![]() |
![]() |
#161 link |
Senior Member
|
Tussen nu en juni zou er een nieuwe rx worden aangekondigd, maar kan evengoed de rx1-ii zijn of een nieuwe rx10.
![]() |
![]() |
#162 link |
Señor
|
Iemand een tip voor een goede compact camera voor mijn vriendin? Zo iets van rond de 200 euro he, ze is geen hobbyfotograaf maar wil natuurlijk het beste voor dat geld.
Is deze bv goed? Precies wel nergens te krijgen. http://www.mediamarkt.be/mcs/product...tml?langId=-17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 link |
anale kattenneuker
|
Iemand ervaring hier met over te stappen van een spiegelreflex naar een systeemcamera?
Ik zou een nieuwe body willen kopen van Nikon (mijn canon 650D gaat naar de pa). Mijn madam heeft nog redelijk wat lenzen van Nikon liggen dus tzou plezant zijn dat we die eventueel nog kunnen gebruiken op de nieuwe body. Indien het te veel rompslomp is met de oude lenzen en de nieuwe systeemcamera is de Nikon D7500 ook een goed alternatief.
![]() |
![]() |
#168 link |
anale kattenneuker
|
Begin meer en meer toch te neigen naar de klassieke spiegelreflex en af te stappen van mirrorless, de Nikon D7500 dus. Ook al is de Z50 mogelijks meer toekomstgericht, voor mij zijn een aantal kleine minpuntjes en vooral de mindere batterij een dooddoener. Het extra tussenstuk, F-mount, zorgt ook wat voor gepruts met oudere lenzen, dusja.
Keuze gemaakt. Zaterdag de body gaan ophalen indien het lukt met het werk. Met het prijsverschil van body en F-mount koop ik mij liever nog een degelijke lens erbij binnekort.
![]() |
![]() |
#171 link |
anale kattenneuker
|
Voila ze
![]() D7500, sigma lens erbij ipv standaard kitlens, statief en bag. FUARK
![]() |
![]() |
#172 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() De 1 staat hier nog als backup |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 link |
anale kattenneuker
|
Redelijk hard onder de indruk van de lens, al twee keer mee op stap geweest en niet van de camera gehaald. Geweldige aankoop voor die 170 euro. Zowel naar productfotografie als andere doeleinden
![]() ![]() ![]() ![]() Nu enkel nog aan het kijken voor een macro lens. Oog is gevallen op de Tamron SP 90mm F/2.8 Macro Di VC USD
Last edited by aksm; 11-06-2020 at 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 link |
Public servant
|
Naar aanleiding van mijn laatste verjaardag en er vanalle vragen kwamen naar tips voor een kado, en ik voor het eerst ook niet echt een antwoord had, dacht ik misschien eens te kijken naar een nieuwe lens voor mijn sony.
Ik heb een sony E-mount APS-C alpha 5100. Daar zit een standaard lens bij 16-50mm AF. Ik ben van de camera content en gebruik dat ding vooral op reis. Daar trek ik vooral mijn vriendin en landschappen. Nu met de kleine gebruik ik die al meer eens om van haar wat foto's te trekken zodat ze later toch iets heeft om naar te verwijzen als ze wat groter is. Ikzelf heb geen foto's van mezelf als kind en vind dat toch wel jammer. Ik kwam dus uit een 12mm lens voor de landschappen of een 35mm lens voor de portretten. Het mag ook niet te veel kosten, de camera zelf was maar 200 euro ofzo, dus geen lenzen van 500 euro. Dus kwam ik uit op een samyang 12mm MF lens voor 300 euro (12 mm op ASP-C). Voor de 35mm kom ik enkel uit op lenzen op full frame en dus (met crop factor van 1.5) ongeveer 50 mm op ASP-C. Zijn daar ergens anders wel ASP-C lenzen voor? Nu de eigenlijke vraag: aangezien het niet te veel mag kosten heb ik wel zin om te zoeken op de tweedehandsmarkt, maar afgezien van 2dehands.be heb ik geen idee waar ik moet beginnen zoeken. Tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|