Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 21-12-2020, 08:34   #61   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Met 7xp zou het grootste stuk doenbaar moeten zijn. Moeilijkheidsgraad is niet zo veel verschillende van The Garnering. Als je met 1 core speelt is alles sowieso wel wat moeilijker. Standaard zou moeten lukken, zeker als je 7xp haalde in The Garnering.
Old 21-12-2020, 12:11   #62   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Misschien een rare en dwaze vraag maar hoe doen jullie het kostgewijs?
Ik ga waarschijnlijk alles met 1 maat spelen, splitten jullie dan costs of koop ieder elk om beurt ofzo?
Kzou eigenlijk wel graag alles zelf hebben maar den enige zijn die betaalt is ook maar raar ofnie
rooz is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2020, 12:36   #63   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Mijn maat wil al op easy spelen, ik op standaard.
Hoe moeilijk is Midnight Masks in vergelijking met The Gathering?
Hebben wel ons deck iets geupgrade nu, elk 7 XP.(waardoor we langer aan the gathering gezeten hebben om per sť die victory points te halen)
Midnight Masks is alleszins veel plezanter dan The Gathering, omdat je daar echt moet beginnen kiezen hoever je gaat (en zit je ook voor het eerst met tijdsdruk). Gigantisch moeilijk is het niet, want op een paar enemies na kan je met Roland gemakkelijk van de meeste vanaf geraken.

Quote:
Misschien een rare en dwaze vraag maar hoe doen jullie het kostgewijs?
Ik ga waarschijnlijk alles met 1 maat spelen, splitten jullie dan costs of koop ieder elk om beurt ofzo?
Kzou eigenlijk wel graag alles zelf hebben maar den enige zijn die betaalt is ook maar raar ofnie
Ik speel enkel met mijn vrouw, dus splitten zit er niet echt in . Wat ik online zie is dat mensen switchen per cycle. Zo zou ik het ook doen eerlijk gezegd, aangezien je dan telkens volledige cycles kan verkopen, ipv losse Mythos packs of expansions.
Old 21-12-2020, 12:40   #64   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Gisteren The Depths of Yoth gespeeld. Echt jammer dat het zo steil bergaf gaat met heel die cycle. Zowel mijn vrouw als ik zitten nu op het punt dat we al geen goesting meer hebben om aan het laatste scenario te beginnen.

Ik was na 2 rondes al defeated op sanity, dankzij de heel zwakke Willpower stats. Wat jammer is, want eigenlijk is dat scenario niet zo moeilijk, aangezien al je enemies verdwijnen eens je de nodige clues hebt voor elke depth level.

Dus om nu te beginnen aan het laatste scenario, met 2 physical en 2 mental trauma ... Goesting om gewoon alles uit te pakken, te sleeven en er daarna niet meer naar om te zien.
Old 23-12-2020, 10:54   #65   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Jullie maken het express moeilijk denk ik.

Als je op easy speelt kan je technisch gezien best een personage spelen met balanced stats. Anders haal je geen voordeel uit een redelijk gulle chaos bag. Die 1 Willpower van Finn is dus niet handig.
Als je wilt, probeer dan eens deze Ashcan uit in je volgende campaign. Dit was een van mijn sterkste decks met balanced stats. Maar ik weet natuurlijk niet of je de cardpool hebt om al die kaarten te spelen.

https://arkhamdb.com/decklist/view/1...pert-taboo-1.0

Last edited by wjw; 23-12-2020 at 11:15.
wjw is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2020, 11:38   #66   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by wjw View Post
Jullie maken het express moeilijk denk ik.

Als je op easy speelt kan je technisch gezien best een personage spelen met balanced stats. Anders haal je geen voordeel uit een redelijk gulle chaos bag.

Als je wilt, probeer dan eens deze Ashcan uit in je volgende campaign. Dit was een van mijn sterkste decks met balanced stats. Maar ik weet natuurlijk niet of je de cardpool hebt om al die kaarten te spelen.

https://arkhamdb.com/decklist/view/1...pert-taboo-1.0
Geen idee eerlijk gezegd hoe ik het mij "te moeilijk" kan maken . Op zich is Finn wel redelijk gebalanceerd, het is enkel zijn Willpower dat volledig underpowered is. Maar zowel Combat, Agility en Knowledge hebben meer dan redelijke stats.

Ik heb nog niet met Pete gespeeld, omdat die nogal kritiek kreeg op Reddit (geen idee meer wat juist het probleem was). Een aantal van die kaarten komen uit Carcosa zie ik, wat ik helaas nog niet heb, dus ik zal nog wat geduld moeten hebben.

Gisteren nog eens op ArkhamDB zitten browsen, maar met de card pool die ik voorlopig heb zie ik weinig mogelijkheden om de challenges van de huidige run op te lossen. Je hebt wel kaarten zoals Guts, maar heel veel van die treacheries laten u testen op 3 en 4, wat statistisch gezien op Easy zelfs bijna niet mogelijk is.

Tijdens de huidige campaign had ik in mijn eerste beurt Leo di Luca gespeeld en in de eerste Mythos trok ik Crypt Chill. 5 resources down the drain en les geleerd.
Old 25-12-2020, 14:07   #67   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Encounter cards testen in bijna alle gevallen willpower of voetje. Een stat 1 willpower is dus far from balanced. Het betekent dat je personage gaat afzien tijdens de encounter phase.

Bepaalde kaarten helpen daartegen, de opvallendste:

You handle this one: https://arkhamdb.com/card/04028

en

Ward of Protection (2): https://arkhamdb.com/card/03270

Maar dan heb je iemand nodig in je team die dat kan spelen. Onthoudt ook dat af en toe een skillcheck of opdracht in je threat area kan gedaan worden door een andere investigator. Een goed voorbeeld is Cover Up van Roland Banks. Ook andere investigators kunnen helpen met die weakness af te betalen.

Natuurlijk heb je wel pech als je Crypt Chill trekt net na het spelen van Leo. Het kan zeker geen kwaad om de encounter card symbolen van Crypt Chill en Ancients evils te leren kennen, zodat je je daartegen kan wapenen.
Old 26-12-2020, 16:44   #68   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

pff Midnight Masks was erg snel gedaan en geen enkele cultist..
kdenk dak gewoon dunwich ga orderen nu
Old 27-12-2020, 18:06   #69   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Opbergdoos is deze week toegekomen en dit weekend alles in elkaar geflanst.

Ik heb 2 linkerhanden en om dat in uw living te zitten doen zou ik het niet aanraden. Alle stukken moeten aan elkaar gelijmd worden met houtlijm en dat was dikwijls een gepruts (en ik ben dan zo een geval dat begint te vloeken als er ergens 1 mm ruimte tussen zit). Klemmen gebruiken was volgens die vent niet nodig, maar hij gaf als advies om rubber bands te gebruiken. Geen idee waar je elastieken van die grootte kan vinden, dus het was een beetje gepruts met druk proberen zetten en hopen dat het niet teveel doorbuigt. Geef mij toch maar oplossingen waar het gewoon al in elkaar zit.

Al bij al zit alles nu proper weg, maar ik snap niet goed waarom Arkham Horror enkel op de lange zijde staat en niet op de korte. Zoals je kan zien op de foto zie je dus niet welke doos het is als het in de kast staat. Er zitten ook wel standaard dividers bij, maar ik ga eens zien of ik er op Etsy kan bestellen waar duidelijk op staat wat voor kaarten erachter zitten.

edit>
Kaarten zitten nu gesorteerd op class en op name. Dat leek ons het meest logische, aangezien binnen een cyclus de player cards ook niet mooi op nummer aansluiten. Kijken of er een kaart verdwenen is, is nu wel een opgave geworden. Aan de andere kant hebben we de redenering gemaakt dat op naam zoeken meer gaat voorvallen, dus dat dat het minst problemen ging veroorzaken.

edit2>
Bij die doos zitten nog 2 trays voor scenarios, maar geen idee of dat gaat gebruikt worden hier. Er zitten ook 3 trays bij voor tokens, wat we wellicht wel gaan gebruiken. Maar die moet ik nog in elkaar steken.

Last edited by Bjorn; 27-12-2020 at 18:19.
Bjorn is online now   Reply With Quote
Old 28-12-2020, 14:30   #70   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

waar gekocht mss?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2020, 19:39   #71   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
waar gekocht mss?
Customised Gaming. Ik heb het wel via Etsy gekocht. Geen idee of ze verzenden naar BE adressen, maar je kan het altijd eens vragen.
Old 30-12-2020, 10:18   #72   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Dunwich Legacy is in.
Rex wordt precies veel "afgeraden" omdat hij OP is, maar ik zou graag Rex & Zoey spelen op standard difficulty.

Ga toch eens wat storage moeten bestellen, fucking moneysink lol.
Old 30-12-2020, 10:38   #73   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ge moet uzelf toch zeker 1 keer de Rex Zoey combo zonder nerfs gunnen. Zelfs taboo Rex met Zoey is nog steeds een supercombo.
Old 30-12-2020, 11:17   #74   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Dunwich Legacy is in.
Rex wordt precies veel "afgeraden" omdat hij OP is, maar ik zou graag Rex & Zoey spelen op standard difficulty.

Ga toch eens wat storage moeten bestellen, fucking moneysink lol.
Rex is veel te goed om hem links te laten liggen. Peet is een stofzuiger als het aankomt op clues grabben. Ik zie weinig problemen met characters die in sommige gevallen overpowered zijn. Er zit genoeg diversiteit in het spel om in te spelen op sommige investigators hun sterktes en die sterk af te zwakken. Vooral als ik lees dat je enorm veel moeite had met Midnight Masks, zou ik OP investigators niet meteen afschieten .

Rex's Curse is wel 1 van de meest ambetante weaknesses die ik al tegengekomen ben. Ik kan mij geen enkel scenario herinneren dat wij gespeeld hebben waar hij niet minstens 1x op tafel lag.
Old 30-12-2020, 11:30   #75   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Ist eigenlijk de bedoeling dat ge campaigns speelt met de investigators van die campaign?
I guess not.
We kunnen nu bv Dunwich spelen met zoey en rex en dan daarna nog eens midnight masks proberen?
Old 30-12-2020, 12:50   #76   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Ist eigenlijk de bedoeling dat ge campaigns speelt met de investigators van die campaign?
I guess not.
We kunnen nu bv Dunwich spelen met zoey en rex en dan daarna nog eens midnight masks proberen?
Yep, maakt weinig uit. Wij hebben bvb de core gespeeld met Rex en Nathaniel (en nog gefaald in Devourer Below, lol). Campaigns introduceren nieuwe investigators, maar er is niets dat u tegenhoudt om die investigators overal te gebruiken.
Old 02-01-2021, 11:37   #77   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kheb het ook gekregen voor nieuwjaar ��

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 15:07   #78   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Dankzij dit verderfelijk forum heb niet alleen Frosthaven en ISS Vanguard gebacked, maar vorige week ook Tainted Grail gekocht.

On topic: waar kan je Arkham LCG best kopen? En volstaat de core set om te beginnen?
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 15:34   #79   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Core set volstaat om te beginnen maar daar haal je toch ook maar 4-5u max uit. Kijk eens op tweedehands fb-groepen, daar passeert die geregeld.
kar is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 18:04   #80   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Denk er mss ook nog eens 2x over na . Het hele pay to win aspect van AH begint mij systematisch op de zenuwen te werken als ik eerlijk ben.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules