Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 08-02-2021, 14:39   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Interessepeiling: The Lord of the Rings lcg

Met de vraag naar solo play in deze thread en de liefhebberij rond Arkham Horror lcg heb ik me gerealiseerd dat ik mijn Lord of the Rings lcg al een hele tijd niet meer heb aangeraakt.

Vandaar dat ik eens wou peilen of er misschien interesse is bij iemand om die over te nemen?

Het betreft een quasi complete collectie. 1 basisdoos, 8 deluxe expansies, 8 saga expansies, 54 chapter packs, een 14-tal standalone scenario's (zou kunnen dat ik er 2 ontbreek, dat moet ik nakijken) + een aantal nightmare decks om de moeilijkheidsgraad nog wat op te krikken voor de twee eerste cycles + een aantal player mats.

Veel ervan is momenteel niet meer verkrijgbaar, het is een collectie opgebouwd over 10 jaar. Geweldig spel, 120 scenario's en alle player cards om te deckbuilden.

Ook een aantal promo alternative art cards.

Last edited by Maniac; 08-02-2021 at 16:30.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2021, 15:24   #2   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

hoeveel is je vraagprijs?
A-star is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2021, 16:55   #3   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Als ik de prijs in dollar naar euro omzet en dat halveer kom ik ongeveer op 850 EUR uit.

De promo's, een aantal player mats die niet meer bestelbaar zijn (zaten jaarlijks bij de Gen Con scenario's) en 2 mappen waar de player cards gesleeved inzitten smijt ik erbij.

Ik besef dat dat een behoorlijk bedrag is, maar het is ook een echt grote (en op een deel van de nightmare scenario's na ook complete) collectie.

Ik heb even op de Geekmarket gekeken, en de meest complete collectie die ze daar momenteel aanbieden is bijlage na niet dit pakket. De vraagprijs daar is 950 dollar maar mist een aantal chapter packs, een hele cycle en de print on demand scenario's en custom scenario kits.

De staat van de kaarten is goed tot zeer goed, zeker de scenarios (een aantal zijn nog niet gespeeld). De laatste chapter packs zijn nog nieuw.

De oudste chapter packs zitten nog in de originele kartonnen doosjes, vanaf FFG met de plastic verpakkingen is begonnen heb ik altijd alle inserts bijgehouden. Enkel het plastic zelf is weg. De scenario's zijn bijgehouden per cycle.

Last edited by Maniac; 10-02-2021 at 09:15.
Old 08-02-2021, 17:42   #4   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

ik ga moeten passen, dat is een beetje te duur voor mij.
Hopelijk vind je snel iemand anders die interesse heeft.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2021, 08:44   #5   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hebt ge foto's van alles, en een complete lijst?
Old 09-02-2021, 09:42   #6   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik ga een poging doen. Foto's heb ik nog niet getrokken, zou ik thuis eens voor moeten zien. Wil ik mij wel mee bezig houden als er echt interesse is, want het is wel een hoop. De kartonnen dozen van de expansies zijn allemaal nog pico bello, de doos van de core set vertoont wat slijtage.

Lijst:

The Lord of the Rings: The Card Game - core set (x1)

Deluxe expansions: allemaal.

Khazad-dum
Heirs of Numenor
The Voice of Isengard
The Lost Realm
The Grey Havens
The Sands of Harad
The Wilds of Rhovanion
A Shadow in the East

Saga expansions: allemaal.

The Hobbit: Over Hill and Under Hill
The Hobbit: On the Doorstep
The Black Riders
The Road Darkens
The Treason of Saruman
The Land of Shadow
The Flame of the West
The Mountain of Fire

Adventure packs: allemaal.

Shadows of Mirkwood Cycle - compleet (6 packs)
Dwarrowdelf Cycle - compleet (6 packs)
Against the Shadow Cycle (6 packs)
The Ring-maker Cycle (6 packs)
Angmar Awakened Cycle (6 packs)
Dream-chaser Cycle (6 packs)
Haradrim Cycle (6 packs)
Ered Mithrin Cycle (6 packs)
Vengeance of Mordor Cycle (6 packs)

Stand alone scenarios:

The Massing at Osgiliath
The Battle of Lake-town
Fog on the Barrow-downs
The Ruins of Belegost
Murder at the Prancing Pony
The Siege of Annuminas
Attack on Dol Guldur
The Wizard's Quest
The Woodland Realm
The Hunt for the Dreadnaught
The Stone of Erech
The Old Forest

--> de enige 2 standalone scenarios waar ik niet 100% zeker van ben of ik ze heb zijn Escape from Khazad-dm Custom Scenario Kit en The Mines of Moria. Dat zou ik moeten nakijken.

Nightmare Decks

Ik geloof dat ik alle nightmare decks van de core set, de Khazad-dum deluxe expansion en de Shadows of Mirkwood Cycle en Dwarrowdelf Cycle heb. Misschien nog een paar extra of 1 of 2 minder, dat weet ik niet uit het hoofd. M.a.w. een 15 18-tal denk ik. Kan dat wel nog eens nakijken.

Playmats - blijkbaar zijn sommige hiervan nog te koop via de website van Asmodee aan 20 dollar/stuk.

On The Doorstep Playmat
The Black Riders Playmat
The Flame of the West Playmat
The Hobbit Playmat (niet 100% zeker of ik die heb, moet ik nakijken)

Ik ben zeker dat er nog minstens 2 andere playmats tussen zitten die niet kunnen besteld worden, waaronder eentje met de kaart van Middle-Earth (de enige die ik zelf zou willen houden ).

Voor de volledigheid: de enige 2 player cards die ik niet heb zijn heroes die je enkel kon krijgen bij het kopen van de deluxe editie van digitale adaptatie vanhet kaartspel. Het gaat om 2 heroes, een maat van mij heeft ze wel. Je mist niets essentieels als je die niet hebt.

Een volledige lijst met productnummers kan je ook gewoon vinden op de Wikipediapagina. Het voordeel van een zo goed als complete collectie te hebben
Old 10-02-2021, 08:31   #7   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik heb echt interesse, fotos van alles graag
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 08:36   #8   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Graag ook een grading van elke kaart. Ze waren toch triple sleeved om mee te spelen h?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is online now   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 09:13   #9   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Ik heb echt interesse, fotos van alles graag
Ik probeer zo snel mogelijk foto's te fixen, maar kan enkele dagen duren met het werk momenteel. Ik zal dan meteen ook even nakijken of ik die twee stand alone scenarios heb waarover ik nog twijfel.

Moest ik die niet hebben: ze zijn in alle geval nog niet out of print.
Old 10-02-2021, 19:54   #10   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9

Het goede nieuws: ik heb blijkbaar iets meer nightmare decks dan ik me herinnerde. Heb ze voor zo'n 24 scenario's.

Die twee stand alone scenario's waar ik over twijfelde heb ik dan blijkbaar weer niet.

Last edited by Maniac; 10-02-2021 at 20:04.
Old 11-02-2021, 09:10   #11   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

frenzal pls respond
Old 11-02-2021, 09:16   #12   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

sorry ik wist niet dat het een kaartspel is, ik pas
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 19:57   #13   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zou ge dat niet op BGG verkopen of op 1 van de reguliere FB-groepen? Ik vind het te grpte aankoop en staan op het punt een huis te kopen
Old 11-02-2021, 20:06   #14   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Mja, op BGG heb ik een andere collectie verkocht maar het probleem is de omvang. De transportkosten gaan te groot zijn voor een internationale zending vrees. Het zou best verkocht worden aan iemand die het kan komen ophalen. Ik dacht, ik laat het maar eens vallen bij de liefhebbers hier
Old 11-02-2021, 20:59   #15   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik was eens de card list aant bezien op ringdb, maar ik vind daar enkel player cards. Bestaan er in LOTRCG geen encounter/story/scenario cards (zoals in Arkham Horror LCG) of staan die gewoon niet op ringdb?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 09:12   #16   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Lotr lcg werkt met modulaire card sets waarmee je scenario's maakt. Daarnaast zijn er de payer cards.

Een doorsnee chapter pack bevat 1 hero, een 24 27 player cards en de voor de rest de kaarten die de module maken. Die meng je dan met de kaarten uit de expansie of core box waaraan het chapter pack gelinkt is om het scenario te maken. Eigenlijk combineer je 2 3 setjes encounter cards tot een scenario (beetje zoals bij Marvel Champions).

Die scenario cards staan inderdaad niet op Ringdb. Maar meer dan de helft van de kaarten zijn dus encounter cards om het encounter deck mee te maken.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules