Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 28-02-2014, 14:21   #761   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Euh, nee:

"At this point 744,408 BTC are missing due to malleability-related theft which went unnoticed for several years. The cold storage has been wiped out due to a leak in the hot wallet."

http://www.scribd.com/doc/209050732/...Strategy-Draft
Schrap dat. 't Zijn er eerder 870,000. 750,000 van de klanten en 120,000 van Mt. Gox zijn eigen voorraad. Bijna een vijfde van alle Bitcoins in omloop zijn dus van Mt. Gox gestolen.

http://online.wsj.com/news/articles/...379087576.html

Taiwanese Animators:

Daily Show:

http://www.thedailyshow.com/watch/th...-drox-in-a-box
http://www.thedailyshow.com/watch/th...cannot-find-it
Old 28-02-2014, 15:44   #762   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

MOUNTU GOKUSU

Ondertussen op Le Reddit:

MtGox filed for bankruptcy PROTECTION - this will stop all plans of fast foreclosure, liquidation and law suits - GOOD NEWS for GoxBTC holders (self.Bitcoin)

Quote:
Two Florida men charged with using the online Bitcoins in an alleged money-laundering scheme did nothing illegal because state law covers only currency issued by the U.S. or another country, their lawyers said.

http://www.bloomberg.com/news/2014-0...wyer-says.html

Gift that keeps on giving.
Old 04-03-2014, 17:22   #763   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Flexcoin is shutting down.

On March 2nd 2014 Flexcoin was attacked and robbed of all coins in the hot wallet. The attacker made off with 896 BTC, dividing them into these two addresses:

1NDkevapt4SWYFEmquCDBSf7DLMTNVggdu

1QFcC5JitGwpFKqRDd9QNH3eGN56dCNgy6

As Flexcoin does not have the resources, assets, or otherwise to come back from this loss, we are closing our doors immediately.
Users who put their coins into cold storage will be contacted by Flexcoin and asked to verify their identity. Once identified, cold storage coins will be transferred out free of charge. Cold storage coins were held offline and not within reach of the attacker. All other users will be directed to Flexcoin's "Terms of service" located at "Flexcoin.com/118.html" a document which was agreed on, upon signing up with Flexcoin.

Flexcoin will attempt to work with law enforcement to trace the source of the hack.

Updates will be posted on twitter as soon as they become available.
Old 04-03-2014, 17:37   #764   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

En in al die heisa is de prijs +$150. Beeld u in wat dat gaat geven tegen mid-juli.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 21:28   #765   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by BuiZe View Post
En in al die heisa is de prijs +$150. Beeld u in wat dat gaat geven tegen mid-juli.
Tiens ja. Je zou bijna kunnen zeggen dat de bitcoinkoers totaal onvoorspelbaar is.
Old 04-03-2014, 23:05   #766   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Waarom mengt Buize zich eigenlijk nooit degelijk in deze discussies?
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 00:32   #767   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Tiens ja. Je zou bijna kunnen zeggen dat de bitcoinkoers totaal onvoorspelbaar is.
Het is in essentie gewoon een steeds kleinder wordende groep die op exchanges over en weer traden. Het gaat hem zelfs niet meer over echte Bitcoins en Dollars, maar gewoon de getalletjes in de exchange hun spreadsheet. De believers cashen toch bijna nooit uit.

Hoogstwaarschijnlijk gaat dit blijven doorgaan tot er binnen een paar jaar twee kerels gewoon telkens dezelfde bitcoin voor duusd miljoen miljard over en weer zitten te traden.

Tot de exchange eigenaar beslist om met die duusd miljoen miljard te gaan lopen uiteraard.
Old 05-03-2014, 13:27   #768   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

http://www.businessinsider.com/mt-gox-commenters-2014-3

Leutige berichtjes van mensen die al hun coins kwijt zijt.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 17:08   #769   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Bitcoiners getuigen over hun telefoontjes naar de Mt. Gox infolijn voor verloren Bitcoins:
Quote:
Seeing that nothing could be done to help get back my or anyones coins/cash I decided to do some red pill talk. In the conversation thus far I had already accertained that she was quite well educated and not just a telephone lady. I gained some more attention when I explained to her that the Japanese character for people (as in we the people and not the government) which is 'shomin' 庶民 is derived from a character that litteraly means to put a needle in the eye, to blind someone. And thus we the people are not allowed to see the real world. Explained that once you understand these things are not new you will begin to understand the state of the world. Long post short, I covered Nathan Rothschild, the Napolean war and subsequent hijacking of the Bank of England/British stock market.
Quote:
"Obama/Zion are turning the thumb screws on Japan to do some dirty work. Why? Because Japan's economy is about to collapse. TPP will eventually open the doors to an immigrant work force to come and 'save' Japan, meanwhile flushing sovereinty down the tube. Another goal is to allow Japan to export weapons (licensed by the US) to make more money from WAR. If the people control the money then there is no longer any money to be made in War."
Quote:
"How is Fukushima, is everything settled down?"
Quote:
"I heard sushi you guys have it a little different. You guys put the wasabi between the rice and the fish. But here they changed it. Here they put the wasabi and mix it with the teriyaki sauce."
Het aantal zelfmoorden in Japans callcenters zou sinds enkele dagen een onrustwekkende stijging vertonen.
Old 05-03-2014, 17:40   #770   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Waarom mengt Buize zich eigenlijk nooit degelijk in deze discussies?
Kwist niet dat er hier discussies aan de gang waren? Ik wil gerust uw prangende vragen beantwoorden.
Old 05-03-2014, 18:45   #771   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Zie jij Bitcoins als een betaalmiddel of als een beleggingsmiddel?
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 19:24   #772   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Wat is de nieuwe Silk Road?
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 19:44   #773   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

http://www.reddit.com/r/darknetmarkets
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 20:55   #774   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Zie jij Bitcoins als een betaalmiddel of als een beleggingsmiddel?
Ik zie cryptocurrencies als een technologie die mogelijkheden biedt om bestaande dingen anders te doen [1], en om nieuwe dingen te doen die tot voorheen niet mogelijk waren [2].

Ik gebruik bitcoin momenteel enkel als belegging [3]. Ik zou het echter wel graag gebruiken als betaalmiddel, maar daarvoor staat de infrastructuur nog niet ver genoeg, is de waarde te instabiel en de algemene inburgering ontoereikend (deze zaken zijn logischerwijze aan elkaar gelinkt). Ik zie het niet als een munteenheid die de euro en de dollar moet vervangen om de onderdrukking van de boze overheden en banken omver te werpen. Maar als aanvullend middel kan het wel zijn nut bewijzen: Cyprus is niet meteen een arm ontwikkelingsland, maar toch was het exact een jaar geleden 2 weken lang onmogelijk om aan uw bankrekening te kunnen of meer dan 50 euro per dag cash af te halen. Moest bitcoin daar al geintegreerd geweest zijn was de impact een stuk minder, kwestie van niet te moeten kiezen tussen ofwel eten kopen, ofwel de auto voltanken die dag.

Ik zou het zelf voornamelijk gebruiken voor online betalingen bij vertrouwde winkels waar ik geen PayPal of Visa consumer protection nodig heb (en hiervoor misschien korting krijg op wat zij uitsparen), of waar het bedrag laag is en ik er nu ook al niet zou achterlopen moest iets maar half werken (e.g. dealextreme). De anoniemiteit spreekt mij ook wel aan voor online diensten waarbij ik liever mijn persoonsgegevens niet geef. Dat heeft weinig te maken met illegale zaken of iets te verbergen hebben, maar gewoon rekening houden met het feit dat alles online al gelogd en aan elkaar gelinkt wordt, en dat onmogelijk ooit in mijn voordeel kan uitdraaien. (Ik gebruik geen Facebook en zou eigenlijk ook liever afstappen van Gmail nog te gebruiken.) Een andere situatie waar het handig zou zijn, is wanneer ik op reis ga naar een niet-Euro land. Of gelijk waar ik ga en zonder geld of papieren kom te staan, ik toch nog een paar duizend euro aan bitcoins kan meehebben in mijn hoofd.

[1] Opslag en overdracht van waarde, maar dan gemakkelijker en/of goedkoper en/of sneller dan sommige alternatieven.

[2]
- 3rd party escrow zonder dat deze volledige controle heeft en er met de bitcoins kan vandoor gaan
- cryptografisch bewijzen dat "iets" bestond op een bepaald ogenblik in tijd.

[3] Stel jezelf de vraag: Acht je het waarschijnlijk dat de waarde van één bitcoin in de komende 12 maanden opnieuw zijn all-time-high bereikt of overschrijdt, ongeacht of je gelooft in de technologie of ideologie achter bitcoin, maar enkel afgaand op marktwaarnemingen? Ik moet "ja" antwoorden op deze vraag, en derhalve is het opportuun om daar wat geld in te pompen dat ik kan missen.
Old 05-03-2014, 21:13   #775   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Saaie BuiZe. Hoe moet CSM hier nu een grappig prentje bij vinden.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2014, 21:56   #776   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Ik zou het echter wel graag gebruiken als betaalmiddel, maar daarvoor staat de infrastructuur nog niet ver genoeg, is de waarde te instabiel en de algemene inburgering ontoereikend (deze zaken zijn logischerwijze aan elkaar gelinkt).
Bitcoin is technisch gewoon ontoereikend om als betaalmiddel te dienen. Het is traag omwille van de bevestigingen die het nodig heeft (en daar is niks aan te doen vermits het gedecentraliseerde concept). Er is een beperking van het aantal transacties tot zeven per seconde (vergeleken met 2000 die Visa er per seconde doet). Er is de gigantische blockchain die maar blijft groeien (nu al 15GB), en dat is bij bijna geen gebruikers. Het lage aantal Bitcoins betekent ook dat ge met absurde cijfers achter de komma zou moeten werken indien het ooit op grotere schaal zou worden gebruikt. En dan zijn er ook nog de transaction fees die in de toekomst de hoogte gaan schieten, vermits miners nog een beetje van hun verliezen gaan willen goed maken. Bovendien is het nog eens gigantisch onveilig ook (door de anonimiteit, de onmogelijkheid van chargebacks, en het feit dat het een internet gebaseerd betaalmiddel is). Dus Bitcoins verdwijnen constant en masse, en eens ze weg zijn, zijn ze voor altijd weg. En dan zwijgen we er nog over dat het inherent deflationair en dus niemand Bitcoin eigenlijk wil gebruiken als betaalmiddel.
Quote:
Ik zie het niet als een munteenheid die de euro en de dollar moet vervangen om de onderdrukking van de boze overheden en banken omver te werpen. Maar als aanvullend middel kan het wel zijn nut bewijzen: Cyprus is niet meteen een arm ontwikkelingsland, maar toch was het exact een jaar geleden 2 weken lang onmogelijk om aan uw bankrekening te kunnen of meer dan 50 euro per dag cash af te halen.
Besef jij dan totaal niet dat kapitaalcontroles met een reden worden ingevoerd? En dat die mogelijkheid ontnemen tot nog veel meer miserie zou leiden?
Quote:
[3] Stel jezelf de vraag: Acht je het waarschijnlijk dat de waarde van één bitcoin in de komende 12 maanden opnieuw zijn all-time-high bereikt of overschrijdt, ongeacht of je gelooft in de technologie of ideologie achter bitcoin, maar enkel afgaand op marktwaarnemingen? Ik moet "ja" antwoorden op deze vraag, en derhalve is het opportuun om daar wat geld in te pompen dat ik kan missen.
Dat gaat er natuurlijk compleet aan voorbij dat:

a) Exchanges compleet onbetrouwbaar zijn en constant met iedereen hun geld gaan lopen.
b) De prijs compleet onvoorspelbaar is vermits er niks van onderliggende waarde is (Bitcoin is puur speculatief).
c) Er nauwelijks liquiditeit in de markt zit, dus je kan er ook moeilijk snel op inspelen. Zelfs al wil je je Bitcoins verkopen en incashen (wat Bitcoiners bijna nooit doen omdat ze dom zijn en denken dat het in prijs gaat blijven stijgen), je hebt gewoon nauwelijks de mogelijkheid.
Old 05-03-2014, 22:08   #777   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Saaie BuiZe. Hoe moet CSM hier nu een grappig prentje bij vinden.
Ik heb een voorraad.

Old 05-03-2014, 23:17   #778   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Bitcoin is technisch gewoon ontoereikend om als betaalmiddel te dienen.
> Het is dan ook niet de bedoeling om alle betaalverkeer van de ganse wereld op zich te nemen, en dat zal ook nooit gebeuren. Als bitcoin dagelijks tegen zijn huidige artificiële limiet begint aan te lopen denk ik dat we van een success kunnen spreken qua inburgering.

Het is traag omwille van de bevestigingen die het nodig heeft (en daar is niks aan te doen vermits het gedecentraliseerde concept).
> Een bankoverschrijving is trager voor niet-financiële instellingen. Een visa of paypal transactie is sneller, maar deze zijn op basis van krediet en niet debet. Bitcoin is snel genoeg voor vele situaties, maar je wil inderdaad geen kwartier staan wachten aan de kassa voor een bevestiging. Voor een bestelling in een online winkel maakt dit niet uit, want ze verzenden toch maar de volgende dag. Een online subscription op pakweg spotify kan al geactiveerd worden voor de transactie bevestigd is, en als er een double spend blijkt te zijn, terug gedesactiveerd worden.

Er is een beperking van het aantal transacties tot zeven per seconde (vergeleken met 2000 die Visa er per seconde doet).
> Zie eerste punt.

Er is de gigantische blockchain die maar blijft groeien (nu al 15GB), en dat is bij bijna geen gebruikers.
> 10 jaar geleden had ik nog geen laptop en ging ik naar de hogeschool met mijn opgeslagen werk op een USB stick van 64 MB. Tegenwoordig loopt elk kind rond met een iPhone van 64 GB. Ik denk niet dat opslagcapaciteit een remmende factor vormt voor bitcoin. Bovendien is het niet nodig om als doorsnee gebruiker een full client te draaien, en al zeker niet op elk van je devices. Als je geen vertrouwen kan stellen in blockchain.info of de electrum servers, draai dan thuis zelf een full client op één PC/laptop of stel die in als electrum server voor je andere devices.

Het lage aantal Bitcoins betekent ook dat ge met absurde cijfers achter de komma zou moeten werken indien het ooit op grotere schaal zou worden gebruikt.
> Dat is enkel een arbitrair gekozen eenheid en een psychologische grens. Technisch gezien werkt het bitcoin netwerk enkel met satoshi's, en daarvan zijn er 2.1 miljoen miljard. De Italianen zijn er toch ook in geslaagd om van 1936 lire naar één euro te gaan.

En dan zijn er ook nog de transaction fees die in de toekomst de hoogte gaan schieten, vermits miners nog een beetje van hun verliezen gaan willen goed maken.
> Het netwerk blijft door de block rewards nog voldoende inflationair voor de komende tientallen jaren. Elk block nu om de 10 minuten levert nog steeds +$10.000 op aan de huidige marktwaarde. Ik zou dit probleem pas oplossen als het effectief een probleem wordt, en tegen dan zijn we waarschijnlijk al dood, en heeft bitcoin al een opvolger die technologisch superieur is. Transaction fees gaan bovendien factor 10 naar beneden in de volgende release, en dynamische fees staan op de planning. En "oudere" coins (= x dagen niet verplaatst) kunnen altijd zonder transaction fee over het netwerk verstuurd worden.

Bovendien is het nog eens gigantisch onveilig ook (door de anonimiteit, de onmogelijkheid van chargebacks, en het feit dat het een internet gebaseerd betaalmiddel is).
> De veiligheid van opslag wordt verplaatst naar de eindgebruiker, en die is inderdaad vaak niet in staat om daar verstandig mee om te gaan. Onmogelijkheid van chargebacks is een voordeel voor (eerlijke) handelaars. Klanten kunnen nog altijd kiezen hoe ze betalen, er zijn maar weinig handelaars die bitcoin-only werken. Een "internet gebaseerd betaalmiddel" is per definitie onveilig ?... net zoals visa, paypal, overschrijvingen internetgebaseerde betaalmiddelen zijn? Dit slaat nergens op. Een bitcoin transactie is cryptografisch veilig, het is onmogelijk voor een andere partij om een transactie ongedaan te maken, te blokkeren of te wijzigen (adres of bedrag).

Dus Bitcoins verdwijnen constant en masse, en eens ze weg zijn, zijn ze voor altijd weg.
> Jep, weg is weg. Een beetje zoals je goudvoorraad de ruimte inschieten richting zon. Niet doen.

En dan zwijgen we er nog over dat het inherent deflationair en dus niemand Bitcoin eigenlijk wil gebruiken als betaalmiddel.
> Zie eerder: de komende +/-20 jaar nog inflationair. Dat niemand het wil gebruiken als betaalmiddel betwijfel ik. De grote massa heeft er zeker geen behoefte aan, maar niet iedereen woont in West-Europa waar het vanzelfsprekend is om een bankrekening te hebben.

Besef jij dan totaal niet dat kapitaalcontroles met een reden worden ingevoerd? En dat die mogelijkheid ontnemen tot nog veel meer miserie zou leiden?
> Ik denk dat die Cyprioot dat vorig jaar ook dacht, "nogal een sjans dat ze mij hier beschermen tegen mijn eigen".

Dat gaat er natuurlijk compleet aan voorbij dat:
a) Exchanges compleet onbetrouwbaar zijn en constant met iedereen hun geld gaan lopen.

> Je moet ze niet gebruiken en wantrouwen in sommige is terecht. www.bitplaats.be als je niet op een exchange wil registreren om te kopen, of localbitcoins als je in-person wil handelen. Een betere regelgeving voor exchanges kan in de toekomst ook verbetering brengen (ik ben niet tegen reglementering, zeker niet als het gaat over bedrijven die per definitie handelen in overheidsgesteunde munteenheden).

b) De prijs compleet onvoorspelbaar is vermits er niks van onderliggende waarde is (Bitcoin is puur speculatief).
> De prijs is inderdaad niet voorspelbaar, maar je kan onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn gaat. Voor elke bubble is de prijs vrij stabiel (in bitcoin termen), en na de bubble vlakt de prijs uit rond 1/3e van de piek. We zullen zien of deze trend stand houdt. De prijs moet ook niet stabiel zijn als puur betaalmiddel, dat door klant vlak voor de aankoop wordt aangeschaft in euro, en vlak na de verkoop door de winkel terug wordt omgezet in bvb dollar.
Je hebt vroeger ook al aangehaald dat bitcoin geen onderliggende waarde heeft. Ik vrees dat ik je hier ook nooit zal kunnen van overtuigen dat dit wel zo is. Misschien kan je het vergelijken met andere protocols zoals TCP/IP of HTTP: hebben die een waarde? Gans internet draait er op, ze bieden de mogelijkheid om dingen te doen die 50 jaar geleden ondenkbaar waren. Maar het zijn slechts technologiën, bits en bytes. Geen patatten of goud, of overheidsverzekerde euros.

c) Er nauwelijks liquiditeit in de markt zit, dus je kan er ook moeilijk snel op inspelen. Zelfs al wil je je Bitcoins verkopen en incashen (wat Bitcoiners bijna nooit doen omdat ze dom zijn en denken dat het in prijs gaat blijven stijgen), je hebt gewoon nauwelijks de mogelijkheid.

> Op elke exchange wordt constant bitcoin verkocht. Ik heb al vaak aangekocht en ingecasht (terug naar mijn bankrekening), dit is zeker geen utopie. Aangezien de markt klein is (misschien een half miljoen mensen bezitten bitcoin? ruwe schatting op basis van MtGox userbase) is de liquiditeit inderdaad laag, maar iedereen die wil is in staat om voor miljoenen euros aan bitcoins in te kopen. Miljarden ook. Maar dat zal onvermijdelijk de prijs omhoog drijven.

Last edited by BuiZe; 05-03-2014 at 23:21.
Old 06-03-2014, 08:03   #779   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Als je geen vertrouwen kan stellen in blockchain.info of de electrum servers, draai dan thuis zelf een full client op één PC/laptop of stel die in als electrum server voor je andere devices.
Is er dan een optie om zelf die blockchain niet te moeten downloaden en synchen heel de tijd? Maar in plaats daarvan kan vertrouwen op een online server, zonder dat ik mijn coins ergens online moet "achterlaten". Ik gebruik Armory op mijn pc.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 08:28   #780   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Je hebt vroeger ook al aangehaald dat bitcoin geen onderliggende waarde heeft. Ik vrees dat ik je hier ook nooit zal kunnen van overtuigen dat dit wel zo is. Misschien kan je het vergelijken met andere protocols zoals TCP/IP of HTTP: hebben die een waarde? Gans internet draait er op, ze bieden de mogelijkheid om dingen te doen die 50 jaar geleden ondenkbaar waren. Maar het zijn slechts technologiën, bits en bytes. Geen patatten of goud, of overheidsverzekerde euros.
BuiZe, ge zijt een idioot. Den dag dat er iemand betaalt met TCP packets kunt ge die vergelijking misschien maken, maar tot dan slaat ze 100% nergens op.

Het concept van cryptocurrency zal misschien ooit een zeker nut hebben. Maar dat staat volledig los van het gegeven "bitcoin", wat nog steeds gewoon een nonsensicale opeenvolging van bits is, waar een volledig arbitraire waarde aan wordt toegeschreven.

Ik kan hier een half uur op mijn keyboard rammen en een 100% veilige, onmogelijk te dupliceren Bertcoin fabriceren. Die is volgens mij momenteel een miljoen miljard waard en gezien de supply gelimiteerd blijft tot één kan die waarde in de toekomst enkel stijgen. Traden?

Last edited by Guns; 06-03-2014 at 08:33.
Guns is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules