Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 03-09-2012, 09:06   #1021   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

needs quotes

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Welja, dat is net oefening en die ervaring komt van pas als je eens met een auto zonder sensoren moet rijden. Ik wed dat ik even snel parkeer met en zonder sensoren.
Heb vaak de indruk dat zijdelings parkeren echt wel een groot probleem is voor velen. Wat voor toeren ik mensen soms zie uithalen... Ken er zelfs die dan liever veel geld geven aan een ondergrondse parking dan dat ze voor de deur op straat zijdelings moeten parkeren.
Quote:
Vraag mij af hoe jullie dan parkeren, kan toch in 2 bewegingen. Als het een smalle plaats is, dan draai je gewoon zo kort mogelijk vooraan aangezien je de voorkant perfect kan zien. Als de ruimte voldoende is voor de auto, dan hebben sensoren achteraan toch geen enkel nut?
Quote:
Gisteren mij perfect in 2 keer geparkeerd tussen 2 wagen, 25 cm voor en achter. (niet eens wettelijk eigenlijk, maar bon)
Snap echt niet waarom je daarvoor sensoren moet hebben: je rijdt de parkeerplaats eerst voorbij, dus zie je toch perfect welke afstand er is.

Ook altijd lachen als er dan een paaltje of ander obstakel staat. Laatst nog BMWke tegen afgebroken paaltje zien knallen. Hihi.
Quote:
(moved van Eurosongthread)

Ik probeer gewoon het punt te snappen:

Stel je moet met een auto rijden die geen sensoren heeft. Dan wacht je tot je 'bonk' hoort ofzo? Snap niet hoe je beter parkeert met sensoren, zijdelings kunnen parkeren zonder sensoren is onderdeel van het rij-examen en de lengte van je auto kunnen inschatten basiskennis. (tot op 2 cm van een achterligger)

parkeren lukt dus perfect, maar tis vaak tegen de andere auto
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 09:07   #1022   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Nogmaals: met opzet omdat het anders onmogelijk is om er tussen te geraken. Ik heb dan ook nooit mijn of een andere wagen beschadigd.
Ik heb nooit per ongeluk tegen een andere wagen gereden.
En uiteraard heb ik geen trekhaak.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 09:20   #1023   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Tot je hem afwast en van naderbij gaat kijken. Die wrijving laat altijd krassen achter, zeker als 1 van beide wagens vuil is.

Kzal eens een foto posten van hoe mijn bumper eruit ziet na 1j in brussel te parkeren. Als ik het zie gebeuren ist ambras (h)
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 09:25   #1024   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ow, er is een verschil tussen parkeren op zijn Brussels, wat ecko ook omschrijft en het zo traag mogelijk even raken van de achterligger omdat je er anders niet kan ingeraken. Daar komt zelfs geen bonk aan te pas.
Old 03-09-2012, 09:34   #1025   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
WTF Tak, 'zo traag mogelijk even raken van achterligger' kan je perfect vermijden met parkeersensoren. En als dat niet kan is de parkeerplaats te klein, en moet je een andere zoeken. Je bezit in geen enkel geval het recht om andermans wagne te beschadigen, want dat doe je, zelfs als je de achterligger maar 'even traag aanraakt'.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 09:37   #1026   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Na een geslaagde testrit is mijn nieuwe company car nu definitief besteld in volgende config:

volvo v40 1.6d - summum uitvoering (oa. leder + xenon/led)
- launch pack (park cam, digitaal dashboard, ...)
- motion pack (gps / bluetooth)
- dynamic pack (verlaagd sportonderstel, getinte ruiten, aanpasbare stuurbekrachtiging)
- advanced safety pack (borden-camera, adaptive cruise, blindspot, lane change-spullement, ... kortom nitfy shit)
- 17' Freja accessoire velgjes
- panoramisch dak
- park assistent (automatisch zijdelings inparkeren + sensors vooraan)
- verwarmde voorzetels
- afneembaar trekhaakje
- wat kleinere prullen (dimbare spiegel met kompas, dubbele laadvloer, brillenhouder)

ik kan niet wachten tot begin januari!
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 09:40   #1027   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Zo'n container aan opties
Knappe wagen trouwens, die V40.
Old 03-09-2012, 09:45   #1028   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dat is quasi een full option zeker? Kan mij moeilijk voorstellen dat je daar nog meer kunt opgooien, buiten dan wat sportzetels.

edit>
Properen auto wel, met zoveel op is het wel comfortabel om u te verplaatsen .
Old 03-09-2012, 09:51   #1029   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
WTF Tak, 'zo traag mogelijk even raken van achterligger' kan je perfect vermijden met parkeersensoren. En als dat niet kan is de parkeerplaats te klein, en moet je een andere zoeken. Je bezit in geen enkel geval het recht om andermans wagne te beschadigen, want dat doe je, zelfs als je de achterligger maar 'even traag aanraakt'.
Mijn wagen is van onder tot boven gecontroleerd door een expert die normaliter zelfs een ingedroogde vogelstront als een schadegeval beschouwd. Bij mij zijn er 0 schadegevallen vastgesteld. Moest ik andere wagens beschadigen dan zou mijn achterbumper ook schade vertonen. Dit heeft niets met parkeersensoren te maken, enkel met iets te nipte parkeerplaatsen. Na een half uur rondrijden omdat er overal tegelijk werken bezig zijn word je creatief.

Ik heb dit trouwens nu opgelost door een parkeerplaats te kopen
Old 03-09-2012, 12:22   #1030   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Dat is quasi een full option zeker? Kan mij moeilijk voorstellen dat je daar nog meer kunt opgooien, buiten dan wat sportzetels.

edit>
Properen auto wel, met zoveel op is het wel comfortabel om u te verplaatsen .
De volgende opties waren al in het genre van "speciale uitlaat/achterbumper", "koffer voor op het dak", ...

Anyway heb de v40, s60 en 1 en 3 reeks gereden en v40 stak er voor mij qua totaalpakket (rijden, uitrusting, afwerking,...) een stukje bovenuit. Naar mijn gevoel voelen de andere volvo's (s60, v60, s80 ...) een beetje 'oud' aan eens je in de v40 gezeten hebt, kleine dingen als "GPS aanwijzingen in het dashboard" doen het em gewoon

Last edited by Unzip Attack; 03-09-2012 at 12:26.
Old 03-09-2012, 14:57   #1031   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mocht ik het budget hebben, een V60 of V40 zou het zonder twijfel worden.
Old 03-09-2012, 14:58   #1032   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik heb er ook over getwijfeld, zijn absoluut degelijke auto's, maar ik vind ze echt niet mooi. Over smaak valt niet te twisten zeker.
Old 03-09-2012, 15:03   #1033   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Ik heb er ook over getwijfeld, zijn absoluut degelijke auto's, maar ik vind ze echt niet mooi. Over smaak valt niet te twisten zeker.
O RLY?

Les gouts et les couleurs ne se discutent pas ... ik vind em alleszins super, in vergelijking met de S/V60 met de "droopy" eyes, vind ik de v40 zijn smoel meesterlijk
Old 03-09-2012, 15:03   #1034   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik vind de achterkant ongelofelijk mottig, kan er echt niets aan doen.
Old 03-09-2012, 15:11   #1035   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Je hebt over tenminste 1 ding gelijk: over smaak valt niet te twisten.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 18:16   #1036   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Plx, je zag niet eens het verschil qua achterkant tussen een A3 3 deurs en een 5 deurs (h)
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 18:21   #1037   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

over het algemeen zijn alle Zweedse auto's mooi
Old 03-09-2012, 19:52   #1038   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Dat is uiteraard smaak... al kan je toch moeilijk beweren dat de concurrentie dan zo geweldig vanachter eruit ziet ? Imo is Volvo één van de enige die moeite doet om er een uniek design aan te geven

Old 03-09-2012, 20:00   #1039   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Dit vind ik dus knap. Ik hou niet van de achterkant van breaks. Die van BMW1 en A3 vind ik ook minder.
Je hebt gelijk dat Volvo moeite heeft gedaan een gedurfder design te ontwikkelen (schril contrast met hun rechthoekige boten van vroeger), maar dan loop je het risico dat het een 'love it or hate it' gevoel veroorzaakt.
Ik vind het niet stijlvol genoeg (doet mij meer en meer aan een goedkopere Peugeot denken, beetje een johnnybakske ipv de klassewagen die het toch is) en tegelijk niet sportief genoeg, beetje mosselen noch vis en vooral niet zo tijdloos. Het tijdloze vind ik eerder wel bij Audi, vooral de voorkant dan.
Old 03-09-2012, 20:06   #1040   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Vervelende bij Volvo is dat ze al redelijk snel vanbinnen trilgeluiden krijgen. Een van de redenen waarom ik niet voor de S60 R design ben gegaan maar voor de A5. En ik vind hun designs niet mis maar net zoals Takeshi zie ik liever de duitse designs. Les gouts et les couleurs ...
Awoujol is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules