proberen raad ik sterk Carcosa aan. Ja, die is Lovecrafty, maar wel op een heel erg fijne manier.

Quote:
Hoe testen jullie custom decks? Gewoon een random scenario pakken en vlug eens doorknallen?
Veel deck shuffles op't toilet op arkhamdb. Helpt enorm bij het jezelf aanleren van wat je als startkaarten wilt hebben. Maakt je normaal ook snel duidelijk welke kaarten sterker zijn.

Economie en hp/sanity managen is moeilijker en merk ik pas tijdens het spelen. Kmerk wel op dat meeste van mijn vrienden iets teveel assets in hun deck steken en beter wat meer elementaire kaarten zoals Perception/Overpower in hun deck zouden steken. Vaak pakken ze automatisch een Emergency Cache, wat soms de goeie keuze is, maar een welgemikte Perception/Overpower/.Guts... kan effectiever zijn. De balans van die kaarten zit erg goed.

Emergency Cache: kost 1 action to draw, 1 action to play. Geeft +3 coins.
Perception: kost 1 action to draw. Geeft +2 op skill check, +1 card op succes.
Old 15-12-2020, 21:29   #51   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Dit is trouwens ook een enorme aanrader als je fan bent van Arkham lcg.

https://www.bbc.co.uk/programmes/p06...odes/downloads
Old 17-12-2020, 14:52   #52   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Net het 3e scenario uit Forgotten Age gespeeld en ofwel doen wij iets verkeerd, maar deze campaign is gewoon tot nu toe veel leuker dan de core set of Dunwich.

Alle acts kunnen clearen in Threads of Fate, wat een klein mirakel was. Ik had sjans dat ik met 3 enemies engaged was, 2 hunters en Elusive kon spelen, waardoor ik rechtstreeks naar de locatie kon waar Alejandro zat. Heel dat evaden is allemaal leuk trouwens, maar als daar ineens 4 enemies zich een weg banen tot bij u heeft dat wel een serieuze impact op uwen tikker .

Ik vind heel de setup met dat exploren wel nice gedaan en dat Vengeance aspect doet u ook wel andere tactieken evalueren en zoeken.

Ik ga mij die woorden hier nog ferm beklagen want ik vermoed dat we nog serieus zullen afgemaakt worden verder in de campagne, maar tot nu toe heb ik mij al kostelijk geamuseerd.
Old 18-12-2020, 22:10   #53   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Vanavond Heart of the Elders gespeeld en zit daar geen gigantische flaw in, in Part I? Doordat we maar 1 locatie hebben geexplored in het vorige, mogen we geen mulligan doen. Alleen, dat scenario herstart telkens. Dus in principe kan je gewoon telkens resignen tot je een hand hebt waar je iets mee kan.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor het advancen. We zijn geeindigd met 3 pillars, dus theoretisch gezien kan je moven, investigating met 2 om 2 clues te pakken, terugkeren en dan telkens resignen tot je alle pillars hebt. Je kan geen XP meer grinden, maar die paar XP gaat nu ook weer niet het verschil maken.
Old 18-12-2020, 22:29   #54   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Lap kwou met die andere dude spelen maar ge kunt dus met 1 core set niet met 2 dudes spelen.. Dus ben ik Agnes.
Alles klaargestoken en gesleeved, vannacht nog wat regels enzo checken want denk dat we eerste keer veel verkeerd hebben gedaan.

Morgen opnieuw beginnen en hopelijk 2e campaign ook uitspelen.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2020, 15:27   #55   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Vanavond Heart of the Elders gespeeld en zit daar geen gigantische flaw in, in Part I? Doordat we maar 1 locatie hebben geexplored in het vorige, mogen we geen mulligan doen. Alleen, dat scenario herstart telkens. Dus in principe kan je gewoon telkens resignen tot je een hand hebt waar je iets mee kan.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor het advancen. We zijn geeindigd met 3 pillars, dus theoretisch gezien kan je moven, investigating met 2 om 2 clues te pakken, terugkeren en dan telkens resignen tot je alle pillars hebt. Je kan geen XP meer grinden, maar die paar XP gaat nu ook weer niet het verschil maken.
Eventjes gegoogled en dat blijkt te kloppen. Nu als je het de eerste keer speelt weet je op voorhand niet dat je kan resetten zonder penalty. En als je de Return versie speelt is er ook een voordeel om niet te resetten.
Old 19-12-2020, 20:26   #56   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Ik ga mij die woorden hier nog ferm beklagen want ik vermoed dat we nog serieus zullen afgemaakt worden verder in de campagne, maar tot nu toe heb ik mij al kostelijk geamuseerd.
Ja, had beter mijn bakkes gehouden. Net City of Archives gespeeld, what a fucking cunt. Dan waren er mensen op Reddit die durfden beweren dat het plezanter wordt vanaf scenario 5 lol. Ik had goesting om in het midden alles gewoon weg te steken en op ebay te zetten. Niet omdat het te moeilijk was ofzo, gewoon de mechanics die echt nergens op trekken. De vorige scenarios waren nu ook niet echt met de vingers in de neus, maar dit is gewoon mechanics uitvinden om stokken in de wielen te steken, zonder erbij stil te staan wat de gevolgen zijn of dat het uberhaupt nog plezant is.
Old 19-12-2020, 23:10   #57   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Lol ging vlug eens Tha Gathering doorvliegen en hopelijk Midnight Masks ook uitspelen.
We zijn 3u bezig geweest aan The Gathering en hebben serieus afgezien, ik was bijna dood, veel te veel horror en damage gepakt met Agnes.
Met haar 2 combat en 3 agility toch geen sinecure als er enemies spawnen..

Act advancen, mag je "kiezen" wanneer je dit doet? Of moet je altijd een ronde uitspelen?
Mag je bijvoorbeeld eerste allebei de investigator phase doorlopen en dan act advancen zonder enemy phase en upkeep?
Old 19-12-2020, 23:17   #58   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Lol ging vlug eens Tha Gathering doorvliegen en hopelijk Midnight Masks ook uitspelen.
We zijn 3u bezig geweest aan The Gathering en hebben serieus afgezien, ik was bijna dood, veel te veel horror en damage gepakt met Agnes.
Met haar 2 combat en 3 agility toch geen sinecure als er enemies spawnen..

Act advancen, mag je "kiezen" wanneer je dit doet? Of moet je altijd een ronde uitspelen?
Mag je bijvoorbeeld eerste allebei de investigator phase doorlopen en dan act advancen zonder enemy phase en upkeep?
Je kan dat niet doen wanneer je wil. Dikwijls hangen er condities vast aan het advancen van de act. Bvb in The Gathering, ik denk voor Act 2a moeten de investigators die de clues "betalen" in The Hallway zitten. Als er niets bijstaat, is het een Free Trigger en die vallen op bepaalde momenten in elke phase. Op pagina 23 van de rules reference zie je wanneer die free triggers vallen in elke phase/player window. In het begin zou ik die pagina open leggen naast je en religieus die stapjes overlopen, want daar kan je gigantisch veel tegen zondigen .

Pas daar wel mee op, want in veel gevallen is het advancen van een act niet al te voordelig voor de investigators. Dikwijls spawnen er enemies die je liever niet tegenkrijgt aan het einde van uw beurt, vlak voor een Enemy Phase.

Last edited by Bjorn; 19-12-2020 at 23:36.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2020, 00:26   #59   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Okay thx, heb net rules reference uitgelezen en wel paar dingen weer die we fout deden
Old 21-12-2020, 07:35   #60   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ik heb ťťn doos voor 1000 kaarten (https://www.archonia.com/boardgamesh...f+1.000+cards/) en ik heb tot nu toe al 1 return to doos (dunwhich).
Passen daar sleeves kaarten in?
Ben nog aant denken hoe ik het ga doen..
Denk ook wel binder voor player cards die ik dan sleeve voor m'n deck en dan nog een manier om de scenario cards te organisen
Verlang al naar Midnight Masks en verlang stiekem ook al om Dunwich Legacy te kopen ma kga wachten tot ik toch ten minste 1x het laatste scenario gespeeld heb.

Mijn maat wil al op easy spelen, ik op standaard.
Hoe moeilijk is Midnight Masks in vergelijking met The Gathering?
Hebben wel ons deck iets geupgrade nu, elk 7 XP.(waardoor we langer aan the gathering gezeten hebben om per sť die victory points te halen)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules