![]() |
![]() |
#5381 link |
Eigenaar, he/they/cis
|
Ah welja snap wat hem zegt, maar we hebben natuurlijk zelf gekozen een bod te doen. Plus we staan al ver. De moed zakte me in de schoenen met alle werkjes die moesten gedaan worden, maar eigenlijk is dat wel plezant. Dit weekend: keuken slopen. Je voelt je na zo'n dag werken een ware man. Ik kan echt helemaal niks. Maar toch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5387 link |
Senior Member
|
Hoe kan iemand anders daar op antwoorden? Voor mij hangt dit o.a. af of het huis zijn vraagprijs waard is en of je het absoluut wil hebben. Een maand vind ik trouwens nog niet lang, voor hetzelfde geld hebben ze al drie keer een bod onder de vraagprijs afgewezen.
Wat bij ons ook een factor was, was de achterlijkheid van de eigenaar. Eerste bod van €295k niet aanvaard, maand later stuurt hij een mail met de vraag of we nog geïnteresseerd waren met als bijlage een mailconversatie met zijn bank dat als hij het niet verkoopt, ze het huis gaan aanslagen. Tweede bod was dus €270k... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5388 link |
Senior Member
|
Wordt vastgoed niet nog altijd standaard 10-15% boven de prijs aangeboden.
Maar het hangt idd van vele factoren af, niet in het minst de verkoper zelf. Je hebt geen idee wat hij zelf wil en met wie hij al in gesprek is.
![]() |
#5390 link | |
Public servant
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5391 link | |
ministerial typist
|
Quote:
En bied daar dan onder, zodat je nooit boven de marktprijs gaat uitkomen Meestal wordt de vraagprijs 10 procent boven hun verwachte prijs gezet, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5397 link |
Senior Member
|
Sanitair dat verstopt is, is waarschijnlijk niet zichtbaar. Ik zou het dus als een verborgen gebrek aanzien. De vraag is, wat is er juist verstopt? Als je een wc borstel bedoelt en je kan hem vrij maken met een ontstopper dan zou ik er niet veel spel van maken. Als je een professional moet inhuren dan zou ik ze wel aansprakelijk stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5398 link |
Alles is fixbaar
|
Er is al een profirma langs geweest en die krijgen het niet ontstopt. Alles moet uitgebroken worden.
De onderbuur komt nu ook af met ahja, af en toe ligt hier wat water en we wisten niet vanwaar dat komt. In de akte staat blijkbaar wel: verkocht met zichtbare en onzichtbare gebreken. Zijt ge dan sowieso fucked?
Bronsgroene guerrilla. Last edited by Kolb; 01-07-2019 at 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5399 link |
Senior Member
|
Een verborgen gebrek is iets anders dan een onzichtbaar gebrek. Een verborgen gebrek is een probleem dat niet direct zichtbaar is én waarvan de vorige eigenaar wist én dat het normale gebruik van het huis verhindert. Ik denk dat het voor de vorige eigenaar moeilijk hard te maken is dat hij niet wist dat zijn water niet weg liep. Complete verstoppingen verhinderen volgens mij ook serieus de bewoning.
Er zijn een aantal mogelijkheden zoals de koop verbreken (en de kosten verhalen op de verkoper) of via advocaat/rechtbank de kosten proberen terug te vorderen. Dat laatste is uiteraard wel een werk van lange adem. Je kan het ook "in de minne" proberen te regelen maar ik weet niet hoe de relatie momenteel is met de verkoper... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5400 link |
Serious Member
|
Wat is "net" gekocht? Hoe langt woont ze er al alvorens de verstoppingen gebeurd zijn?
Mocht het pre-verkoop al verstopt zitten merk je dat toch als je er naar het toilet gaat en je handen wast? Dit ervan uitgaande dat iedereen dat doet bij een aankoop. (Zou moeten in ieder geval) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|