Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 14-01-2007, 22:58   #61   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Quote:
Originally Posted by Bodn
Delirium Tremens is ook al eens keer verkozen zeker, en dat rockt dan weer hard.
Zeer goed, maar wordt blijkbaar ook nogal snel slecht. Heb toch al meerdere flesjes gedronken die niet maar waren zoals het hoort. Misschien heb ik gewoon pech gehad, dat kan.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 06:21   #62   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Kasteelbier - Blond
Westmalle - Tripel
Duvel
Gordon Scotch Finest Gold

Zolang het maar waanzinnig zwaar is, dus. Voornamelijk dat kasteelbier.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 07:38   #63   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Mijn favoriet, die mijn liefde voor Chimay wit versloeg :

Bons Voeux

easypanic is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 09:51   #64   link
veder
Member

veder's Avatar

Quote:
Originally Posted by SkY
Zoals ik in de foto's thread ook al zei; Brugse Zot. Iemand al gedronken, als je het mij vraagt smaakt het bijna volledig naar water en stinkt naar kots, ma echt!
meer dan 100% gelijk. DAt bier smaakt echt slecht, allez das nog moeilijk bier te noemen in feite

Nog niemand Gouden Carolus eigenlijk gezegd? Strange, is echt wel een goed biertje.
Ben zelf verzot op den Trippel, de rest is ook wel lekker, Ambrio iets minder

Daarnaast is een Karmelietje natuurlijk nog altijd toppie.

Om mijn eigen streek wat te promoten: Grimbergen optimo bruno, heel lekker bier, beetje speciaal.

en laat ons niet vergeten, zelfs de gemeente waar ik woon heeft zijn eigen trippel: de Machelsen Trippel. Maar spijtig genoeg vind ge die bijna nergens
veder is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 10:23   #65   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Stella! maar dan alleen als hij getapt wordt in café de Curve in Kessel-Lo
Old 15-01-2007, 10:25   #66   link
veder
Member

veder's Avatar

ahwel stella vond ik nu echt een van de slechtste pilsbieren dat er is se. En dat ik nu in de gebouwen van interbrew werk (niet zelf bij interbrew), heeft dat nog meer bevestigd
Old 15-01-2007, 10:48   #67   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel
Quote:
Originally Posted by IceScream
Phantom/Zergraver/Karol: waar vind je die Pannepot en wat voor bier is het? Als ik iemand op zijn woord ga geloven, dan ben jij het wel. What with the creds and all.
Donker bier, 11°, tamelijk zoet maar niet zo zoet als Rochefort. Ongelooflijk heerlijk bier.

Ik ga geregeld naar de Kulminator (bierhuis in Antwerpen), en daar hebben ze dat. Ze halen hun voorraad rechtstreeks bij de brouwer. Ik heb eens op hun (afschuwelijke) website rondgesnuisterd, en blijkbaar worden hun bieren sinds kort door een paar drankenhallen in België verkocht. Wij hadden een jaar geleden het plan opgevat om ook eens naar die brouwer te rijden (ook ergens in de buurt van Westvleteren, trouwens) en daar wat bakken te kopen, maar het is er nog niet van gekomen, ondertussen moeten we blijkbaar zo ver niet meer .
Ah Kulminator, das nu is een keer deftig in mijn buurt Na de examens is keer naartoe gaan.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 11:29   #68   link
manu
:?

manu's Avatar

Quote:
Originally Posted by IceScream
Ola ola. Die thread is hier gedaan he.

Ik heb gewonnen.
ho maar er is meer dan westvleteren !

mijn huidige favorieten:

bier voor vòòr het eten:
Oude Geuze (Boon): altijd verfrissend en licht, perfect voor net na het werk. eigenlijk een biertje om heel de dag door te drinken. ik prefereer oude geuze over een jonge wegens de iets vollere smaak, is meestal iets minder zuur ook

Orval is de enige trappist die ik voor het eten drink: brak, fris, niet te zwaar, kortom perfect geschikt als aperitief. Schijnt vroeger nog brakker van smaak geweest te zijn

Deus: voor als het wat meer mag kosten. heel gevaarlijk bier (12°), gebotteld in de Champagne, op dezelfde methode als champagne. Smaakt heel licht, beetje appeltjes. Malheur is op dezelfde manier gebotteld en is ook een "bière brut" maar kan volgens mij niet aan deus tippen.

Tijdens het eten:

Meestal Duvel of Cuvée des Trolles: niet te complexe bieren, geen smaakverpesters en geen pils

Na het eten of gewoon op café:

Westmalle Tripel: complex, niet te zoet en vrij zwaar op de maag - goed voor ééntje

Watou Tripel: heeft een schattige karamel nasmaak

Bieken: voor 't mooi etiketje is ook een heel lekker honingbier, maar minder "klef" dan Barbar en consoorten

... ah er is veel te veel lekker bier op deze aardkloot

voor diegenen die nog nooit een trappist van westvleteren gedronken hebben:
Sint-Bernardus Abt, ook één van mijn favorieten, komt qua smaak vrij dicht bij West-vleteren en is veel makkelijker vindbaar, het kruidenpalet is beperkter en het is ook iets zoeter. Rochefort 8 komt ook aardig in de buurt (de 10 is iets te stroperig)
manu is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 12:19   #69   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Delirium Tremens is ook al eens keer verkozen zeker, en dat rockt dan weer hard.
Dit weekend eentje gedronken dat vol met bezinksel zat. Het zweefde helemaal doorheen het glas, terwijl het uitgegoten was door een expert. Niet echt mijn ding.

Orval, blonde Leffe (hoe platcommercieel!), blonde Chimay, blonde Affligem, blonde Grimbergen, blonde Westmalle kunnen er altijd nij me in. Blond is de voorwaarde. Duvel dan weer niet, dat drink ik enkel voor te kappene.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 12:41   #70   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Quote:
Originally Posted by manu
Deus: voor als het wat meer mag kosten. heel gevaarlijk bier (12°), gebotteld in de Champagne, op dezelfde methode als champagne. Smaakt heel licht, beetje appeltjes. Malheur is op dezelfde manier gebotteld en is ook een "bière brut" maar kan volgens mij niet aan deus tippen.
Inderdaad een héél lekker champagne bier (vorig jaar enkele flessen gekregen, nog altijd op een geschikt moment aan het wachten om de laatste te openen). Wie nog geen champagne bier geproefd heeft moet dat zeker eens doen, ja zal wel eerder Malheur vinden dan Deus, in deze streken toch.

Dit jaar shrimpmeeting op Zythos?
SkY is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 13:35   #71   link
veder
Member

veder's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bavo
Quote:
Dit weekend eentje gedronken dat vol met bezinksel zat. Het zweefde helemaal doorheen het glas, terwijl het uitgegoten was door een expert. Niet echt mijn ding.
ooit ook eens voorgehad met een Trippel Serafin

was uiteindelijk wel nog een lekker biertje, het zag er alleen niet uit!
Old 15-01-2007, 14:02   #72   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ze hebben mij trouwens pas wijsgemaakt dat Duvel ook nog beter zou worden als je dat een paar jaar in uw kelder laat "rijpen". Iemand die dat kan bevestigen? Volgens mijn neef zou het lekkerder zijn, en hij sprak uit ervaring
Talos is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 14:06   #73   link
manu
:?

manu's Avatar

hangt er van af. in de geuzes is het verschil duidelijk, maar een Chimay grand réserve van 2001 vind ik persoonlijk niet echt anders smaken dan een gewone chimay van een jaar oud, bijvoorbeeld.
Meestal stijgt het alcoholvolume wel een beetje met de jaren, wat nooit een slechte zaak is
manu is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 14:13   #74   link
veder
Member

veder's Avatar

het suikergehalte neemt ook toe als ik mij niet vergist.
Dat is natuurlijk alleen maar zo met bieren die nog op fles gisten é
Old 15-01-2007, 14:20   #75   link
Bavo

Inderdaad, als het op de fles gist wordt he straffer en verandert de smaak dus ook wel wat. Duvel wordt vaak in kelders gehouden. Het is wel zinloos als je de fles niet voorzichtig behandelt bij het uitschenken, anders zit al het bezinksel dus in je glas
Old 15-01-2007, 14:25   #76   link
BtB
Member

BtB's Avatar

Quote:
Ze hebben mij trouwens pas wijsgemaakt dat Duvel ook nog beter zou worden als je dat een paar jaar in uw kelder laat "rijpen". Iemand die dat kan bevestigen? Volgens mijn neef zou het lekkerder zijn, en hij sprak uit ervaring
Vorig jaar nog een magnumfles Duvel van een paar jaar oud (ongedateerd, minstens 5jaar) opgedronken. Vreselijk zoet, bijna honingsmaak. Mijn ding niet.
BtB is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 14:46   #77   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Duvel vervalt toch ? Ik heb dit jaar een duvelfles van een paar jaar proberen uitdrinken maar dat was ondrinkbaar. Iets van een 7 jaar oud was die denk ik.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 14:53   #78   link
Bavo

Er is een houdbaarheidslimiet ja
Old 15-01-2007, 16:59   #79   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker
Duvel vervalt toch ? Ik heb dit jaar een duvelfles van een paar jaar proberen uitdrinken maar dat was ondrinkbaar. Iets van een 7 jaar oud was die denk ik.
Buiten gesteriliseerde pilsbieren vervalt geen enkel bier, en die houdhaarheidsdatum heeft dan ook geen enkele betekenis op niet-pilsbieren. Ze is er enkel omdat ze wettelijk verplicht is. Bezinksel is ook geen teken dat het bier vervallen is, het is een perfect normaal neveneffect bij vintage bieren.

Duvel van 7 jaar oud is helemaal niet vervallen, maar heeft wel een sterke smaakevolutie doorgemaakt die misschien niet voor iedereen positief over komt. Zelf heb ik het persoonlijk niet zo voor oude bieren, maar vervallen zijn ze zeker niet; ze zijn gewoon geëvolueerd, net zoals wijn.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 17:06   #80   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Brood is na een jaar ook stevig geëvolueerd, kweenie.
Jonah is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules