Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 03-07-2014, 11:13   #3041   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ondertussen ook gelezen na uw gehype. Leuke schrijfstijl en leest wel vlotjes maar na uit te lezen is mijn algemene beoordeling "meh"
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 00:45   #3042   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Ancillary justice gelezen, debuut van Ann Leckie. Sterk. Het plot en de personages zijn degelijk, de setting is geweldig boeiend. Het hoofdpersonage is de AI van een battleship van een galactisch keizerrijk, de keizer heeft zichzelf gekloond en is een halve hivemind geworden van zijn eigen klonen, de facto onsterfelijk en al millennia aan de macht. Het leest ook vlot weg, een aanrader voor wie van scifi houdt. Ik kijk uit naar haar volgende boeken.
merci voor de tip, neig concept, sterk boek. erg benieuwd of het ook in de rest van de trilogie zo goed blijft.

gisteren gestart met The Circle. peert erdoor.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 07:05   #3043   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
merci voor de tip, neig concept, sterk boek. erg benieuwd of het ook in de rest van de trilogie zo goed blijft.

gisteren gestart met The Circle. peert erdoor.
Ik wou het u nog vragen op goodreads. Is the circle even goed als ancilliary justice? Indien ja ga ik het van mijn misschien op mijn zeker lijst zetten. (Uw smaak komt goed overeen met de mijne op goodreads)
kar is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 10:02   #3044   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

wel tis natuurlijk iets totaal anders
maar het leest zeer vlot en so far, so good (+/- 40% ver)
een dezer dagen ga ik zeker verder lezen. want ik ben wel benieuwd hoeveel 'zotter' het gaat worden. om u een degou van facebook ea internet social media te geven is het wel al precies aan te raden.

over goodreads gesproken, even een thread gestart.

Last edited by deev´; 31-07-2014 at 10:14.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 08:08   #3045   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Ender's game gelezen.
Op 3 dagen...
Had moeite om het niet op één dag te lezen, verhaal stond me enorm aan.
Ik leefde enorm mee met hem en het verhaal.
Had wel een zeer "voldaan" gevoel na het boek uitgelezen te hebben. Lees ik nu best de vervolgverhalen of niet?
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 08:14   #3046   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

een paar misschien, ik was ze op een duur wel beu.
Misschien wat meer in de thema van de originele ender's game is ender's shadow wat parallel loopt met ender's game maar dan van Bean z'n standpunt.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 08:24   #3047   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Cujo nog eens (zo goed als) uitgelezen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 10:26   #3048   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Laatste deel van Dark Tower, 'k ga toch effe niemeer beginnen aan een reeks boeken hoor. Ben 't een beetje beu.
Old 03-08-2014, 22:20   #3049   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Lees ik nu best de vervolgverhalen of niet?
Ender's Shadow is nog leuk, maar de echte vervolgverhalen zijn om uw haren van uit te trekken.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 09:00   #3050   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Lijkt me nog leuk inderdaad. Heb echter een set van 4 gekocht en die zit er niet tussen
Zal es zien als ik die nog es koop of gewoon zo laat.
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 11:13   #3051   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Ender's Shadow is nog leuk, maar de echte vervolgverhalen zijn om uw haren van uit te trekken.
Dit.

Zelf begonnen in The Passage.
Het verhaal is voorlopig nogal standaard "end of the world", maar het is wel zeer goed geschreven.
Old 04-08-2014, 21:54   #3052   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Speaker of the Dead (het volgende boek in de reeks) vond ik ook nog aangenaam lezen en een meerwaarde op het verhaal. Zit nu in Xenocide (3e boek) en ben een beetje stil gevallen.
logion is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2014, 15:21   #3053   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Juist deel 1 van East of Eden van Steinbeck uit. Fuck, zo goed, zou hem in één ruk uitlezen.
eye is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2014, 21:19   #3054   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Juist deel 1 van East of Eden van Steinbeck uit. Fuck, zo goed, zou hem in één ruk uitlezen.
Yup!

Brideshead Revisited (Waugh) aan het herlezen. Mazogoe. Blijkbaar bedoelde Waugh het allemaal ter meerdere eer en glorie van het katholieke geloof, maar eh... ja, dat is dan toch grandioos mislukt. Better book title: Religion Ruins Everything.

In september verkas ik een paar weken naar Athene (ouzo! Eiland-hoppen! Een blokje omlopen voor een knokploeg van Gouden Dageraad!) met een exemplaar van Anna Karenina (Tolstoj). Dat wordt negenhonderd pagina's genieten of negenhonderd pagina's koppig afzien. Benieuwd!
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2014, 12:47   #3055   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Ancillary justice gelezen, debuut van Ann Leckie. Sterk. Het plot en de personages zijn degelijk, de setting is geweldig boeiend. Het hoofdpersonage is de AI van een battleship van een galactisch keizerrijk, de keizer heeft zichzelf gekloond en is een halve hivemind geworden van zijn eigen klonen, de facto onsterfelijk en al millennia aan de macht. Het leest ook vlot weg, een aanrader voor wie van scifi houdt. Ik kijk uit naar haar volgende boeken.
Heb het nu ook uitgelezen op je aanraden, vet boek. Jammer dat er nog geen deel 2 is.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2014, 13:26   #3056   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Heb het nu ook uitgelezen op je aanraden, vet boek. Jammer dat er nog geen deel 2 is.
Bijna!
kar is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2014, 20:41   #3057   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

De laatste maanden ben ik wel een beetje geïnteresseerd geraakt in heel het gedoe rond ISIS, maar ik wou heel het gebeuren ook wel eens vanuit een 'andere' invalshoek bekijken. Daarom begonnen aan een drietal boeken die elk op hun manier een bepaald aspect van het conflict belichten.

Frank Furedi - The culture of fear revisited

In essentie gaat het over hoe 'angst' binnen een samenleving kan functioneren als middel tot sociale controle. Hoe het ontstaat, welke effect het teweegbrengt, hoe het kan worden 'gebruikt'... Link met het terroristische aspect is duidelijk. Terreur = angst.

Yvonne Jewkes - Media and crime

Over hoe de media omgaan met criminaliteit en de berichtgeving daaromtrent. De invloed die hun manier van berichtgeving heeft op de denkbeelden over de samenleving, conditionering... Kunt er een duidelijk wetenschappelijk onderbouwd antwoord in vinden dat de beslissing ondersteunt om onthoofdingsbeelden e.d. niet uit te zenden.

Jarret M. Brachman - Global Jihadism: Theory and practice

Titel zegt alles.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2014, 07:28   #3058   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Halfweg in Underground: Hacking, madness and obsession on the electronic frontier.

Geschreven door een zekere Dreyfus, research gedaan door Julian Assange (lang voor de wikileaks saga). Gaat over hackers (voornamelijk Australische) eind jaren 80/begin 90 op de oude X.25 netwerken en begin van het Internet. Waar de hackers zich mee bezig hielden en het begin van de crackdown door de flikken.

Aanrader, het is ook gratis beschikbaar: http://www.gutenberg.org/ebooks/4686

Last edited by Alex; 30-09-2014 at 07:32.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2014, 08:22   #3059   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Iemand een goeie tip voor een non-fictie boek, liefst geen (auto)biografieën? Thx. Nu ik wat meer tijd heb wil ik ook terug wat meer lezen.
Mag over alles gaan: politiek, economie, ...
Old 30-09-2014, 15:43   #3060   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Americana van Joost Zwagerman.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules