Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 03-02-2021, 10:49   #1   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

This War of Mine

Ik ben na het spelen van de video game aan't overwegen om This War of Mine te kopen.
Heeft iemand dat hier al gespeeld? Is dat herspeelbaar of is het na een paar keer vrij afgezaagd?
Bij de video game had ik uiteindelijk wel het gevoel dat het vaak dezelfde strategie toepassen is.
Eenmaal je dan die goeie strategie weet wordt het dan ook wat te gemakkelijk en voorspelbaar imo.
Maar als er in de board game meer variatie of onverwachte gebeurtenissen zitten kan dat natuurlijk veel verhelpen.

Zijn die expansions in die zin een meerwaarde of is het basisspel al uitgebreid genoeg?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2021, 10:59   #2   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb het zelf nog niet gespeeld maar in de solo boardgamegroepen op facebook waar ik in zit zie ik het geregeld al eens passeren. Niet top 10 materiaal maar wel voldoende vernoemd dat ik het onthou. Dwz dat er genoeg mensen zijn die het goed vinden, maar niet iedereen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2021, 19:29   #3   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Video game niet gespeeld, dus mogelijks weet jij beter waaraan te verwachten - maar ik merk dat bij een redelijk deel van de mensen die afhaken, de nogal deprimerende sfeer wel een factor is (voor mij ook).

De boardgame is zeker gemaakt om "wel wat variatie" te hebben (er zijn ook paar KS expansions voor nog meer variatie); maar om nu te zeggen dat je het 30 keer kan spelen en telkens volledig anders is, dat betwijfel ik ten zeerste. Als je een story + struggle for resources wil, dan zou ik eerder Tainted Grail aanraden. De campaign story zorgt voor iets meer drive en continuiteit dan gewoon eerder losse events; idem met character evolution. Op basis van reviews en commentaren merk ik dat wel meer mensen Tainted Grail gewoon all-round beter vinden (zelfde uitgever, btw, onder andere daarom de vergelijking).
Old 05-02-2021, 01:04   #4   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Die Tainted Grail is precies wel nergens meer te krijgen, tenzij verschikkelijk duur... jammer, ik was echt stoked.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2021, 01:28   #5   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Het is een heel heel goed bordspel. Speel het wel met de app die ze ervoor ontwikkeld hebben. Dat maakt het net iets leuker.
Het is wel geen spel waar je blij van wordt. Het moet het ook hebben van de communicatie met je andere spelers.
Ik heb al de uitbreidingen, maar heb tot nu toe enkel nog maar het basisspel gespeeld, dat is al moeilijk genoeg. Al zou ik de volgende keer dat ik het speel overwegen om eens een scenario te spelen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2021, 08:21   #6   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Die Tainted Grail is precies wel nergens meer te krijgen, tenzij verschikkelijk duur... jammer, ik was echt stoked.
Een kameraad doet de zijne nog altijd van de hand

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules