Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 14-02-2021, 20:25   #5541   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Zo hebben wij het gedaan.

Kastjes met schuiven bij IKEA besteld. Frontjes ergens anders besteld en bij de houthandel een massief houten blad laten zagen.

Uiteindelijk voor een appel en een ei een keuken gezet eigenlijk.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
wat is dan appel en ei?

dat bespaart me dan wat rekenwerk om het idee om onze keukenmeubels te vervangen
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 21:15   #5542   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wij hebben een wand met 3 hoge kasten en een vuur (80cm) en een eiland van 4 kastjes breed en 2 diep (240 cm op 120cm) met de vier linker blokjes kastjes en 4 rechter blokjes open om aan te zitten.

http://imgur.com/a/LxKWu (foto's van tijdens den bouw).
https://imgur.com/uCWEprq

Met kookvuur (inductie), oven, keukenmengkraan en wasmachine en toen de duurste frontjes van ikea met eikenfineer met structuur. Kostprijs 5000 euro
niet van ikea: dampkap, microgolf en koelkast.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 21:30   #5543   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

afvoerslang
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 22:10   #5544   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Wat zijn die gaten daar linksboven?

Edit: Ziet dat fleske MERKroom daar staan! Zijn vriendin was in haar nopjes.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 22:16   #5545   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Gaten voor de ventilatie en de afvoer voor de droogkast die net aan de andere kant staat van die deur. Nu 5 jaar later nog steeds niet afgewerkt.
Old 15-02-2021, 06:07   #5546   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Is toch snel proper afgewerkt? Wat balkjes tegen het plafond en de muur schroeven, stukken groene MDF er tegen, gaten klokken voor spots, gaatjes van schroeven plamuren, laagje verf, en klaar!
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 08:38   #5547   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Jaja, allemaal kleine werkjes die supersnel klaar zijn. Zoals plintjes zetten. Dat heeft ook 2 jaar geduurd. Ik ben daar niet goed in, in zo een zaken

Nee serieus, het plan is om de keuken af te werken, want die staat nu nog steeds in de plaaster gewoon. Die moet nog gekit, geschuurd en geschilderd worden. Maar dat is al snel een werkje van een week (toch voor ons). En we zien daar wat tegen op. Zeker nu met de kleine. En dus begin ik vaak aan wat andere projectjes. Maar deze zomer! Dan begin ik er zeker wel eens aan.

Old 15-02-2021, 08:59   #5548   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Je kan over alles onderhandelen hé. Allez ik doe dat toch. Ik ga ook nooit een auto kopen zonder over de prijs te onderhandelen, idem voor grote stukken meubilair en zo.

Over de aankoop van dat appartement wou ik niet onderhandelen omdat ik de prijs ok vond maar ik wou een betere afwerking en kwaliteitsvollere materialen zoals het keukenblad en de kranen en toiletten. Was toch van plan om het binnen een jaar of 3-4 waarschijnlijk te verhuren en dan wou ik niet dat ik moest langsgaan omdat er iets kapot gegaan was of zo.

Dus eerst onderhandelen over alle die zaken en meer geld krijgen ervoor. En dan ter plekke in de keukenwinkel, badkamerwinkel, tegelwinkel en deurenwinkel ook nog eens onderhandelen hé. Korting vragen moet je tweede aard zijn bij elke bouw, of het nu sleutel op de deur is of een bouw zoals mijn huis hier.

En dingen nakijken ook. De loodgieter hier wou leidingen leggen met een kleinere diameter dan dat was afgesproken bijvoorbeeld. Kan een vergissing zijn natuurlijk en niet moedwillig maar als je het niet ziet, achteraf zit je met de gebakken peren als het een uur duurt eer je bad leeggelopen is en snel verstopt geraakt. (Is maar een voorbeeld hé)
Ik heb je een PM gestuurd

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ah nog een tip. Als je zo'n zaken finaal gaat onderhandelen en bestellen eet dan om 11 uur en spreek daar af om half 12. Als het afpingelen niet vlot gaat en het begint lang te duren gaat iemand die honger heeft rapper toegeven.

Quote:
Originally Posted by DontLikeJelly View Post
https://www.energiesparen.be/korting...erlaagd-e-peil

Eventueel wat zonnepanelen leggen om dat te doen zakken onder de 30 en dan hebt ge die al terug met uw 5 jaar belastingvermindering op kadastraal inkomen.
Zonnepanelen zijn al inbegrepen in de bouw, volgens lastenboek is de enige informatie een piekvermogen van 2100Wp.

Als er iemand ons lastenboek wil in kijken voor tips qua budgettering en pitfalls, stuur gerust een PM.
Old 15-02-2021, 11:07   #5549   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Zonnepanelen zijn al inbegrepen in de bouw, volgens lastenboek is de enige informatie een piekvermogen van 2100Wp.

Als er iemand ons lastenboek wil in kijken voor tips qua budgettering en pitfalls, stuur gerust een PM.
Leg er wat panelen bij als het nog kan... om dan van 32 naar 29 ofzo te gaan in E-waarde. En dan 5 jaar lang 50% minder kadastraal inkomen betalen. Ik heb het zo gedaan met mijn nieuwbouw woning.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 11:10   #5550   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Leg er wat panelen bij als het nog kan... om dan van 32 naar 29 ofzo te gaan in E-waarde. En dan 5 jaar lang 50% minder kadastraal inkomen betalen. Ik heb het zo gedaan met mijn nieuwbouw woning.
Merci, heb het genoteerd. De nieuwbouw wordt pas in de zomer van 2022 opgeleverd wel.
Old 15-02-2021, 11:28   #5551   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Ja euh, maar dan toch even uitrekenen of de meerwaarde in KI de kostprijs van de panelen waard is, die zich niet meer laten betalen door terugdraaiende teller en dat ook niet gaan doen met een batterij of eigen verbruik.

Als t idd paar EPC punten is is het wel t overwegen waard. Al kunnen andere keuzes ook zoals glas, ventilatie, type pomp/ketel etc. Die berekening van EPC was paar tientallen paginas lang bij ons (e14 represent! we krijgen 5 jaar lang 100% terugbetaald)

Als het over zonnepanelen gaat zou ik nu meer kijken naar een lager kwp, omdat overproductie niet op te vangen is, en je dus er zowat niets voor krijgt per kw/h (een 5 cent per kw/h met digitale teller ipv een 25 cent met terugdraaiende teller).
Wij produceren tot 30kw/h per dag in de zomer, maar een batterij is 7kw/h tot 13 kwh (powerwall). Moet er al twee plaatsen om dat allemaal op te sparen, maar tegen de volgende dag krijg je t toch niet op in de zomer.
Enige kans die ik zie is dat ze meer betalen per kw/h als de zon weg is, en dan uw batterijen laten afleveren? Allemaal complex voor een probleem die je simpel kan vermijden door enkel te genereren wat je zelf gaat nodig hebben over een hele dag.
acku is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 11:30   #5552   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

2022 weet ik niet of dat nog gaat werken, na te kijken
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 11:43   #5553   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Idd, ik heb het lastenboek al doorgestuurd naar Dodgy zodat ie even kan kijken.

Maar ik zit al te rekenen wat andere kosten gaan zijn zodat we een goed beeld hebben:
- Keukentoestellen (niet inbegrepen in onze offerte)
- Chape op zolder (gelijkvloers en 1e verdiep inbegrepen, niet op zolder)
- Vloerbedekking 1e verdiep en zolder (wss kliklaminaat dat ik zelf ga doen)
- Plinten 1e verdiep en zolder
- Aanleg en afwerking tuin (eventueel zelf te doen)

Daarnaast zit ik ook te rekenen voor het KI en SSV.
Old 15-02-2021, 11:46   #5554   link
Horla
Senior Member

Tuinafwerking is doorgaans enorm duur om dat in het project mee op te nemen. Ik zou zeggen: spaar maar terug een paar jaar of doe dat zelf.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 12:00   #5555   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dacht ik ook . Ik probeer alvast te bepalen welke de kosten zijn die we zeker nu moeten maken en welke later kunnen, en welke we zelf kunnen doen.

We waren op zoek naar een huis waar we nu wonen, met dien verstande dat wij (ingrijpende) renovatiewerken niet zien zitten omdat we alletwee een fulltime job hebben alsook twee kleine kinderen. Ik zou mijn weekends liever met mijn gezin doorbrengen. We vinden hier dus gewoon niets binnen budget, de laatste weken zijn we op zoek in de regio waar mijn vriendin vandaan komt en daar zijn we ook al enkele dingen gaan bekijken die onze goesting niet waren of veel verborgen gebreken en zotte kosten. En nu zitten we te kijken naar een nieuwbouw. Het kan snel gaan, en daar word ik wel wat lastig van omdat we echt wel een goede keuze willen maken zonder dat we ons in de schulden willen steken.
Old 15-02-2021, 12:03   #5556   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Bij ons is schilderen van het hele huis nog een 20K extra, en tuin/oprit 23K (met betonplaats maar zonder tuinhuis). Hebben dat dus uitgesteld
Old 15-02-2021, 12:07   #5557   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Laten doen, of doet ge dat zelf? Ik vermoed het eerste.
Old 15-02-2021, 12:08   #5558   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Laten doen, of doet ge dat zelf? Ik vermoed het eerste.
Ja uiteraard laten doen. Wel geen spijt van, het huis is pas nu echt af binnenin. Perfectie in de details ipv leefbaar met potentieel
Old 15-02-2021, 22:26   #5559   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hier een week de tijd genomen om te schilderen voor we er in trokken. (op't einde van de bouw een week een bouwdroger gehad om het voldoende droog te krijgen).

Kotsbeu op't einde, maar wel blij dat we het gedaan hebben voor we er in trokken.

Anders komt dat er niet van, en als uw huis eenmaal bewoond is, kost het ook nog eens dubbel zoveel moeite en overlast om het te doen.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2021, 10:05   #5560   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Pano maakt een aflevering van 'Armoede in Vlaanderen'

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/pano/2021/pano-s2021a2/
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules