Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 09-12-2020, 21:58   #21   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik heb stadia even getest (browser) met destiny 2 omdat het gratis beschikbaar is.
Eerste test met wifi was verschrikkelijk, maar mijn laptop netwerkkaart is ver van optimaal.

Daarna geswitched naar kabel en dat was zeer ok
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2020, 09:09   #22   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
ik heb stadia even getest (browser) met destiny 2 omdat het gratis beschikbaar is.
Eerste test met wifi was verschrikkelijk, maar mijn laptop netwerkkaart is ver van optimaal.

Daarna geswitched naar kabel en dat was zeer ok
Idem.
Alleen heb ik alleen met kabel getest. Ik ga straks testen op mijn eigen pc en zien of dit beter gaat. Allezins op de laptop was het totaal niet speelbaar.
Old 10-12-2020, 11:28   #23   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
rustig bjorn, jelliuz kan toch maar zeggen wat hij heeft meegemaakt? en hij is zker niet de enigste met dat probleem, ik ken toch eigenlijk ook niemand die het geweldig vindt.

ik heb 't niet nodig dus heb wel geen persoonlijke ervaring, dat gaat hier alleen binnekomen als mijn pc kaput is en ik wil gamen op mijn laptop.
"Ik ken niemand" is nogal een zwak argument, nee? Check eens /r/stadia, het zit daar vol mensen die het geweldig vinden en niet de problemen melden waarvan jelliuz boven een emmer moet gaan hangen. Net zoals ik het geen argument vindt omdat iemand eens 1 spel getest heeft voor 5 minuten, helemaal in het begin en daar dan heel zijn mening op vormt. Van mij mag het, maar dan moet je _elk_ spel neersabelen, incl. Cyberpunk, want ahja, daar zitten bugs in bij de launch.

Nogmaals, ik heb er ondertussen 150 uur opzitten, met verschillende games, en ik heb amper problemen gemerkt. Dat was op wifi, op een macbook, met een Switch Pro controller verbonden via BT. Buiten hier en daar wat gestutter, maar glitches heb je op PC/console ook. Spider-man op PS5 crasht hier elk uur denk ik, al is het wat verbeterd de laatste week.

Je kan veel zeggen van Stadia, geen fan zijn van het model, maar de technologie werkt wel degelijk. Waar velen de bal misslaan is het doelpubliek. Stadia is geen platform voor hardcore gamers die van onderbroek moeten wisselen als ze 4k op 60fps spelen. Waar wel de winst ligt is bij mensen die weinig tijd hebben om te gamen en die niet willen investeren in high end gear. Als je een spel opstart, moet je geen half uur wachten omdat er weer eerst een system update moet gedownload worden en dan een patch van 75 gig. Eerder dit jaar had ik het vrij druk, dan is het wel een zegen dat, als ik eens een half uur vrij had, ik gewoon mijn controller moest aanzetten, stadia.google.com openen en 10 seconden later zat ik ingame.

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
vanaf minuut 5, perfect objectief gemeten data

ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat er input lag is?
Ah bon, quote mij eens waar ik zeg dat er helemaal geen is? Wat ik wel contesteer is dat "het is onspeelbaar". Dat is helemaal niet waar en er zijn voorbeelden genoeg van mensen waar het perfect werkt (mijzelf incl.). Alleen al in deze thread zijn er 4 mensen die zeggen dat het werkt. Again, je kan geen games zoals MK spelen als de input lag overdreven is.

Home setup heeft er natuurlijk ook invloed op, maar dat geldt toch op alles? Je kan toch ook geen online shooters spelen vanuit uw tuin, op 30 meter van uw router? Dan zeg je toch ook niet "wat een kutspel, die ping is veel te hoog"?

Hoe je het ook draait of keert, game streaming is here to stay, dus ik zou er alvast maar aan wennen. Ik durf zelfs te voorspellen dat dit de laatste consoles zijn die via de conventionele manier werken. Amazon komt nu met Luna en ik ben er 100% zeker van dat Microsoft binnenkort eenzelfde model gaat aankondigen, zeker als je ziet hoe agressief ze hun abo's zitten te verpatsen.
Old 10-12-2020, 11:40   #24   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is daar nu een gratis versie van of niet? Want als ik probeer aan te loggen, stelt hij me telkens voor om een trial te doen van 1mnd die nadien 9,99 euro kost.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2020, 11:43   #25   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

normaal wel, ik had wel onmiddelijk cyberpunk gekocht maar ik heb geen pro trial geactiveerd en kon gisteren gratis destiny 2 spelen
Old 10-12-2020, 11:44   #26   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Lukt me hier in elk geval niet, kan enkel die pro activeren.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2020, 11:51   #27   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
ik ben er 100% zeker van dat Microsoft binnenkort eenzelfde model gaat aankondigen, zeker als je ziet hoe agressief ze hun abo's zitten te verpatsen.
Dat is er al halvelings met Gamepass Ultimate en tegelijk ook de doodsteek voor Stadia als het volledig uitgerold wordt. Voor €3 meer krijgt ge namelijk ook een enorme catalogus ter beschikking.

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Lukt me hier in elk geval niet, kan enkel die pro activeren.
De pro is de gratis trial versie. Gewoon tijdig deactiveren als je niet wil en na 1 maand vlieg je op de gewone gratis Stadia. Gekochte games kan je blijven spelen, gratis pro games niet meer (zoals bij ps plus ook het geval is)

Last edited by Fallschirmjaeger; 10-12-2020 at 11:56.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2020, 12:59   #28   link
Rufus
PimpMeister

Je activeert pro automatisch voor 1 maand gratis en daarna 9.99 maar je kan die sub direct cancellen en van je maand genieten.
Heb op mijn vaste PC juist iets minder dan een half uurtje destiny2 opzitten en heb geen lag ondervonden. Dus is dik in orde.
Old 10-12-2020, 13:10   #29   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
normaal wel, ik had wel onmiddelijk cyberpunk gekocht maar ik heb geen pro trial geactiveerd en kon gisteren gratis destiny 2 spelen
Dan heb je de gratis maand pro. Destiny2 kan je niet in free spelen als ik het goed heb begrepen.
Old 10-12-2020, 17:58   #30   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Ah bon, quote mij eens waar ik zeg dat er helemaal geen is?
Quote:
En nogmaals, als je Mortal Kombat op dat platform kan spelen, is al de rest gelul in de marge. Je kan geen beat-em-up spelen als er input lag is.
Het is er weldegelijk en het is minstens 40-50ms meer dan op een normale console (verschil met een gamepc met deftige gaming monitor is zelfs nog een pak groter)

Om u een idee te geven, aan 200km/u leg je 55 meter per seconde af.
50ms extra vertraging komt dus neer op 2,75 meter, wat totaal onspeelbaar is voor enige vorm van deftige competitie waar precisie belangrijk is.

Je hebt gelijk dat het de console is voor casuals, maar daarom moet je niet afschilderen als het alternatief dat zou voldoende zijn voor iemand die gamen serieus neemt
Old 10-12-2020, 21:08   #31   link
tragezot
Ne coureur

Zonet eerste anderhalf uur gespeeld en ik ben wel enorm onder de indruk van het gemak. Heb nog geen CCU, maar gewoon beamer inpluggen als tweede scherm.

Mr, hapert toch wel regelmatig. Vriendin is ondertussen beneden Netflix aan het streamen en ik denk dat dat te veel van 't goeie is voor mijn proximus lijntje.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2020, 22:14   #32   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Heb een uurtje of 2 cyberpunk gespeeld, dat ging heel vlot. Voor het gemak dat het brengt is het een super oplossing. Compressie artifacts heb ik enkel gemerkt in zeer donkere scenes.
Old 12-12-2020, 21:29   #33   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

nu ook gratis maand op proef genomen;

kort getest (op wifi) en toch positief verrast.

Eerst ff Hitman , begon wazig maar bleek nog een torrent hebben open te staan.

Daarna liep dat echt wel goed, en veel vlotter dan mijn 6 jaar oude PC dat ooit had kunnen trekken.

Daarna nog ff Destiny 2 en dat was zeker speelbaar, als je console gewoon bent.
Eens een lange kabel zoeken en test of dat beter loopt. Op termijn hier toch via Powerline het hele netwerkt hier wat boosten.
Ahja k had nog playsports stream openstaan ook dus echt wel bienkes

Last edited by Jack Carver; 12-12-2020 at 22:21.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2020, 11:04   #34   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Ahja gisteren op yt gelezen dat de stadia controller rechtstreeks op de wifi verbindt met de Google server en ge hier dus nog wat tijd

Chromecast ultra en controller zijn besteld.
Lijkt mij toch dat de performance niet slechter zal zijn dan op budget pc of last gen console dus ideaal op het nu al eens te spelen in vanilla voor de hype en dan binnen 3-4 jaar met alle toeters en bellen en de beste mods.

Last edited by Jack Carver; 15-12-2020 at 12:19.
Old 15-12-2020, 12:20   #35   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Fuaak hopelijk just op tijd nog besteld

https://playstadia.nl/nieuws/cyberpu...jdig-beeindigd
Old 15-12-2020, 13:00   #36   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Als je voor 01 :00 uur op 14 december je bestelling gedaan hebt, kom je nog in aanmerking.
Old 15-12-2020, 13:21   #37   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Kom dus nog in aanmerking
Old 15-12-2020, 18:10   #38   link
tragezot
Ne coureur

Vandaag al toegekomen zie. Pre order 9/12 en minder dan een week al in huis. Mooie actie. Graphics lijken mij toch nog een stuk scherper. Of toch zeker de kleuren.
Old 18-12-2020, 16:57   #39   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Oef,
Vandaag mail gehad dat CC ultra en controller verzonden werden!

kijk er toch naar uit op TV en op speakers te spelen ipv op 22inch scherm met headset.
Old 23-12-2020, 09:07   #40   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Oef,
Vandaag mail gehad dat CC ultra en controller verzonden werden!

kijk er toch naar uit op TV en op speakers te spelen ipv op 22inch scherm met headset.
Nu een goeie week met CCU en werkt goed, maar niet super. Over wifi krijg ik serieuze framedrops. Gelukkig kunt ge de power adapter ook wired aansluiten. Dan werkt het zeer vloeiend. Soms heb ik wel de indruk dat de gfx minder zijn. Misschien piekmomenten?

Ook al enkele keren disconnect van controller gehad en dan flipt ie precies wel en is de enige oplossing stadia opnieuw opstarten.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules