![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Data van Macbook halen
Mijn schoonvader is recent overleden, en we zouden wat documenten van zijn laptop willen recupereren. Mijn schoonmoeder heeft ooit het wachtwoord geweten, maar ze heeft al een hondertal combinaties geprobeerd, en ze geraakt er niet in.
Het gaat over een Macbook Pro 13" Unibody, ik gok een viertal jaar oud. Ik heb hem nog niet opengevezen, maar volgens mij ga ik de HD er wel uit kunnen krijgen. Maar als ik die aansluit op een ander toestel, ga ik dan uberhaupt iets van dat filesystem kunnen lezen en wat documenten recoveren? Hij had ook een icloud abo, dat hij deelde met zijn ipad, maar daar staat de data die we zoeken niet op (op het eerste zicht). Iemand tips? Kan een Apple service punt hier mss mee helpen (we hebben het aankoopbewijs van die laptop, met serienr, op zijn naam)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 link |
Waarom ben ik hier?
|
Ah voila, als je toegang hebt tot zijn iCloud met passw enal, kan je ook filevault uitschakelen indien nodig op de Macbook.
Check ook de iCloud drive of Photo's, misschien dat daar nog wel wat staat. Als hij veel foto's trok met zijn GSM is de kans groot dat die synced in zijn iCloud staan (default setting) Veel sterkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 link | |
☆☆☆
|
Overdragen van iCloud account is precies niet mogelijk:
Quote:
Tenzij er wetgeving rond is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 link |
Senior Member
|
Inderdaad, geen icloud paswoord, anders kon ik gewoon op de laptop inloggen. Maar via een Ubuntu usb bootstick en installatie van apfs modules kan ik het bestandssysteem uitlezen, ben nu de nodige data aan het kopieren naar een andere stick. Bedankt iedereen voor het meedenken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Senior Member
|
Ik heb redelijk wat gevonden, maar niet echt wat ik zocht. Ik vermoed dat die data op z'n icloud drive staan/stonden. Heeft iemand een idee waar dat fysiek op de hd van zo'n macbook wordt weggeschreven? Waar in het bestandsysteem bedoel ik dan. Ik kan het niet onmiddellijk vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|