Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 01-02-2021, 23:13   #2201   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

T kan morgen terug op 20 staan he
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2021, 23:20   #2202   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cipherr View Post
Je kunt dit toch niet vergelijken met een pump en dump zoals je in crypto vaak ziet? Als GME (en AMC in mindere mate) niet massaal geshort werd was dit nooit "gelukt", lijkt mij

Ik betwijfel of de WSB retards dit uit de goedheid van hun hart doen, maar itt een bitcoin pump heeft dit tenminste toch wel ergens een "positief" effect gehad: https://www.ft.com/content/fa74a7c6-...6-c5dfc04b9564

Het zal in de toekomst waarschijnlijk niet veel veranderen, maar goed.
Hier is het een grote groep van traders die samenspeelt , om een short squeeze te veroorzaken, maar dan eerder met het doel om de Hedge funds te nekken dan uit persoonlijk winstbejag. Bij gewone pump and dump schemes is het meestal 1 beperkte groep 'whales' , zo'n beetje de maffia onder de cryptogemeenschap, die een massa coins (of stocks) in handen heeft en die de markt manipuleert om de prijs te doen stijgen, om dan hun coins te verkopen aan een hogere prijs.

Die XRP pump van vandaag was een typische pump and dump, ze kondigen een pump aan om 14:30, maar velen hadden al XRP gekocht op voorhand , en dan om 14:30 wanneer die pump ging beginnen begon de prijs al te crashen. Misschien was de pump ook gefaald doordat er een whale of een aantal whales hun coins gedumpt hebben. De echte pump was dus eigenlijk al gebeurd voor de aangekondigde pump van start ging gaan.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 01-02-2021 at 23:24.
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 01-02-2021, 23:22   #2203   link
radje
wadist

radje's Avatar

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2021, 23:32   #2204   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
T kan morgen terug op 20 staan he
Mogelijk Maar er zijn nog genoeg retards op WSB die het blijven kopen dus ik denk dat het nog wel een weekske ofzo zal schommelen.
DM is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 15:02   #2205   link
Cipherr
Member

Cipherr's Avatar

Premarket ziet er voor GME nie goed uit trouwens, -43% op dit moment. Ik hoop dat niemand hier gisteren op die kar gesprongen is.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 15:17   #2206   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

enkel zijn wijf, ene keer teveel
acku is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 15:38   #2207   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Markt is 8 minuten open en trading is al gestopt lmao
Old 02-02-2021, 16:44   #2208   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Nu is het wel gedaan, onder de $90 gezakt. Ik zit net boven break even dus fuck it, les geleerd
Old 02-02-2021, 17:37   #2209   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Pfff, vandaag al mijn zilver verkocht. 10 jaar geleden als bleuke op een slecht moment gekocht, nadien op een laag punt bijgekocht en nu dankzij die plotselinge prijsstijging toch het meeste er terug uit gehaald. Had er waarschijnlijk nog iets meer uit kunnen halen, maar bon.

Dikke merci aan de mannen van wallstreetbets
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 17:43   #2210   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Pfff, vandaag al mijn zilver verkocht. 10 jaar geleden als bleuke op een slecht moment gekocht, nadien op een laag punt bijgekocht en nu dankzij die plotselinge prijsstijging toch het meeste er terug uit gehaald. Had er waarschijnlijk nog iets meer uit kunnen halen, maar bon.

Bro. Paper hands. Jezus... Als ge het al tien jaar hebt uitgehouden, wat is dan nog eens tien jaar?

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2021, 18:02   #2211   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post

Ge kunt natuurlijk terugkopen moest de prijs terug crashen. Ge weet nooit waar de prijsstijging gaat stoppen, maar verkopen op een pump is meestal een goede zet. Als de pump voorbij is en je niet hebt kunnen verkopen heb je er ook niet van kunnen profiteren.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 12:34   #2212   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik zou wat willen investeren in pennystocks, m'n oog viel op Trading212 maar die houden niks van beurstaks af bij aan en verkoop.

Is dat doenbaar om zelf te regelen? Ik heb gelezen dat er wat papierwerk aan te pas komt en je het bedrag op een bepaalde rekening moet storten binnen de maand na verkoop. Maar dit klinkt te simpel om BelgiŽ te zijn...

Kun je dit dus zelf regelen of kijk ik beter naar een broker als Mexem die dat wel regelt maar dus ook kosten heeft.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2021, 03:20   #2213   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Je kan dat zelf doen, maar het is idd een word doc versturen naar een email adres en bedrag storten voor eind van maand daarna. https://financien.belgium.be/nl/part...rrichtingen#q4

Dividenden moet je ook nog aangeven (eerste ~840 ish vrijgesteld) en let op igv withholding van source igv bv. US. Je kan in dat geval wel verminderde withholding aanvragen bij de broker.

Last edited by Alex; 13-02-2021 at 03:23.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 07:41   #2214   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Je kan dat zelf doen, maar het is idd een word doc versturen naar een email adres en bedrag storten voor eind van maand daarna. https://financien.belgium.be/nl/part...rrichtingen#q4

Dividenden moet je ook nog aangeven (eerste ~840 ish vrijgesteld) en let op igv withholding van source igv bv. US. Je kan in dat geval wel verminderde withholding aanvragen bij de broker.
Dividendaandelen heb ik niet zitten, ik vind ze allemaal wat duur voor hun 'opbrengst', liever groeiaandelen.

Dat ivm de beurstaks is dus toch zo simpel als gedacht als ik rond lees... Goed op te weten.
Old 14-02-2021, 11:33   #2215   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Dividendaandelen heb ik niet zitten, ik vind ze allemaal wat duur voor hun 'opbrengst', liever groeiaandelen.

Dat ivm de beurstaks is dus toch zo simpel als gedacht als ik rond lees... Goed op te weten.
Afgelopen maand voor het eerst gedaan. Inderdaad gewoon een doc invullen, doormailen (ge krijgt netjes een antwoord dat het ontvangen is) en het bedrag storten op een rekening.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 12:59   #2216   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Alles in Excel ingeven, onderaan =SUM(**) en daar 0,35% van storten samen met die pdf.

Ik kan nog steeds niet geloven dat het, naar Belgische normen, zo simpel is

Wel goed dat we zo de grote broker kosten grotendeels kunnen omzeilen. Sommige zijn echt wel overdreven en bizar hoeveel mensen dat 'niet zo erg vinden'
Old 15-02-2021, 20:37   #2217   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

+ Buitenlandse rekeningen ook nog aangeven bij de NBB: https://www.debelgischebelegger.be/b...s-degiro-lynx/
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2021, 17:18   #2218   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

met dat Stratasys om god weet welke reden ineens 200%+ is gestegen heb ik de laatste echte stinker uit mijn portefueille kunnen halen, met winst!
Heeft er wel een 5 jaar in gezeten ofzo, tot 60% verlies na paar keer bijkopen in ijdele hoop.

HODL lukt totnogtoe _altijd_

wat er voor de rest inzit rendeert ook pak beter dan ik had durven hopen, en dat zijn de leftovers, de gouden aandelen uit de amerikaans tech zijn er al tijdje uit

denk dat t oudste dat hier in zit twee jaar is, de helft ervan is tijdens begin coronacrisis gekocht

Last edited by acku; 19-02-2021 at 17:22.
acku is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2021, 08:25   #2219   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

FYI, omdat Xiaomi door de VS op een blacklist is geplaatst cfr. spionage is het ook in Europa niet meer verhandelbaar bij veel brokers.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:22   #2220   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik denk dat er vele stress hebben met de rode dagen de laatste weken. (toegegeven, ik kijk ook even niet meer )

heeft iemand de ebooks van De intelligente belegger en Verdubbel je geld in 5 jaar?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules