Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 03-01-2021, 18:09   #81   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Hoeveel kost een core box en 1 volledige campaign en hoeveel uur ben je zoet met 1 campaign?
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 18:37   #82   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Core box is 40, volledige cycle zal wellicht iets van een 140 euro zijn? Aantal uur zoet hangt er vanaf. De core set, incl. de regels onder de knie krijgen zal wellicht makkelijk de 20 uur halen. Voor een volledige campaign zal dat ook wel zoiets zijn en dan heb je het nog maar 1x gespeeld. Als je dan nog eens The Return To speelt en eens andere investigators probeert mag je gerust x2 of x3 doen.

Hou er alleen rekening mee dat met 1 core set je vast zit met een beperkt aantal combinaties van investigators.

Ik zou gewoon eens een core set proberen om te zien of het je ligt qua mechanics. Vanaf je 1 cycle bijkoopt, ben je eigenlijk verplicht om daar nog eens een core set bij te nemen, want het gebrek aan sommige kaarten begint heel snel op te spelen.
Old 03-01-2021, 21:43   #83   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Arkham Horror is echt niet pay to win. Je koopt wat je wilt en je speelt op moeilijkheidsgraad die je wil. Het niet competitief. Met 1 core en 1 full cycle kan je een blinde playthrough op hard winnen. Toegegeven, als je alles wilt hebben is het duur. Het kost een goeie 300 euro om alles te kopen wat er per jaar uitkomt en het spel is nu al meer dan drie jaar bezig dus je kan de rekensom maken.

Aan 1x core heb je genoeg om het spel te testen. Maar het spel is wel aanzienlijk leuker als je een full cycle speelt. Met 1x core zijn de deckbuilding opties minimaal. Het spel is heel erg herspeelbaar en je bent er vele uren mee zoet. Wij doen zo een 3-4 uur over 1 scenario. Een campaign telt 8 scenario's. Dus dat is 32 uur per campaign cycle.
Old 03-01-2021, 23:57   #84   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Heel toevallig verkoopt iemand dit net voor 100 euro. Topdeal eigenlijk: https://www.facebook.com/photo?fbid=...03420369707865
kar is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 00:04   #85   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Heel toevallig verkoopt iemand dit net voor 100 euro. Topdeal eigenlijk: https://www.facebook.com/photo?fbid=...03420369707865
inhoud niet beschikbaar
Old 04-01-2021, 08:09   #86   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ah, ge moet eerst in deze groep zitten: https://www.facebook.com/groups/1254433297939929
kar is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 08:43   #87   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ja das wel netjes. Nieuw is dat 200 euro + capsules en tray. En da's een ideale startset.
Old 04-01-2021, 10:44   #88   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Sowieso scherpe prijzen die man.
UC +exp+insert voor 40 EUR. Je betaald atm nog steeds meer voor de exp alleen.

Als jij hem niet neemt Exreey, wil die die Arkham set precies wel

Last edited by Turtle; 04-01-2021 at 10:56.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 10:46   #89   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Doe maar, ik heb graag de originele dozen erbij
Old 04-01-2021, 16:31   #90   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Opbergdoos is deze week toegekomen en dit weekend alles in elkaar geflanst.
Is dat de XL-versie of de gewone? En wat zit daar nu in bij jou, base game + 2 cycles en dan nog zoveel plek over?
Even door hun site gegaan, en het komt op 20 pond verzending naar BelgiŽ. Dat is wel veel. Zou daar dan nog extra import tax opkomen nu met brexit?

Soit ... het moment dat je beseft dat je ťcht te ver aan't gaan bent in een franchise (ťťn boek is zelfs uit Griekenland overgevlogen, vreemd genoeg aan bijna dezelfde verzendkost als eentje uit BelgiŽ):

Last edited by HeLLBirD; 04-01-2021 at 16:37.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 17:08   #91   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Vertical XL versie + 3 token trays. De XL versie komt standaard met 2 trays die je erboven kan plaatsen:

Ik steek daar voorlopig mijn scenarios in, maar die worden normaal gezien allemaal bijgesneden en dan in een plastic mapje gestoken in een kaft. Ik zie voorlopig niet echt het nut van die 2 trays, maar misschien verandert dat nog.

De 3 trays die je ziet als optie zijn deze token trays:

Niet alle damage tokens geraken erin helaas, dus we hebben er een paar apart gestoken. Maar wij spelen enkel met 2, dus we kunnen nooit zoveel damage incasseren dat we alle tokens nodig hebben.

Qua kaarten, zo ziet het er zo uit momenteel:

Links zitten alle spelers kaarten:
- 1x Core set
- The Forgotten Age full cycle
- Dunwich full cycle
- Circle Undone expansion + 3 Mythos packs.
- Nathaniel Cho deck
- Harvey Walters deck

We zijn momenteel nog bezig, dus onze decks van de huidige play-through zitten er nog niet in.

Rechts zitten alle encounter kaarten van The Circle Undone, t.e.m. For The Greater Good.

Uiteindelijk zijn we van plan om de encounter decks voorlopig bij RTNOTZ te steken, aangezien die doos amper kaarten bevat. Ik ga wellicht dividers bestellen bij Etsy, aangezien het nog wel even zal duren eren de RT box voor The Circle Undone gaat uitkomen.

Ik ben van plan om 1 dezer nog een doos te bestellen, al zijn ze precies uitverkocht op Etsy (maar niet op hun website). Douanekosten is vanaf 140 GBP als ik mij niet vergis. Hij zal wel een customs form moeten invullen, dus geen idee of hij daar nog extra kosten voor gaat aanrekenen.

Quote:
Originally Posted by wjw View Post
Arkham Horror is echt niet pay to win. Je koopt wat je wilt en je speelt op moeilijkheidsgraad die je wil. Het niet competitief. Met 1 core en 1 full cycle kan je een blinde playthrough op hard winnen.
Statistisch kan dat idd ja. 0.01% kans is ook een kans op winnen. Maar wees eens eerlijk, hoe groot is die kans? En blind? Daar geloof ik geen hol van .
Old 04-01-2021, 17:36   #92   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Ik ben van plan om 1 dezer nog een doos te bestellen, al zijn ze precies uitverkocht op Etsy (maar niet op hun website). Douanekosten is vanaf 140 GBP als ik mij niet vergis. Hij zal wel een customs form moeten invullen, dus geen idee of hij daar nog extra kosten voor gaat aanrekenen.
Had gezien dat jouw etsy-link niet meer werkte (maar hun site wel). Maar is deze niet hetzelfde, maar dan in euro?:
https://www.etsy.com/nl/listing/6488...h-customisable
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 19:16   #93   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Had gezien dat jouw etsy-link niet meer werkte (maar hun site wel). Maar is deze niet hetzelfde, maar dan in euro?:
https://www.etsy.com/nl/listing/6488...h-customisable
Bij mij staat die in pond . Maar dat is de doos ja.
Old 04-01-2021, 21:37   #94   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Statistisch kan dat idd ja. 0.01% kans is ook een kans op winnen. Maar wees eens eerlijk, hoe groot is die kans? En blind? Daar geloof ik geen hol van .
We spelen altijd op Hard. Expert vinden we wel een brug te ver. Maar dat moet doenbaar zijn als je de scenario's herspeelt en goed kent.

Path to Carcosa, Circle Undone en Dreameaters alledrie blind gewonnen van de eerste keer. Return to Carcosa idem.

Dunwich op Hard eerste keer verloren net voor de finale, tweede keer gewonnen. De eerste keer speelde ik Roland Banks met een deck dat zo snel mogelijk probeerde door al zijn kaarten te gaan met het achterliggende idee dat zijn weakness Cover Up niet meeroteert als je door al zijn kaarten gaat... Maar die strategie werd keihard afgestraft door het encounter deck

Forgotten Age ongeveer 5 keer verloren in de eerste 2 scenario's of opgegeven. Dan in 1 keer gewonnen zelfs met een gigantische handicap op het einde, met 1 personage dat anders was.

En tis echt niet zo dat wij geniaal goed zijn en nooit fouten maken. Wij hebben wel 1 account op arkhamdb en maken daar alle decks met wel wat overleg op Whatsapp. Dus ja, daar steken we wel wat tijd in. Maar er wordt ook geŽxperimenteerd met deck ideeŽn die af en toe verkeerd uitpakken.

Last edited by wjw; 04-01-2021 at 21:42.
wjw is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 22:23   #95   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dan hebben jullie ongelooflijk veel geluk met wat je uit die chaos bag trekt. Misschien eens tijd om de cijfers voor Euromillions van volgende week hier te posten? . We hebben nog maar zelden voorgehad dat 1 van ons investigators uit de campaign gehaald moest worden, maar wel al regelmatig dat 1 iemand een scenario alleen moet afwerken. In AH is "uitspelen" ook wel een vrij ambigu begrip natuurlijk, want in principe is allebei defeated worden ook een vorm van uitspelen.

Dit is mijn eerste poging. Kaart pool is vrij beperkt helaas, al hebben we nu toch al redelijk wat Mythos packs geopend. Heb geprobeerd de 12-10-8 regel te respecteren. In dubio over Emergency Cache, aangezien er een aantal kaarten inzitten die 4 resources kosten, wat wel pittig is.

De bedoeling is om deze te koppelen aan een Seeker, maar uit ervaring weet ik dat af en toe kunnen investigaten wel van pas komt bij een Guardian. Vandaar de Flashlight ook. Grete Wagner zou kunnen helpen, maar een kost van 5 is wel pittig. Voor dat bedrag heb je 2x Flashlight en je kan nog Perception committen ook.
Old 05-01-2021, 23:46   #96   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Welke expansions heb je? Kheb een heleboel suggesties bij dat Zoey deck.

En nogmaals wij hebben geen waanzinnig geluk bij de chaos bag, bij een niet essentiŽle check bv. Een investigate van 1 clue coveren we pakweg 75-80% van de bag. Als skull dan -4 is, dan coveren we -4. Bij een belangrijke check bv. Combat met retaliation of vicious blow/deduction coveren we bijna altijd alles behalve all fail.
Old 06-01-2021, 10:33   #97   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Een beetje ingeschat welke kaarten je hebt (Core 2x, Forgotten age en Dunwich en Nathaniel Cho) en geen taboo.

https://arkhamdb.com/deck/view/1167753

Zoey heeft hoge fight en willpower values. Dus die wil je maximaal gebruiken. Investigate en Agility zijn zo laag, je kan ervan uitgaan dat je daar nooit een skillcheck mee gaat halen.

Aangezien je met 2 spelers gaat spelen is een volledige fighter build voor zoey niet optimaal, omdat je met 2 spelers te weinig encounter cards trekt om elke ronde minstens 1 enemy te trekken. Anderzijds, als je een monster trekt tijdens de eerste mythos phase moet Zoey wel combat ready zijn, anders ga je heel veel tijd verliezen en schade nemen.

Dus als je Mulliganed aan de start van het spel mik je op deze kaarten:

.45 automatic
machete
prepped for the worst

als je daar al 1 van hebt in je mulligan kan je mikken op je andere goeie start/vechtkaarten:

Zoeys Cross
Beat Cop
Emergency Cache
Stand Together
Safeguard
Physical Training

Al de andere kaarten komen pas later in het spel van pas.

Behalve fighten wou je dus dat Zoey ook clues kon zoeken, maar enkel om wat te helpen. De meeste clues gaat je seeker vinden. Dat kan je makkelijk doen met je hoge willpower en wat spells.

Rite of Seeking en Drawn to the Flame zijn daar allebei goed voor.

Om je willpower en fight te boosten naar waarden waarmee je elke skill haalt heb je physical training nodig en geld: stand togeter, emergency cache. En Overpower en Guts gaan natuurlijk ook helpen.

Delve steekt erin om tijdens de eerste twee scenario's die normaal redelijk vlot zouden moet gaan, je xp te boosten en dan weg te smijten en te vervangen. Als je dat te eng vindt kan je ook gaan voor een:

- Drawn to the flame (Mystic)
- 2de Fearless want Horrorheal is misschien een ding. Probeer geen mental trauma te pakken.

Eventueel pak je Smoking Pipe mee voor extra horror heal en gooi je een Dodge weg. Maar je kan ook mikken op Moment of Respite (lvl3 neutraal) en dat wisselen voor een Delve.

Als je Winnifred starter deck hebt zou je eventueel ook voor 2x Mauser kunnen gaan ipv. Delve.

Last edited by wjw; 06-01-2021 at 10:54.
wjw is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2021, 13:29   #98   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Gisteren mijn Arkham box toegekregen en vanmorgen mijn allereerste scenario's gespeeld (The Gathering en Midnight Masks).
OMG hoe zot goed is dit spel!!! Heb de 2 scenario's solo met 2 investigators gespeeld, puur met de basic decks zoals ze in de manual staan.
Het eerste scenario is Wendy gesneuveld op het einde, Roland heeft het scenario tot een goed einde gebracht.
Het 2de scenario zag er zeer intimiderend uit in het begin maar viel uiteindelijk veel beter dan verwacht: er in geslaagd alle 6 doelwitten binnen te halen Het was op 't einde wel een fameuze triller: het laatste target heb ik in mijn laatste actie binnengehaald toen er 7 van de 8 doom counters lagen...
Vanavond het 3de scenario eens opstarten.

Ik ga me wel moeten inhouden of ik ga hier giga veel geld aan verliezen. Als die extra sets en boosters, en op Etsy kan je nog eens honderden euros spenderen aan betere tokens, inserts, dividers en noem maar op

1 rules vraagje: Magnifying Glass: die "fast +1 Int" is dat permanent of discard je die na gebruik?

Last edited by ExReey; 09-01-2021 at 13:33.
Old 09-01-2021, 15:24   #99   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dit gaat wellicht raar klinken, maar ik ben er quasi 100% zeker van dat je regels verkeerd hebt geinterpreteerd als je alle 6 de cultists gepakt hebt in Midnight Masks, zeker in een allereerste play through .

Ik ben bijna nog niemand tegengekomen (zelfs tussen de veteranen) die daarin slagen.
Old 09-01-2021, 16:52   #100   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

yeah vond het ook erg vreemd maar ik ben dan ook een noob
straks dunwich gaan spelen voor eerste keer
rooz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules