Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 20-01-2022, 13:14   #6801   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Weet ge wie met al die overnames en subscription services eigenlijk de beste deal doet?

Nintendo.

Die springen niet op die trein, verkopen hun eigen exclusives gewoon aan de volle prijs aan de massa en zien hoe de andere twee elkaar kapot concurreren in een bidding war.

Hoe interessant die subscription services ook zijn - en ik vind ze objectief gezien echt interessant -, als MS en Sony daar all in op gaan degraderen ze wel hun console tot een inwisselbaar bakske om een Netflix voor games op te krijgen, in plaats van een apparaat dat ook echt als console wordt gezien in de ogen van de consument.

Misschien ben ik daarin wat te traditioneel en naef, maar ik wil nog wel eens zien hoe de mensen daar verder op gaan reageren. Volgens mij gaan ze de XBOX en PS meer en meer als een soort decoder zien, toegang tot een streamingdienst, terwijl Nintendo met een traditionele console zal blijven komen en gezien zal worden als een specifiek stuk speelgoed waar bewuster voor gekozen wordt. Ik schat ook in dat de binding tussen de gebruiker en het merk Nintendo daardoor sterker zal zijn dan deze tussen de gebruiker en Microsoft/Sony.
Denk niet dat MS , een software bedrijf echt gaat caren over die hardware sales ze. (Sony idem). Ziet alleen al hoeveel miserie ze er nu al mee hebben.

Dacht dat die vroeger ook al met verlies verkocht werden maar dat ze dan terugverdiend weten met percent op de games.

Als ze al die zever gewoon in deftige servers kunnen investeren zal dat zeker geen drama zijn.

Gewoon een subscription model, waar ze eventueel nog mee kunnen spelen tussen budget en meer premium formules. Zie alleen maar win voor hen.

Uiteindelijk is dat hetzelfde als doosjes vs digitaal. Wij zijn nog van de oude generatie die oprecht liefde gevoeld hebben voor onze 1e gameboy of snes, stof uit cartridges blazen.
Voor ouders is dat echter alleen maar een last, die kapot kan vallen, in de weg staat, kwijt kan gaan...
Gewoon streamen naar smart tv, tablet, laptop, smarthphone, ... binnenkort met 5g.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 13:51   #6802   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heeft zijn voor- en nadelen maar dat het ooit 'standaard' wordt, is echt wel zekerheid. Kijk maar naar films en series. Ik heb, net zoals velen hier vermoed ik, de voorbije jaren een behoorlijke collectie DVD's, BluRay's en 4K BluRay's verzameld maar sinds een jaar of zo koop ik dat ook niet meer. Streaming is gewoon handiger, sneller en goedkoper. En kwaliteit is ook niet meer zodanig slecht dat het een enorm verschil is tov klassieke media.

En dat zal met games ook wel komen. We zijn nu al quasi allemaal meer en meer gemigreerd naar digitale aankopen, iets wat paar jaar terug ook al een issue was. Ik zie nog hl weinig mensen games op schijfjes kopen, gewoon downloaden of via abonnement. En ben er zeker van dat het zr onzeker zal zijn of er ooit nog wel een klassieke opvolger voor de PS5 en XsX zal komen, ik denk eerder ook aan een soort settop-box met specifieke hardware om streaming van games te optimaliseren.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 14:14   #6803   link
Jaak
Senior Member

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
ik was lang heel sceptisch over games streamen maar elke keer ik nu bij mijn ouders ben voor een weekend gebruik ik mijn 3080 abbo van geforce now op de laptop daar en woelah tis lijk magic, echt zot wat technologie allemaal kan zolang ge maar genoeg mbps kunt trekken door uw internet lijn

het aanbod van geforce now is ook nie alleen aaa titels, mijn laatste gespeelde games daar over laatste maanden: cyberpunk 2077, house flipper, the long dark, mount&blade 2, salt&sanctuary en timberborn.

de streaming kwaliteit van xbox vind ik iets minder toen ik het testte hier op mijn main thuis setup maar voor op nen laptop of portable is dat perfect adequaat en tis lijk hellbird zegt, als ge niet start met het zoeken naar streaming (zoals geforce now waar het exclusief streamen van uw library is) maar eerder een subscription systeem voor games "huren", dan is da 9/10 keren gewoon thuis op uwe eigen pc en dan ist idd installen. er is maar n spel dat ik hier thuis speel via streaming en dat is cyberpunk via geforce now omdat ik legit 10 keer betere performance krijg voor een spel dat er ook nog eens 10 keer beter uitziet met meeste settings op big dick
Verschil tussen GFN is ook wel dat ge het spel moet bezitten + een duur subscription-formule daarbovenop. Xbox Gamepass is een stuk cheaper dan dat 2e alleen al.

't Is zoals Jack zei in tijden als deze dat zoiets een godgeschenk is/kan zijn. Chip-shortages voor de volgende iteratie consoles (if at all) en GPU's zijn binnen 10 jaar misschien a thing of the past.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 14:19   #6804   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Xbox Cloud gebruik ik nu eigenlijk vooral om eens nieuw spel te testen, zo bespaar ik me toch tijd/downloads als het uiteindelijk niks speciaals lijkt te zijn.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 14:27   #6805   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Verschil tussen GFN is ook wel dat ge het spel moet bezitten + een duur subscription-formule daarbovenop. Xbox Gamepass is een stuk cheaper dan dat 2e alleen al.

't Is zoals Jack zei in tijden als deze dat zoiets een godgeschenk is/kan zijn. Chip-shortages voor de volgende iteratie consoles (if at all) en GPU's zijn binnen 10 jaar misschien a thing of the past.
Bij stadia valt dat al weg, daar is het of zonder subscription as get spel via hun store koopt(wel niet echt van u) of zit het in u subscription.

Maar goed dat heeft dan weer een beperkte library en mindere graphics. Desondanks ook performant en heel low entry plus ge hebt effectief maar ne ccu en controller nodig.

K zeg niet dat dat platform in huidige fase zaligmakend is maar kwa test case wat er mogelijk is en zal worden is dat toch al dat.
Old 20-01-2022, 14:30   #6806   link
Jaak
Senior Member

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Xbox Cloud gebruik ik nu eigenlijk vooral om eens nieuw spel te testen, zo bespaar ik me toch tijd/downloads als het uiteindelijk niks speciaals lijkt te zijn.
Like I said: ik speel dat op mijn iPad on-the-go. Gewoon icoontje op mijn homescreen en gaan.

@Jack: Gamepass Xcloud staat toch al mijlen voor op Stadia lol, waar komt gij mee af.
Old 20-01-2022, 14:38   #6807   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Vandaar dat ik zeg, in huidige context niet zaligmakend.

En desondanks.

Ccu met controller heb ik gratis gekregen bij cyberpunk en kan ik zonder subscription spelen.

Xcloud ben ik zonder xbox niet veel meer en moet ik maandelijks betalen.
Al zal t op pc met controller mss ook wel marcheren. Dat het beter is vanwege duuusd keer meer games is hier al 100 keer gepost ja, maar lowentry voor casuals is nog iets anders.

Weet ik ook wel dat ms het gaat halen in de long run.
Old 20-01-2022, 14:41   #6808   link
Jaak
Senior Member

Jaak's Avatar

Stadia wel beperkend met hun belachelijke controller die alleen voor Stadia zelf werkt. Allez, ge kunt mss (wss?) wel spelen met andere controllers ook.

Xcloud Gamepass werkt letterlijk met elke controller die ge met Bluetooth kunt pairen (zelfs Switch Pro controller).
Old 20-01-2022, 15:00   #6809   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Denk niet dat MS , een software bedrijf echt gaat caren over die hardware sales ze. (Sony idem). Ziet alleen al hoeveel miserie ze er nu al mee hebben.

Dacht dat die vroeger ook al met verlies verkocht werden maar dat ze dan terugverdiend weten met percent op de games.

Als ze al die zever gewoon in deftige servers kunnen investeren zal dat zeker geen drama zijn.

Gewoon een subscription model, waar ze eventueel nog mee kunnen spelen tussen budget en meer premium formules. Zie alleen maar win voor hen.

Uiteindelijk is dat hetzelfde als doosjes vs digitaal. Wij zijn nog van de oude generatie die oprecht liefde gevoeld hebben voor onze 1e gameboy of snes, stof uit cartridges blazen.
Voor ouders is dat echter alleen maar een last, die kapot kan vallen, in de weg staat, kwijt kan gaan...
Gewoon streamen naar smart tv, tablet, laptop, smarthphone, ... binnenkort met 5g.
Mja, maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik zie het vooral als het loslaten van de console als product door MS (en Sony?) terwijl Nintendo daar zeker aan gaat vasthouden. Het is interessant om al die verschillende apparaten te zien gepost worden waarop nu al die subscriptions gebruikt worden.

Ik volg u waar ge stelt dat consoles en games als fysiek medium voor onze generatie een stuk gegeerd blijft uit nostalgische overwegingen, maar onze generatie gaat nog wel even mee dus ik zie voorlopig zeker wel een plaats voor minstens 1 bedrijf met eigen console die vasthoudt aan het oude 'model' terwijl de andere spelers meedingen naar de game pass dominance.

Ik denk dat Game Pass en co vooral meer mensen die nog niet gamen gaat laten gamen, zonder dat het veel hardcore gamers gaat bijcreren.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 15:42   #6810   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Stadia wel beperkend met hun belachelijke controller die alleen voor Stadia zelf werkt. Allez, ge kunt mss (wss?) wel spelen met andere controllers ook.

Xcloud Gamepass werkt letterlijk met elke controller die ge met Bluetooth kunt pairen (zelfs Switch Pro controller).
Het hangt af waarop je speelt. Via Chromecast klopt het, dan werkt enkel de Stadia controller, aangezien die via wifi rechtstreeks met het datacenter verbindt. Als je op uw laptop speelt, dan kunt ge gelijk welke controller gebruiken, op voorwaarde natuurlijk dat hij BT ondersteunt en dat uw OS het ook ondersteunt.

Het is al enige tijd geleden, maar ik speelde op mijn Macbook en met mijn Nintendo Pro controller en dat werkte perfect. Ik heb het nooit getest met mijn Xbox controllers, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken.
Old 20-01-2022, 22:19   #6811   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Hoe interessant die subscription services ook zijn - en ik vind ze objectief gezien echt interessant -, als MS en Sony daar all in op gaan degraderen ze wel hun console tot een inwisselbaar bakske om een Netflix voor games op te krijgen, in plaats van een apparaat dat ook echt als console wordt gezien in de ogen van de consument.
Ja, dat hebben menigte videofielen ook geschreven over optische media zoals Blu-Ray toen streaming begon op te komen bij jan met de pet. Het is net die consument die naar dat gebruiksgemak grijpt van streaming, dan de ferventie videofiel die nog wel achter zijn schijfje wil gaan. Ik schat hetzelfde in voor de grote massa bij gaming op lange termijn. Als XBOX-XXL en PS6 een mooi design bakje is waar je binnen 3 min gelijk welke game kan spelen zonder al die installatie zever en daarna nog es een updatje, dan gaat dat beter aanslaan dan je denkt.

En ja, Nintendo wil be Nintendo, het is en blijft die alternatieve band die succes haalt door zijn eigen ding te doen en te innoveren in zijn eigen segment indirect van wat hun concurrent in se doen. Ik juich dat toe, en zou het slecht nieuws vinden als Nintendo begint te opereren als MS en Sony.

Either way, met wat ik zie op Geforce Now; dan kan ik niet anders dan geloven dat dit de toekomst zal of moet worden. Net dezelfde evolutie dan de IT wereld waar fysieke servers in het kot naast de bezemkast in bedrijven zal vervangen worden met cloud based computing. En zoals dat gaat met dit soort zaken zal het wel nog niet voor meteen zijn, ik denk de generatie na de PS6.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 22:21   #6812   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
.
Je kan hun controller gewoon op steam of origin of zo ook gebruiken.
Old 20-01-2022, 22:51   #6813   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Usb ? Niet draadloos?
Old 20-01-2022, 22:52   #6814   link
Jaak
Senior Member

Jaak's Avatar

Idd, niet via Bluetooth.
Old 21-01-2022, 01:56   #6815   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Dit is toch exact wat we willen? De games staan centraal, niet de paywall waarop we ze spelen.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2022, 08:08   #6816   link
Jaak
Senior Member

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Dit is toch exact wat we willen? De games staan centraal, niet de paywall waarop we ze spelen.
diep
Old Yesterday, 14:52   #6817   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

En nu hopen dat MS CoD stopzet en zijn energie steekt in Laura Bow III. Dan zou ik zelfs nog een gamepass abbo overwegen.

Overwegen zei ik.
ExReey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules